Buikgriep og toch niet?

hallo,

mijn dochter kreeg dinsdag nacht buikpiijn rond de navel. naar een paracetamol is ze weer in slaap gevalen. woensdag ochtend heeft ze overgegeven, en de buikpijn was weg. woensdag in de middag weer hevige pijn dat ze het echt uitkermde van de pijn en weer overgegeven. toen was alles over. donderdag nergens last van. vrijdag in de ochtend weer een beetje pijn en de middag weer heel veel pijn alleen rond de navel. begin middag 2 keer ontlasting gehad. maar de pijn bleef, de huisarts gebeld en konden langs komen, kon niks gevonden worden en werd op buikgriep gehouden. daarna weer thuis kreeg ze inderdaad diaree.
zaterdag nergens last van wel diaree maar gen pijn, tot na het avond eten, lag ze weer dubbel van de pijn.
en nu zondag ochtend nergens last van.

ze heeft ook gewoon honger en eet ook gewoon als anders.
ik snap het even niet meer.

Ik snap nog steeds niet dat huisartsen niet standaard de urine checken bij hevige buikpijn.

Morgen naar de huisarts met ochtenurine. Misschien heeft ze wel een urineweginfectie.

Onze huisartsen zijn daar altijd heel alert op geweest en als er nu iets (buikpijn, koorts) met onze meiden is wat niet terug te voeren is op een griep, ga ik altijd met ochtendurine naar de huisarts. Hoef ik niet eens voor te bellen. De assistente checkt meteen of er iets in de urine te zien is en afhankelijk daarvan zorgt ze dat de huisarts even meedenkt.

Groetekes, Sje

Je kunt ook met urine van een ander tijdstip naar de dokter want als er een blaasontsteking zit zitten er de hele dag bacteriën in urine.
Ik heb regelmatig blaasontsteking en als ik klachten krijg ga ik gelijk naar de HA om te checken of het nu 's ochtends of 's middags is.
Ik zou nu naar HAP bellen en vragen of je haar urine kunt laten controleren is voor hun maar even werk en jullie weten of het dit wel is of niet en zowel kun je er gelijk wat aan laten doen. Je bent anders weer een dag verder.

Dat kan ook inderdaad, nu even huisartsenpost bellen met verzoek om urine te mogen laten checken.

Groetekes, Sje

pijn rond de navel bij buikgriep? meestal…als ik naar mezelf kijk heb je dan juist echt kramp in je maag en dat ligt een heel stuk hoger… arm kindje zeg! ik zou sowieso een urinecontrole laten doen. je betaald nie voor niks zoveel premie dus mogen ze daar ook wel wat makkelijker in zijn. Daar kan een kind namelijk OOK ziek genoeg van zijn om over te geven…

bedankt voor jullie berichtjes.
vandaag gaat het helemaal goed, wel nog stinkende windjes.
wat ik dus vergeten was te zeggen, urine is nagekeken en dat was goed.
we kijken het maar weer even aan.
donderdag gaan de amandelen er uit, wil wel graag dat ze helemaal beter is.

Zorg dat je op tijd naar het ziekenhuis belt voor overleg of die amandelenafspraak wel door kan gaan. Als je daar aankomt en ze merken dat ze niet 100% in orde is, loop je de kans dat ze je weer naar huis sturen en dat je alsnog een nieuwe afspraak moet maken.

En info verbergen heeft geen zin, want narcose kan in bepaalde gevallen als een patiënt iets onder de leden heeft gevaarlijk zijn. Dus voor eigen bestwil en in het belang van je kindje: op tijd overleg met het ziekenhuis.

Groetekes, Sje

ben het met sje eens, als ze nog niet helemaal fit is uitstellen, zeker 1 a 2 dagen helemaal fit en dan pas opereren.

ik moet woensdag bellen voor het tijdstip hoe laat zij aan de beurt is, dan geef ik het door.
natuurlijk verzwijg ik dat ook niet, dan maar een latere afspraak.
die amandelen kunnen nu ook nog wel even wachten als het moet.

waren het nou keel of neus amandelen?

Gelukkig voelde ze zich vandaag weer goed en hopelijk blijft het zo. Het mooiste zou toch zijn dat donderdag de operatie door kan gaan.

Destijds met Marijn konden we weer naar huis, uitgerekend die dag braken de waterpokken door.

zijn keel en neus amandelen, neus nemen ze gelijk maar mee voor het gemak.
hebben ze bij mijn andere dochter ook gedaan.

het is gisteren de hele dag goed gegaan, en vandaag weer naar school.
denk dat het nu wel over is.