Buik slapen


#1

Hoi andere mama's,

 

 Mijn zoon is nu 3 maaanden en slaapt erg graag op zijn buik. ik probeer hem nog wel eens neer te leggen op zijn rug en dan slaapt hij wel maar word na 10 minuten alweer wakker als ik hem dan op zijn buik leg is hij met nog geen seconde vetrokken en slaapt hij overdag erg goed en in de nachten zelfs door tot de volgende ochtend 7 uur. het cb heeft gezegd dat ik dit absoluut niet mag doen dus ben ik weer begonnen met op zijn rug maar hij slaapt dan gewoon niet lang en word erg veel mopperend wakker.

wie kan mij helpen ik word hier best onzeker van. moet ik mijn gevoel volgen wat ik denk dat mijn kind het lekkerste vind of gewoon stug doorgaan met op de rug neerleggen.

groetjes mama van Sam


#2

Volgens mij zijn er speciale matrasjes te koop waarbij het dan wel zou mogen. Even opzoeken op het internet dus.

Succes !


#3

Dag mama van Sam,

Onze zoon is nu 10 mnd, maar hij wilde ook snel op zijn buik slapen toen hij net zo oud was...op zijn rug wilde ook niet lukken...

Ben op m'n eigen gevoel af gegaan en het volgens mij niet eens overlegd op het CB. Wan dan wist ik al dat ze het af zouden raden...

Ik ben gewoon extra gaan kijken en luisteren of het nog goed ging....kun je dan niet vaak genoeg doen!

Misschien nog idee om hem later in zijn (diepe) slaap op z'n rug te leggen? Die van mij werd daar ook vaak wakker van, maar het is te proberen....

 

succes!


#4

Hoi,

 

Onze dochter slaapt ook op haar buik. Ze is nu 1 jaar. Wij hebben een aerosleep gekocht bij Prenatal. Dat is een dekje voor op het matras waardoor ze gewoon kan ademen. Mocht ze dus met haar gezicht in het matras gaan liggen dan kan ze niet stikken.

Uiteraard is zij nu oud genoeg om haar hoofd te draaien en te tillen. Maar in het begin vond ik het wel een gerustellende gedachte. Zij slaapt nu goed. Wanneer we haar op haar rug leggen is ze inderdaad met 10 minuten weer wakker.

Wij leggen haar op haar buik en stoppen haar heel stevig in. Ze draagt ook een slaapzakje.

 

Succes!


#5

Hallo,
Ik ben er van overtuigd, dat je je gevoel moet volgen. Als je er niet helemaal gerust op bent, dan kun je altijd vaker bij je zoontje gaan kijken.
Ik heb ergens gelezen, dat als een kind zijn hoofdje goed kan optillen als het op zijn buik ligt, dat het dan ook op zijn buik kan slapen. Wat wel gezegd wordt, is dat een kind in buikligging dieper slaapt dan als het op de rug ligt. Maar goed, jij kent je kind het beste en niemand anders. Bij het CB zeggen ze wel meer. Succes!
warme groet, Anne


#6

Hoi,

Onze zoon is bijna 3 maanden maar slaapt alleen nog maar op zijn buik. Op de rug slapen heft hij nooit gedaan omdat ik dat veel te gevaarlijk vind. (Mocht hij spugen kan hij er in stikken omdat hij op de rug ligt.) Toen hij 1,5 maand oud was heb ik hem op zijn buik gelegd en slaapt nu beter dan ooit. Hij slaapt zelfs de nachten door. Nou kan hij zijn hoofd ook omdraaien dus vertrouw ik het volledig. In het begin vond ik het ook wel spannend maar ik weet nu dat het helemaal goed gaat. En hij wordt ook nog eens ingebakerd. Volgens het cb is buikslapen niet handig maar daar heb ik weinig aan. Laat ze zelf maar met een kind wonen dat anders weigert te slapen. 

Dus slaapt je kindje beter op de buik dan zeg ik, gewoon doen. Ga gewoon wat extra kijken. Dan krijg je vanzelf vertouwen erin.

Succes