Buggy

Hoi lieve mamma’s & pappa’s,

Het is alweer ruim een jaar geleden dat ik om jullie advies heb gevraagd en hoop ik dat jullie mij nu weer kunnen helpen.

Ik heb namelijk een probleem met het kopen van een buggy. Ik weeg al ruim 14kg en nu vertelde die aardige winkeljuffrouw dat de zittingen van ALLE buggy’s niet zwaarder te belasten zijn dan max 15kg.

Dat wilde ik niet geloven en heb bij thuiskomst meteen het internet geraadpleegd. Maar helaas moet ik haar gelijk geven.

Weeeeeeeeeeeeeeeeeeee dat betekent dat ik niet meer gereden kan worden tenzij pappa of mamma een rolstoel voor mij aanschaft

Help…!

[img]http://b1.lilypie.com/bjoJp1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

Dan zou je bijna denken dat een bolderkar een evt. oplossing is, maar die is niet altijd handig.

Er bestaan ook karren die je achter de fiets kunt bevestigen en die je af kunt koppelen zodat je ze als wagen mee kunt nemen. Mogelijk is dat een oplossing. Die mogen namelijk wel zwaarder belast worden.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 13 Oct 2010 20:33:54

Haha zie het al voor me.
Nee maar dat is wel even lullig, en gewoon een wandelwagen?

Vrijwel alle fietskarren zijn inderdaad te gebruiken
als “buggy”. En kunnen meer gewicht aan.

Maar eh, heb je geen buggy-zit bij de wandelwagen?
Want die kan vast ook wel meer hebben dan 15 kg.

M.

Hi Sann,

Reuze bedankt voor je reactie. Welk merk buggy heb jij gekocht. Want het gewicht van max. 15kg geldt nl. ook voor de kinderwagen. Ik heb wel een Phil and Ted’s Smart gezien, maar die dingen kosten bijna 500 euro en dat is pappa en mamma een beetje te veel van het goede.

Ik word trouwens in december 2 jaar en volgens mijn groeicurve ben ik +/_ 18 kg wanneer ik drie ben. Om een of andere reden doet mijn groei centimetertje het niet

quote:
Ben ik toch wel even benieuwd hoe oud je kindje is.

Ik heb idd het zelfde probleem gehad hoor. Nathan heeft inmiddels al 3 buggy’s versleten en dat is gewoon zonde. De wandelwagen ging inderdaad wat langer mee. Maar da’s dan weer zo’n onding in de auto!

Inmiddels hebben we een aangepaste (grote) buggy voor hem. Omdat ‘los’ meenmen niet altijd een optie is… Ben ik errug blij mee. Al is dat natuurlijk voor in de auto net zo’n onding is als de wandelwagen! Maar wel veel steviger.

[img]http://b1.lilypie.com/bjoJp1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

Goh ik wist helemaal niet dat buggy’s maar tot 15 kilo belast mogen worden!
Wij hebben een titanium baby, Jasper is bijna 16 maanden en weegt 11 kilo, maar als ik mijn boodschappentassen aan de buggy hang dan is ie zeker zwaarder dan 15 kilo belast…maar het gaat prima!

Misschien toch een buggy via marktplaats aanschaffen? Als het dan niet meer gaat heb je er in elk geval niet zoveel geld aan uitgegeven.
Ze hadden overigens bij marskramer hele mooie stevige buggy’s staan, het is alweer een tijdje geleden dus weet niet of ze er nog zijn (blauw met grijs), die is steviger en degelijker dan de doorsnee buggy (mijn schoonouders hebben hem) en heeft ook een onwijsgrote boodschappenmand. Is zelfs steviger dan m’n eigen buggy terwijl die toch een keer zo duur was! Misschien een idee.

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

Mijn zoontje van net 3 jaar weegt 25 kilo en zit gewoon nog in de maclaren buggy,die kunnen tot 26 kilo dragen.

Ik neem aan dat als mijn ventje van 25 kilo er in past jou kindje van dik 11 kilo lichter er ook in past.

Nou zit hij er alleen in als hij erg moe is en ik boodschappen meot doen.

Hij is trouwens wel erg lang, 1m13 voor zijn net 3 jaar…
Met zijn 2de verjaardag woog hij trouwens al 23 kilo bij 1m01.
Dus als hij er toen al niet te groot en te zwaar voor was is jou kindje dat ook niet

Maclaren kunnen dus tot 26 kilo houden

Bianca mv Nicky en Mika Dani 16-08-2007

Gewijzigd door - Biebske op 16 Oct 2010 16:50:37