Brutaal

pffffffffffffffff word een beetje gek hier in huis hoor,vandaar dat ik ff niet veel reageer…probeer vanavond ff in alle rust alles bij te lezen en te antwoorden…

maar momenteel heb ik 2 monsters hier in huis,brutaal,niet luisteren en ga zomaar ff door.

waar het aan leg ik weet het niet maar word er ondertussen een beetje kriegel en vooral nu ongeduldig van.

vraag je wat dan krijg je als antwoord ja duhhhhhh(de oudste)vraag je wat aan kaitlyn dan is het van mammmmmmmm doe zelf maar of nee en ze gaat weg naar haar kamer of gewoon door waar ze mee bezig is.

konstant aan elkaar plukken trekken en elkaar gek maken tot gillen ,krijsen en huilen aan toe,want ja kaitlyn laat haar kaas niet van der brood eten en doet dan krabben naar dylan met gevolg giga kras op zijn gezicht

nou kan nog wel een uur door tikken hier,maar verveel ik jullie oook mee

maarja wat moet ik hier mee he,ze gang laten gaan met het idee het gaat vanzelf over,of kontinu optreden en dan einde van de dag ingestort op de bank vallen als ze naar bed zijn.

Oef…
Nou, ik zal eens nadenken wat ik zelf zou doen want dat weet ik eerlijk gezegd niet zo 1,2,3.
De neiging is denk ik toch om er steeds “tussen te springen” en ze uit elkaar te halen.
Maar ik kan me ook voorstellen dat ik daar op een gegeven moment misschien wel mee op zou houden.
Want inderdaad, je bent 's avonds denk ik aardig gesloopt van steeds politie-agentje spelen.
Pfff…moet er ff niet aan denken.

Ik denk trouwens ook dat Kaitlyn er hard aan toe is om naar school te gaan, maar ja, daar heb je nu even helemaal niks aan.

Ik zal eens even denken

Heeeeeel veel succes in ieder geval!

Groetjes, mamma van Stephan

heb er helemaal geen ervaring mee, maar als ik het zo lees zou ik ze geloof ik effe lekker laten gaan, en pas als ze elkaar echt wat aan gaan doen ingrijpen, kijken of ze het zelf niet zat worden dan.
anders moet je er heel de tijd tussenspringen, en misschien vinden ze dat ook wel leuk?
succes ermee hoor! hopelijk is het een korte fase.
groet
Mo

Heel herkenbaar en dat met een 1 en 3 jarigen. Die oudste kan ook ‘brutaal’ zijn, hij zegt dan ‘jij moet…’. De jongste begint te brullen zodra je alleen maar je hoofd naar hem schudt als ie op het punt staat iets stouts te doen (op de bank springen). En ook regelmatig ruzie met en speelgoed afpakken van elkaar.

Ik lees graag de tips. En sterkte Bianca, het is inderdaad om gek te worden.

p.s. ik heb eens een tip gehad om als ze echt vervelend zijn buiten te zetten en die hou ik wel altijd als noodmiddel, mijn vriendin heeft haar dochter (die niet wilde slapen maar spelen) wel eens om 0300 s’nachts buiten gezet voor een paar minuutjes en het hielp. Klinkt streng, maar misschien hebben ze dat nodig.

Groetjes Carola 04.09.1972, moeder van Jens 20.03.2001 en Mats 08.02.2003

Werkte dat in de klas goed Elly?
Zou wel een fijne oplossing zijn natuurlijk.

Maar ik kan me zo voorstellen dat die kinderen misschien zoooo dwars en/of boos, koppig zijn, dat ze helemaal geen zin hebben om mee te werken.
En stel dat je net staat te koken, afwassen of stofzuigen…dan komt het natuurlijk niet altijd even makkelijk uit om te gaan knutselen o.i.d.
Ik probeer het me gewoon even in te denken.

P.S. Niet als kritiek bedoeld hoor!

Gewijzigd door - Bieb op 08 Nov 2004 19:46:52

nee maar denk wel dat het goed is ze af te lijden, geef ze een opdracht, leuk spelletje van maken! ben je aan het stofzuigen geef ze een doek! laat ze helpen! en de ander iets anders laten doen! en ze daarna belonen! niet dat het hier werkt hoor! al hoe wel vaak wel! moet alleen zelf vaak de energie hebben om weer wat anders te verzinnen… maar het helpt tot op heden hier wel als ze zo’n dag hebben…

Tries

Liefs Tries

Ik spreek dus overduidelijk niet uit ervaring

ja afleiden doe ik ook wel eens dan zeg ik jongens moet dit nou zo raar doen kom we gaan lekker knutselen,ja oke 5 minuten en dan begin het gedonder weer om een kleurtje wat die heb en juist die andere wilt hebben

nou zal je ze dan hahaa

ik neem zo ook wel eens apart om te praten ,en dan is het braaf ja maam nee mama oke mama zal ik doen mama

en 5 minuten later weer,dus je begrijp het gaat bij huh 1 oor in de andere uit

en dat erbij dat ze allebei volop met hun verjaardag al bezig zijn,dylan is al een maand bezig met een verlang lijstje voor de sint,kaitlyn vangt dat op dus ruzzie om de speel goed boeken,dus ja mams naar de winkel om paar in te slaan

we doen nu zo en hopen dat het helpt zijn we gisteren mee begonnen,niet luisteren is half uur eerder naar bed dan normaal

en daar pak ik ze mee dat vinden ze heel erg
dus ik ga dit eens strak vol houden
en ja dan zien we wel weer

iig bedankt al voor jullie antowoorden

Ik was even op het forum aan het neuzen en las dit topic.
Ik vind de oplossing die je nu hebt gevonden een hele goede. Gezien de leeftijd van jou kids is het heel goed om consequenties aan gedrag te koppelen en daar ook heel vastberaden mee om te gaan. Negeren wil vaak bij hele jonge kinderen wel helpen, maar zodra ze de kleuterleeftijd bereiken is het veel beter een verband te leggen tussen oorzaak en gevolg. Dus als je dit gedrag vertoont-gebeurt er vervolgens DAT. Heel overzichtelijk en ze leren hierdoor dat ze zelf verantwoordelijk zijn voor het verloop van bepaalde zaken.