Buikgriep of niet?

Wij waren de afgelopen week op vakantie in Roompot park, Weerterbergen. Vanaf maandag tot vrijdag (was de bedoeling) woensdag middag kreeg ik buikpijn en voelde me gewoon niet lekker. 's avonds heb ik overgegeven en diarree en ik wist het: “buikgriep”. Diezelfde nacht werd mijn vriend ook ziek…maar onze zoon Mika nog niet! (9 maanden is hij) donderdag ochtend besloten we om naar huis te gaan…we waren goed beroerd! Mika bij oma gebracht zodat wij op konden knappen. Diezelfde avond belde oma dat mika alles had ondergespuugd, dus hebben we hem opgehaald en in zijn eigen bedje gelegd. Het is nu zaterdag en tot aan vandaag spuugt hij elke dag maar het lijkt alsof hij alleen spuugt na vaste voeding (fruit / liga / groente) hij is de hele dag erg huilerig en wil niks…wij zijn zelf wel iets beter maar nog niet optimaal, dus we kunnen het piepen ook minder goed hebben.
We gaan nu die vaste voeding even laten voor wat het is en desnoods een extra fles geven.
Heeft iemand ervaring wat te doen? Ik ben nog wel steeds weeiig en ik slik anti-depressiva tegen een postnatale depressie en telkens als hij spuugt word ik misselijk en tevens geiirriteerd (onbedoeld natuurlijk)

Groetjes een ongeruste mama

Buikgriep heerst op het moment. Grote kans dat het toilet in jullie bungalow niet goed schoongemaakt is geweest.

Anti-diarree-middel nemen. Gewoon te koop bij de drogist.
Voor de kleine mop kun je bijv. Roosvicee Stop halen bij de drogist. Of ORS, dat is nog beter maar doorgaans is dat niet te zuipen, dus grote kans dat de kleine man het niet wil.

Verder: zorg dat jullie genoeg vocht binnenkrijgen, zeker met die warmte van dit weekend. Heel belangrijk om je vochtvoorraad goed aan te vullen als je diarree hebt en overgeeft want voor je het weet ben je uitgedroogd.

Wat betreft die vaste voeding: als hij dat inderdaad niet binnenhoudt, dan meer flessen geven. Maak de flessen aan met 1 schepje minder, dat is lichter verteerbaar. En geef geen grote flessen tegelijk, maar liever telkens kleine beetjes. Als je zelf ziek bent heb je ook geen zin in 210cc melk die in je maag plenst.

Dus maak bijv. flessen van 90cc water met 2 schepjes voeding. Dat blijft er waarschijnlijk beter in dan 90cc water en 3 schepjes voeding.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 08 Sep 2012 22:17:33

Tja buikgriep… balen zeg, en helemaal midden in je vakantie!
Gelukkig alweer een hele tijd geleden had ik buikgriep, het enige wat ik binnen hield was water, slappe thee en slappe ranja, maar zodra ik iets te eten nam dan kwam het er weer uit! Die kleine dus maar zoveel mogelijk te drinken geven, de vaste voeding maar even laten voor wat het is tot je kleine mannetje wat opknapt en gewoon een extra fles erin. Als je bang bent dat ie te weinig vocht krijgt kan je voor de zekerheid ORS bij de apotheek halen, dat kan je door zn drinken doen om ervoor te zorgen dat ie niet uitdroogt.

En tegen je eigen misselijkheid en irritatie… vrees dat er niet zoveel aan te doen is, je kindje zal toch moeten uitzieken en hij voelt zich er ongetwijfeld ook niet lekker bij als ie moet spugen… zoveel mogelijk papa/ouders of wie dan ook inzetten om voor je kleine mannetje te zorgen?

Sterkte ermee, en beterschap voor jullie allemaal!
Groetjes Carolien.

Lilypie Fourth Birthday tickers

pregnancy calendar

Ik zou even kijken hoe het gaat met alleen flessen. Als hij dan nog spuugt kun je die ook best een dag weg laten en hem alleen ORS met water geven. Moesten wij hier ook toen onze zoon buikgriep had.
Wel even goed op letten dat hij niet uitdroogt. Bij twijfel altijd contact op nemen met de huisarts.

Groetjes Ramona