Buik slapen

hallo

ik zou graag willen weten wat andere moeders ervan vinden onze zoon kan absoluut niet op zijn rug slapen dan maakt hij zijn eigen elke keer wakker als hij een beweging maakt
en toen zijn we gaan proberen hoe hij t op zijn buik doet eerst elke keer in de box geprobeerd en op de bank kijken wat ie met zijn hoofdje doet en hij draait hem zelf van links naar rechts
en slaapt heel rustig als ie eenmaal slaapt
het cb was t er niet zo mee eens ivm wiegen dood ben benieuwd wat jullie zeggen eigenlijk

groetjes mirelle

Zou zeggen kijk zelf naar je kind en ga op je eigen gevoel af.

Hier heb ik ook 2 buikslapers(nog steeds) Mijn zoon had erge moeizame ontlasting en veel darmpkrampen toen hij geboren werd.Ik heb hem toen met 5 weken oud op zijn buik gedraaid en meneer kon eindelijk slapen zonder pijn.Ik ging in het begin wel om de 15 min kijken en snachts sliep hij gewoon op zijn zij.Ik had een steunkussen waarbij ik ook na iedere voeding van zij veranderde,dit kussen kun je gebruiken tot 3a4 maanden.Ik ben zelf weer geen voorstander van op de rug laten slapen.Ten 1e ik ben vroeger zelf bijna gestikt in mijn eigen spuug doordat ik op mijn rug lag.En ten 2e het hoodje plat erg af aan de achterkant.Met zo’n steunkussen heb je daar geen last van.En zo af en toe als je je baby dus op de buik laat slapen ook niet.Als je kindje al zelf zijn hoofdje goed omhoog kan tillen en van kant kan draaien lijkt me dit helemaal geen probleem,Zou zeggen probeer het gewoon uit.

Succes
Groetjes Tamara

(mama van 2 kids en 35 weken zwanger van nr3)

Ik vindt als hij lekker op de buik slaapt lekker laten slapen.
Vroeger toen ik klein was moesten we op de buik slapen ivm wiegendood!!! toen mocht de rugligging niet meer.
die regeltjes blijven veranderen. Ik vindt dus persoonlijk als hij lekker op zijn buikje slaapt lekker laten doen!!!

groetjes Gytha

ja klopt,vroeger mochten ze niet op de rug.Maar mijn moeder heeft mij toen 1 keer op mijn rug gelegd,en was toen bijna gestikt in mijn eigen spuug.Eigenlijk ook logisch ook,als de voeding van het kindje omhoog komt met boeren kan het niet weg als je op je rug ligt.Op de buik kan het zo via je mond naar buiten lopen.Vandaar dat ik zelf ook mijn kids nooit op de rug heb gelegd.Het was of in zo’n steunkussen dat ze op hun zij liggen of op de buik.

(mama van 2 kids en 35 weken zwanger van nr3)

Jeske ligt het liefst op haar zij. Nu kan ze zelf draaien, maar eerst moest ik haar zelf draaien ivm afplatting…
Wat betreft het cb… Die houden zich vast aan allerlei regeltjes voor gemiddelden… Ik heb overigens nog nooit een gemiddeld kind gezien…

bedankt voor de reactie’s ja ik dacht er zelf eigenlijk ook wel een beetje over maar als zo’n cb dat zegt ga je toch een beetje twijfelen en inderdaad vroeger moest het dus laten we hem lekker op zijn buik liggen zo ligt hij toch t beste

groetjes mirelle

thije is 5 weken en ligt ook op zjn buik, net als zijn grote broer! op het begin wel geprobeert hoor, om hem op zijn rug te laten slapen, maar dat ging niet. Overdag slaapt hij veel beneden en snachts naast ons in de wieg, zo kan ik hem in de gaten houden.

[img]http://lilypie.com/pic/060731/kGhy.jpg" alt=“Lilypie Tweede Pic” width=“60” height=“80” border=“0” />[img]http://b2.lilypie.com/oIg3p2.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” width=“400” height=“80” />

Hallo,

Hier ook een buikslapertje. Omdat ik toch ongerust was over de mogelijke problemen met ademhaling heb ik een aerosleep matrasovertrek en onderlakentje gekocht. Dit is niet zo heel goedkoop, maar je kindje kan blijven andemen, ook moest hij met zijn gezichtje volop op de matras komen en zich nog niet kunnen draaien. Zo was ik gerust, of ze nu op haar buik of rug sliep. Ondertussen slaapt ze ook op haar zij.

Groetjes,

Tamara