Buikgriep?

Hoi,
Ik heb even een vraag, onze dochter van 2 heeft sinds een week last van overgeven, eerst een dag of twee overdag daarna alleen snachts, overdag drinkt en eet ze voldoende (niet om naar huis te schrijven echter) dit blijft er allemaal wel in zitten.
Als we haar dan naar bed brengen (8 uur) dan blijft het goed tot een uur of 1 á 2 en dan wordt ze gillend waker terwijl ze alles heeft overgegeven.
Haar ontlasting is ook heel dun met soms een dag of 2 á 3 geen ontlasting.
Heeft er iemand hier meer ervaring mee?

Een ongeruste vader…

Hallo, nou naar mijn weten heerst er in nederland een enorme griepgolf, kinderen en ook volwassenen moeten overgeven en zijn in de diarree!
Meestal duurt dit een paar dagen en dan is t weer over.
Als je het niet vertrouwd zou ik gewoon de huisarts bellen, beterschap.

Groet, Ellen
moeder van Demi (22-03-00) &
Marten (11-11-02)

Hoi Ongeruste vader.

Het kan zo veel zijn ik zou eens de huisarts om raad gaan vragen.
is ze overdag ook misselijk? of merk je dan niks aan haar?

Groetjes Marianne Mama Van Ruben

Hoi, nou overdag merk je er inderdaad weinig aan, ze is levendig en bijdehand…haha
als het volgende week nog zo is moeten we mischien maar langs de huisarts…
bedankt alvast…

Hallo ongeruste pappa,

Een hele week vind ik wel erg lang hoor, ik zou alsnog even naar de huisarts gaan. Moet ook zeggen dat ik het ook raar vind ze alleen s`nachts moet overgeven. Ben wel ook heel nieuwschierig wat je huisarts ervan zegt.

Misschien dat je wat aan dit verhaal heb.

Toen ik vroeger zelf ongveer 1,5/2 jaar oud was heb ik ook een periode gehad dat ik s’nachts alles er uit spuugde, en mijn ouders zijn er toen achter gekomen dat ik steeds de vinger in mijn keel stak, om zo even aandacht te vragen.
hoe ze het hebben opgelost zou ik echt niet weten, ik kan het wel eens even vragen.
ik ga er vanmiddag toch langs.

Maar dit hoeft natuurlijk helemaal niet bij jou dochter het probleem te zijn maar het is even een idee.
verder heb ik er zelf nog geen ervaring mee, heb ik het alleen van horen,zeggen

suc-6 met je kleine meid.

Hallo! Ik heb net deze periode achter de rug met mijn dochtertje. Was ook heel raar. Het ene moment krijsen en alles overgeven en het andere moment was ze gewoon levendig en lekker aan het spelen. Eten wil ze nog steeds niet echt. We zijn naar de huisarts geweest en het bleek buikgriep te zijn. Heel fijn, wat nu ben ik dus ook ziek. De etenslust kan nog wel een paar dagen uitblijven, als ze maar genoeg drinken. Hopelijk heb je er iets aan. Vond het namelijk zelf ook zo vreemd, omdat ze geen koorts ofzo had. Het waren echt momenten dat ze ziek was.
Veel succes ermee! groetjes, debby

dvb

Hee hoe gaat het nu met dr??

Groetjes Mariska
Mama van Lindsay, Tess, Melanie, Julia, Nathalie & Malin

Hoi

Hier nog eentje.

Erg hoesten en overgeven en dan wer niets aan de hand.
Ook geen koorts idd.

En we gaan een weekendje weg morgen dus we hopen dat het goed gaat

Tessie

Nou, het is gelukkig weer beter…
Snacht spugen is achter de rug…ook eet ze weer, iets te veel zelfs mijn boterhammen wil ze op eten…haha
Ik denk dat het inderdaad buikgriep is geweest, ik had haar bedje een cm of 5 aan het hoofdeind omhoog gezet naar mijn idee scheelde dit ook wel een beetje…
Veel succes voor diegene die nu nog ziek zijn…
Pa van Renée
p.s. ben zelf ook een paar dagen ziek geweest (overgeven, diaree), sinds ik een kindje heb ben nog nooit zo veel ziek geweest…

Hé gelukkig maar dat ze zich weer beter voelt.
Want er is niks aan om met een ziek kindje te zitten, je voelt je vaak dan zo machteloos.

Fijn te lezen dat het met je dochter beter gaat. Dat geeft mij weer hoop.

Manon is ook al vanaf afgelopen woensdag ziek, overgeven, diarree, niet eten en weinig drinken. Vandag gin het iets beter. Tussendoor ook wel weer vrolijk maar dat slaat zo om.

Wel erg zielig, die krampen die ze hebben.

Tessie

Ja zijn ze inderdaad zielig…
zorg dat ze niet uit droogt, anders wat ors geven…
Ik hoop dat je wat kunt slapen snachts…
sterkte,
Peer (pa van Renée)

quote:
Fijn te lezen dat het met je dochter beter gaat. Dat geeft mij weer hoop.

Manon is ook al vanaf afgelopen woensdag ziek, overgeven, diarree, niet eten en weinig drinken. Vandag gin het iets beter. Tussendoor ook wel weer vrolijk maar dat slaat zo om.

Wel erg zielig, die krampen die ze hebben.

Tessie

hhet lijkt wer wat beter te gaan.
meer eten en drinken gelukkig

Tessie

Aahh!! Mooi dat het weer beter gaat!!

Groetjes Mariska
Mama van Lindsay, Tess, Melanie, Julia, Nathalie & Malin

ja hier hebben we ook allemaal de buikgriep gehad mijn kleintje van 3 maanden had het diarree niet normaal meer wou niks drinken wij hebben ORS gekregen tegen de diarree misschien een tip voor in de toekomst als het weer gebeurd