Budget sinterklaas

hahaha … ja hier eentje die niet opgegroeid is met sinterklaas, kerst en al dat gedoe, dus ik ben zooooowww niet op de hoogte,
wij vieren nergens sinterklaas…serieus ook nog nooit gedaan ook nie, mijn moeder kan ik zowieso afschrijven,want ja die ist ook nie gewend, en schoonvader …komt er nie echt mee, en ik vind het eerlijk gezegt wel best…ze is nu 2.5 dus als ze het op kdv viert, vind ik het prima, en wil best wa in haar schoen frotten…maar voor de rest is mama echt zo clueless… wat die dingen betreft…

ik weet nie eens wat je behoord te doen met 'sinterklaas vieren eigenlijk…

Pippy is geboren 17.07.2009

@Sugarss , in principe is het gewoon kijken naar de intocht op tv/eigen woonplaats, dan 1 of keer per week de schoen zetten met een wortel en hooi erin, en dan doe jij een kleinigheidje er in , wat lekkers of een klein speeltje, en dan op 5 december (maar kan ook wat eerder / later in datum zijn, maar 5 december is de officiele datum) van pakjes avond, en dan komt zwarte piet en sinterklaas (de buurman die op de deur bonkt en de zak met kado’s er neer zet) en dan krijgen ze allemaal kado’s en dat kunnen er veel zijn of weinig, duur of goedkoop, tis maar net wat je zelf wil! Erg leuk om te zien bij je keine dat het meg aveel indruk maakt!

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

hahha thanks voor de uitleg, had net ookal ff bij manlief geinformeerd hoe dat vroeger ging dan … maar wij zijn het weekend van te voren weg…dus gaat ze waarschijnlijk bij opa sinterklaas vieren en dan doen wij op maandag nog wel wat kleins!!! maar ja kloppen op de deur is ze hier wel gewend…want ik heb al jaren geen bel…dus of ze daar van onder de indruk is …daar reageerd ze nie eens meer op hahahahha… kadootjes wel natuurlijk !!

@Sugarss , ja maar het is natuurlijk geen gewoon kloppen he, het is heel hard gebons, en dat maakt denk ik wel indruk
ach ja, wat zullen we zeggen, het liedje, wie klopt daar kindere, is dus niet helaam correct, maar goed!!!

Wel leuk trouwens dat je nu aan sinterklaas wil gaan doen, ook al geloof ik er uiteraard lang niet meer in, vind ik het wel de leukste periode van het jaar, sinterklaas, kerst oud en nieuw!!!

liefs woezel

@ woezel, nou wil gaan doen is een heeel groot woord, want van mij hoefd het nie echt, ik vind eten bij me schoonvader meer dan genoeg… vind de tijd tussen sint en oud en nw verschrikkelijk maar dat komt ook omdat wij vanaf eind oktober, nog zo’n 15 verjaardagen hebben, dus het kost me altijd mega knaken, en mege druk, ik vind het helemaal niks ! …maar goed vind het leuk voor pippy , ookal heb ik zelf nooit geen last van gehad dat wij het vroeger niet deden… dus we zullen zien !!! maar opa gaat het sint en piet gedeelte voor zijn rekening nemen,

kerstboom opzetten is een heeeel ander verhaal, dat doe ik altijd de dag na sinterklaas al… want ik ben dol op ‘blingbling’ dus die kersttijd is HET moment dat ik heel mijn huis ken behangen met troep…en manlief er weinig commentaar op ken geven hahahaha…

owh herkenbaar, wij hebben het ook altijd mega druk vanaf oktober al, wij hebben dan tot eind december 10 verjaardagen vanaf dan, en aangezien ik ook weekenden werk is het elk weekend druk nmet dingen die we doen, kost idd mega veel geld, want Bo is dus 28 november jarig, en dan sinterklaas, maar goed, doordat ik weet dat Bo helmaal straalt en hij het geweldig vind, vind ik het ook leuk, maar al die verjaardag buiten die van Bo om, hoeft van mij eigenlijk ook niet, maar goed, het is niet anders!!

liefs woezel

@mini-boy, ja de actie is nu idd voorbij. Was alleen afgelopen woensdagavond van 17.00 uur tot 21.00 uur. Ik was samen met mijn buurvrouw gegaan en zij had nog geen lijstje gemaakt wat ze wilde kopen. Ik had van te voren precies opgeschreven wat ik wilde hebben. En dus ook de groepjes van 3 al bij elkaar gezet. Zodat ik niet meer in de winkel hoefde te kijken welke 3 ik bij elkaar moest doen om de meeste voordeel te hebben. Ik was er erg blij mee dat ik van te voren mijn lijstje heb gemaakt. Mijn buurvrouw had bijna niks gekocht, doordat ze het door die drukte niet wist. En ik ben supergoed geslaagd.

Maar pff wat een gekkenhuis was het. Het is dat het je echt veel geld scheelt want anders had ik direct weer naar huis gegaan. Mensen kunnen op zo’n moment zo associaal en niet begripvol zijn. Duwe trekken etc. Sommige paden kon je niet eens normaal komen. En een rij bij de kassa niet normaal. Sommige mensen hebben gewoon bijna een uur in de rij gestaan. Rij stond echt door de hele winkel. Ik kon best veel dingen niet vinden, maar uiteindelijk aan het einde van de avond toen het rustiger werd toch nog alles gevonden. Sommige dingen moeten vragen, maar ja dat doet iedereen dus dat kost wel wat tijd.

Op een gegeven moment hadden we echt zoiets van we wachten wel met in de rij staan totdat het wat rustiger was. Het duurde tot 21.00 uur, maar uiteindelijk stonden wij om half 10 pas in de rij van de kassa. Daar werd helemaal niet moeilijk over gedaan. Was dus best een lang avondje Toys XL, want we waren er om half 8!!

Groetjes,
Sandra