Brutaal!

Oh woezel! Sorry ik moet er stiekem wel even om lachen, die opmerking in de bus! Zal het aan de twentse bussen liggen dan? Hahaha!

Zo brutaal antwoorden met NEEEE als hij ja hoort te zeggen komt hier ook vaak (lees altijd) voor. En als ik zeg dat hij sorry moet zeggen, zegt hij zoals ik al zei eerst een paar keer sorrop (?) en dan sorryNIET! Vreselijk… Ik heb alweer een heeeeel gezellig ochtendje achter de rug… Nu gelukkig even rust, joey op school en jessey in bed! Haha even bijtanken, want de piek van de dag is pas als ik eten ga koken! pfffff

Groetjes Anouk

haha ja dat uitproberen is hier ook begonnen. tenminste… het is in deze week 2 keer voorgekomen. hij vroeg mij: mama mag ik een snoepje? ik zei: nee want we gaan over een half uur eten.
hij zo: oh… papa?? mag ik een snoepje?
ahumz… wel domme zet aangezien papa 2 meter van mij verwijderd was daar niet van maar toch hahaha.
en 1 keer idd dat papa nee had gezegd en hij het daarna aan mij vroeg, en dat ik toen aan papa vroeg; heeft hij een snoepje gehad van jou? dat hij zei: ja net,
ik zo oh want nu wil ie er weer 1 van mij…dat gaat dus mooi niet door

Ow, als ik dit zo lees, is Eef wat dat betreft een engel. Die doet dit soort dingen (nog) helemaal niet. Ze heeft wel puberbuien natuurlijk, maar ze gebruikt nooit rare woorden en liegen doet ze al helemaal niet. Ook niet dat ze zegt dat ze van papa snoep krijgt, terwijl dat niet zo is…Als ik vraag wie iets heeft gedaan, zegt ze heel netjes: ‘Ik’ of ‘Max’ en dan klopt dat ook. Dat zeggen dat ze een andere mama zoeken, herken ik ook helemaaaal niet. Eva blaast juist vaak tegen kindjes: ‘MIJN mama!’ Maar ik zei laatst tegen haar ‘Stom kind!’ toen ze stout was en toen zei ze wel: ‘JIJ bent stom!’. Maar niet uit zichzelf. Misschien komt het allemaal nog (ik vrees van wel hihihi), maar tot nu toe is ze best wel braaf!

Groetjes Rainbow

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Owh maar Bo zget ook tegen anderen heel trots dat dit zijn papa of mama is, hij zal het ook niet snel tegen een ander zeggen, maar heel af en toe dus wel tegen ons, of eigenlijk tegen papa want tegen mama heeft hij het nog nooit gezegd. Wel dat hij ging weg lopen, had hij bij na vraag op het kdv, daar een keer gehoord, en toen was het een tijdje dat als hem iets niet beviel, hij gin gweg lopen. Dan zei ik tegen hem, is goed, waar ga je heen dan? dan zegt hij , Afrika!! Whahahahahaha, ik zeg, nou veel plezier, kijkt hij heel beteuterd, en zegt hij: maar mama, je mag mij niet alleen laten gaan!!! whahahahahaha, dus de helft van de tijd weten ze niet eens wat ze zeggen en apen ze gewoon een ander na!!

Vanmorgen bv ook. Hij is aan het spelen, en hij zegt auw, ik zeg wat is er gebeurt? blokje kwam tegen hoofd , zei hij. Ik kijken en kon zo snel niets zien. Nu een half uur terug, zie ik dat er een soort van blaar is ontstaan een 1,5 cm onder zijn oog. Hij zal dus ergens klem hebben gezeten wat pijnlijk was, aangezien hij het daarvoor dus niet had, toen ik hem inspecteerde. Ik vroeg aan hem, goh hoe komt? Heeft papa gedaan, was het antwoord!! Nou, papa is 30 km verder op aan het werk , al de gehele ochtend, dus ik heb tegen hem gezegd dat dit niet waar is, want papa is op het werk, en dat wat hij zei dus liegen is, en dat dit niet netjes is. Verder laten rustig, maar owwwhhhhh…geen leuke fase hoor!!!

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Nou op school leren ze ook heel wat van andere kindjes hoor, hier net zo! De oogst van vanmorgen: Mama ik ga vuurwerk op jou gooien! Nou jaaah zeg! Ik vroeg hem gelijk hoe hij daar nou weer bij komt, en toen vertelde hij dat B (van school, jongetje waar hij vaak mee speelt) dat ook altijd bij zijn moeder doet! Ik dacht ook al, hoe kan hij nou weten wat vuurwerk is, en vooral wat je een ander er mee aan kan doen??? Ik heb hem maar gelijk utigelegd dat vuurwerk voor een groot feest is, om in het donker aan te steken met vuur en dat je dan mooie kleurtjes in de lucht ziet. Hij begreep het gelukkig, en ook dat het dus niet fijn is om op iemand te gooien. Daarna zei hij heel braaf ‘‘B is een hele stoute jongen he mama?’’

Groetjes Anouk

Jeetje, wat een taal allemaal. Eva komt niet verder dan ‘potjedikkie’. Ze zeggen heel vaak woorden die ze niet kennen, of waarvan ze niet beseffen wat ze betekenen, zoals met dat vuurwerk. Op de peutercursus (die trouwens heel erg leuk bleek te zijn!) zeiden ze dat kinderen op deze leeftijd nog geen geweten hebben en niet liegen, maar blijkbaar begint dat nu toch wel te komen?

@Mamasnoekie, ik moest ook wel erg lachen om wat Joey zegt: je hebt een rimmel en sorrop mamapoep!

We kregen bij de cursus trouwens ook te horen, dat kindjes geen betekenis geven aan ‘sorry’ en dat alleen zeggen omdat het gewenst is. Was prima, om ze dat al te leren, maar ze voelen niet altijd echt een gemeend gevoel van spijt zeg maar…Omdat ze gewoon simpelweg niet altijd weten wat ze doen en wat de consequenties zijn…Heb ik ook maar geleerd he, of het zo is??

Groetjes Rainbow

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Ik denk dat dit wel klopt wat ze hebben gezegd, het is natuurlijk ook iets wat ze moeten leren, en pas rond hun 7e jaar beginnen ze pas een geweten te ontwikkelen.

dit is wel een leuke site waarop het goed staat uitgelegd:

http://www.opvoedadvies.nl/liegen.htm

Maar waarom bv Bo dan zegt dat papa dat had gedaan, terwijl het gewoon door zijn spel kwam en papa niet eens thuis was, dat kan ik me nog niet bedenken, dus ik vraag me ook af, of hij nu al niet vewust de waarheid kan verdraaien en dus liegt ipv Jokt

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Dat liegen in de zin van de schuld op iemand anders schuiven, word door joey volgens mij wel bewust gedaan… Als de schemerlamp van de vensterbank ligt, en ik vraag wie dat gedaan heeft, dan zegt hij jessey, en ik zie hem dan een soort van genieten als ik jessey voor straf in de gang zet, en dat is ook wel eens per ongeluk zo gebeurd als hij het eigenlijk zelf had gedaan! Dat hoor ik dan later van papa bijvoorbeeld. Hij weet dondersgoed dat dit soort stoute dingen straf als gevolg hebben, en als het maar even kan, wil hij liever dat zijn zusje die straf krijgt dan hijzelf!
Zo is hij ook heeeeel goed in klikspaantje spelen! Mamaaaaa, kijk eens wat jessey doet! Staat ze bijvoorbeeld weer de kruiden uit het keukenkastje te trekken, en dan sprint hij ook naar de keuken om te kijken hoe ik haar straf, stiekem gniffelend in zijn vuistje!

Laatst kwam hij mij zogenaamd geshockeerd zijn korstje van 2 weken geleden (gevallen achterthuis) op zijn knie laten zien, en zei dat Jessey hem bloed had gemaakt! Haha kleine smiecht!

Groetjes Anouk

oooooh, nou er staat ons hier nog wat te wachten als ik dat zo allemaal lees. Hier wordt ze bijna 2 en begint ook al wel te puberen hoor, maar nog niet zo extreem. Nog even een half jaartje wachten dus ben ik bang. Al ging ze van de week al wel net zoals in die reclame midden in de supermarkt op haar rug liggen en weigerde nog een stap te zetten! Succes allemaal igg…

mama1980

Goh… gelukkig is de mijne dus niet de enige! hihi…

Er zit bij mij wel een verschil in de dingen die zegt en hoe ik daarop reageer…

Op scheldwoorden reageer ik heel nochalant… expres… ik wil helemaal niet dat ze dat soort worden zegt… en mijn ervarig tot nu toe is dat mijn aanpak bij mijn oudste heel goed werkt… want mocht ze zo’n woord er uit gooien, zeg ik alleen: He selena dat zegggen we niet he! en verder besteed ik er expres geen aandacht aan… daarom vindt ze het ook totaal niet intressant meer om het te zeggen, want ze krijgt geen reactie! Ben blij dat het werkt…

Ze wil nog geregeld zeggen dat ik of pappa stom is… en idd. het bekende zinnetje JIJ bent stom mamma… en dan als ze op d’r kop krijgt… helaas krijg ik er dan ook nog steeds geregeld een klap achteraan… pffff… en jahoor daar zit ze weer op d’r strafplek… net zo lang (ze is nu 4) tot ze bedaard is en dan ga ik met haar praten… en leg haar uit dat ze dat dus niet hoeft te zeggen… en te doen… net als ik een schurft hekel heb aan het feit dat ze kan zeggen in boosheid dat je DOM bent… niemand is dom, maar doen soms oenige dingen! dat zeg ik dan…

wat van mij wel mag… ik zeggen dat ze iets stom vindt! Want daar zit een wezelijk verschil in vind ik, en gelukkig begrijpt ze dat… en dat lukt iets niet of ze krijgt straf… en dan zegt ze nu gelukkig steeds vaker… Mamma ik VIND het heel stom! Naar mijn idee leert ze zo om met woorden te zeggen dat ze het er niet mee eens is… in mijn ogen heeft zij ook een mening en die mag ze hebben… Ze mag iets vinden… Zo vind ze ook dat ik heel veel grapjes maakt en dat vindt ze heel leuk… en dat zegt ze dan ook en daar wordt ik dan toch ook niet boos om…

Wij pakken dit zo aan omdat ze nogal van het slaan en schoppen was… en door dat ze nu leert haar woorden te gebruiken ipv haar handen, wordt het gelukkig steeds beter!

Schreef ik nog in dit topic dat Aaron meegaand is …nou…vanstraks explodeerde hij!..dat had ik nog nooit meegemaakt.!

We waren met het buurjongetje aan het tractor rijden…door de modder…door de plassen…over de parkeerplaats…over de speelplaats…ze hadden overal waaar plassen liggen al gereden.

Kwamen we thuis aan zeiden ze alle twee: nog een blokje…nou, oke…nog een blokje, is goed.

Willen we bij ons de straat oversteken en ziet aaron aan de trottoirkant een plas liggen waar hij PERSE doorheen moest maar we waren al aan het oversteken…dus ik duw hem verder en zeg: nee aaron oversteken er komt een auto aan!

Gaat ie pertinent op de rem staan (midden op straat) en gilt ie : NEEEEEEEEJJJJJ DOOR DIE PLAS!!!}}BOOS dat ie was!
Mees stond al veilig aan de overkant en ik die tractor met hem doorgetrokkken naar de kant en hem boos toegesprokene maar ik kwam niet bij hem binnen want hij ging als een razende tekeer.
OP een gegeven moment (rook uit mijn oren) wilde ik hem mee treug naar huis nemen maar ik kreeg hem niet van de tractor getrokken (hield zich stevig vast) en ttoen zei hij: blokje rijden!
Mees stond met grote ogen te wachten en toen zijn we uiteindelijk toch maar gaan rijden een blokje maar toen we thuis waren heb ik hem meteen even bij mij genomen en nog eens flink toegesproken en nu net met het naar bed brenegn heb ik het extra kort gehouden…hij moet (podver) maar weten tot hoever hij kan gaan.

Maar nu…nog nooit gehad…heeft ie een MEGA uitbarsting gehad (tenminste zo zag ik die uitbarsting)

En nog wel midden op straat he!
Wat zal de buurt wel niet denken!

Gr, Danielle

De buurt lekker laten denken

En zo zie je ze krijgen het allemaal

Liefs Michelle

De buurt denkt: weer een peuterpuber Heel normaal hoor. En die Aaron, balen voor je dat hij de PPT ook heeft ontdekt.

Maar even off-topic: is dat buurjongetje datzelfde buurjongetje dat een tijdje geleden jullie zo aan het schrikken bracht? Gaat het weer goed met hem?

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

haha ja de buurt laten denken zou ik idd ook zeggen maar ik ben wel heel eerlijk dat als rico dat op straat had destijds dat ik ook zoiets had van: ohw… shoot. ergens zo’n gevoel van onbehagen.
maar poeh ja dat was dus ook een flinke bui, haha ach we moeten er allemaal aan geloven denk ik…

@mriek, ja klopt die is kind aan huis he!
Vandaag al weer heel lang samen gespeeld.

Ja, gaat hetgoed mee maar ze hebben spuiten meegekregen dat ALS hij weer een aanval krijgt dat ze hem meteen spuiten zodat ie zich niet verwond als ie met schrik wakker word. (iets van morfine/valium achtig spul)

De schrik is al wel gezakt bij de ouders maar zijn wel alert en wat bangiger geworden.
Heb gehoord van nicht van mij dat een kind van 2 er sncahts aan overleden is…lag smorgens dood in bed! (bleek ook en koortsstuip te zijn geweest en is niet uit het bewustzijn gekomen en is overleden)
Dus toch iets ernstigs schijnbaar als je er lang inblijft (buurjongen kwam ook in ZH pas bij)

Gr, Danielle

Fijn om te horen dat het weer goed met hem gaat. Logisch dat de schrik er bij z’n ouders goed in zit. Laten we hopen dat het niet opnieuw gebeurt.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Jemig, er staat me nog wat te wachten al kan ik me dit gedrag totaal niet voorstellen bij ons 3 jarige dametje. Ze heeft weleens een grote mond en zoekt af en toe een grens op maar dat is dan alles. Misschien wordt dit gedrag ook wel versterkt op het KDV, daar zit die van ons niet op … Soms wrden onze poezen ook niet lief benaderd maar zodra ik negatief gedrag zie dan druk ik dat de kop in, mag gewoon niet!

Voor mij dus geen feest der herkenning en dat vind ik deze keer niet zo erg …

Dat kan ik me indenken, dat je dat niet zo erg vindt

Groetjes,
M