Ppfff … mijn zoontje eet alleen s ávonds maar bruine bonen potjes en niets anders . Hij weigert alles en zet het op een gillen .
Bruine bonen
Peuterpuberteit noemen wij dat. Geen bruine bonen meer geven voorlopig. Andere warme happen voorschotelen. En eet-ie niet, dan eet-ie maar niet! Jammer dan. En zet-ie het op een gillen, dan gilt-ie in de gang of in de bijkeuken maar verder.
Jij bent de baas in huis maar het lijkt er sterk op dat hij denkt dat-ie dat ie. Bij de wortel afhakken die gewoonte! Laten merken dat er met mama niet te sollen is!
Groetekes, Sje
potjes gewoon bruine bonen of die kant en klare baby voeding
maar wat sje zegt ben ik het mee eens
Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn
Ben ik het ook mee eens hoor.
Heel vermoeiend en ongezellig zal het even worden aan tafel maar daar zou ik ook niet in mee gaan.
Als je het consequent volhoudt gaat hij zeker ook andere dingen mee eten
Succes ermee
Bianca
Hoi,
Welkom in de peuterpubertijd. De leukste ( lees helemaal niet) tijd van het peuter zijn. Duidelijk een manier gevonden hoe kan ik mama tot het uiterste drijven en mijn grenzen verkennen.
Gewoon negeren en hem elke dag ander eten aanbieden. Eet ie niet pech ze gaan vanzelf weer eten want ze krijgen honger.
Gewoon zijn normale ritme aanhouden na een weigering niets anders ter vervanging geven en eet hij het wel belonen zowel verbaal als af en toe met iets extra’s. bij weigering niets zeggen en gewoon doorgaan.
Groetjes
lon106
Lastig die peuterpubertijd, slik maar een paar extra vitaminepillen tegen vermoeidheid!
Ik zou als ik jou was gaan afbouwen met dat potjes eten. Het is erg duur en bovendien leren ze zo nooit met de pot meeeten. Geef niet toe, dan eet hij maar een paar keer niet, ook geen tussendoortjes. Zo krijgt hij vanzelf honger en gaat wel eten.
Groetjes,
jantje
Als Anna niet wil eten na drie keer proberen, krijgt ze helemaal niets meer en gaat ze zonder eten naar bed. Tot nu toe werkt dat geweldig! Ze heeft een voorleifde voor vlees en zodra ze een hapje vlees heeft gehad, wil ze geen groente en aardappelen meer. Daarom krijgt ze het vlees na de groente en aardappelen. Zo eet ze haar hele bordje leeg en eet ze met smaak.
Ze heeft ook echt wel een tijd gehad dat ze aan het uitproberen was en aan het smeren ging met het eten. Daar was ik ook snel klaar mee! Het lijkt een beetje tegen je gevoel in te gaan, maar de tips van Sje zijn echt het proberen waard! Hier werken ze super!