Dames,
Klein probleempje met Jada en brutale praatjes. Sinds een aantal dagen zegt ze Choka, wat zoiets betekend als wegwezen of oprotten. Nu weet ik wel dat je dat niet altijd kunt voorkomen, maar wat doe ik daar nu mee. Weghouden bij oudere kinderen? straffen als ze het zegt? Niet op reageren? Wat is jullie advies want vind het toch wel vervelend!
Brutale praat
Dat lijkt me heel erg lastig. Heb me het ook wel eens afgevraagd wat ik zou doen. Want het zal vast een keer (of meerdere) gebeuren want inderdaad, voorkomen kun je het niet. En echt weghouden bij andere kinderen zal toch ook lastig worden.
Ik denk dat ik zou waarschuwen (niet echt straffen, ze zeggen nu eenmaal alles na) Dat ze dat woord niet mag zeggen omdat het niet netjes is en dan eventueel een woord in plaats geven wat ze wel mag zeggen. Dat het een “netter” woord ervoor is of zoiets. Wel uitleggen waarom ze iets niet mag zeggen en een ander voorbeeld geven. ja dat is denk ik wat ik zou doen maar lastig is het wel…
Ik moet zelf al opletten nu dat ik andere woorden gebruik. Want Nick zei laatst een paar woordjes (wel gewone)maar dan word je er toch weer aan herinnerd dat je moet oppassen ha ha
Bianca
Dat gebeurt hier ook regelmatig, dat er ineens vanuit het niets een raar woord voorbij komt vliegen
Ruben ziet het dan vaak als een grapje, maar spreek hem er wel degelijk op aan.
dat het gewoon niet kan, en dat je mensen er verdrietig mee kan maken als je rare woorden zegt.
Een beetje op zijn gevoel inspelen is hier vaak voldoende.
Groetjes Marianne mama van Ruben
Ind een beetje proberen uit te leggen. en als dat niet helpt haar 5 minuten het woord laten zeggen of langer dan is de lol er snel af, maar daar is ze misschien nog wat te klein voor.
Liefs Michelle
Hoi,
Onze dochter van 4 1/2 gaat naar de basisschool en er zit een jongetje in de klas en die is nogal gebekt.
Nu neemt ze dat over en zegt dus regelmatig als ik met mijn man klets: houd je bek.
Ik vind dit echt niet leuk en zeg dat ik zulke taal niet in huis wil horen.
Wat de ouders van dat jongetje eraan doen is hun zaak, maar ik wil het absoluut niet!
Denk dat die ouders het niet kan schelen.
Ik word dan boos en dan kijkt ze me aan met een blik van, is dit nu echt zo erg wat ik zeg.
Ze snappen het nog niet.
Kijk het gaat van kwaad tot erger, eerst is het thuis en dan ook in de familie/vriendenkring en dan denken ze dat jij het wel goed vind, terwijl je er alles aan doet.
Er niet op reageren zou ook kunnen, maar of het dan zal stoppen?
Ik weet het niet.
Zal het de volgende keer eens doen, negeren.
Misschien gaat de lol er dan wel af en zegt ze het niet meer.
Groetjes lisan.