Bruine Avent-fles?

Jessey is gisteren bij het CB geweest en ze mag over naar 4 x 180 cc. In haar difrax-fles past maar 150, dus tijd voor een nieuwe fles! En na gisteren even de kleine aventfles weer eens geprobeerd te hebben, heb ik vandaag een grote Avent-fles gekocht. Die vind ik veel handiger en vooral hygienischer, want in de schroefdraad van de difrax blijft altijd een wit laagje van de melk zitten die ik er met geen mogelijkheid uit kreeg!
Maar nu haal ik net die fles uit de verpakking en doe er melk in, schijnt 'ie helemaal bruin door! Hij is wel B-free, misschien daardoor? De kleine Avent-fles en de oude grote fles van Joey zijn gewoon helemaal doorzichtig wit! Heeft iemand dat nog meer?

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Ja klopt … lees verpakking/gebruiksaanwijzing maar. Dit heeft weer met de samenstelling van het plastic (of hoe het ook heet) te maken. Is beter voor milieu blablabla…

Lilypie In verwachting Ticker

daar wen je wel aan hoor. heb er ook 1 van Born Free…die gebruik ik ook al 4 maanden…deze is ook bruin heb er eigenlijk geen last van het is een kwestie van even wennen…

Ik ken ze zelf niet. Heb ook altijd voor Tim Avent flessen gehad, maar die waren doorzichtig.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Hmmm raar hoor, het heeft inderdaat met het plastick te maken, er zitten geen weekmakers in of zoiets! Dat schijnt giftig te zijn… Vaag dat die giftige flessen dan naast de ‘veilige’ flessen staan in de winkel! Maarja, het zal wel weer wat nieuws en overdreven gedoe zijn… haha!

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Inderdaad, de flessen die BPA-vrij zijn- zijn altijd wat '‘bruinig’ van kleur. Heeft niets met milieu te maken- maar idd met weekmakers. Deze schijnen pas vrij te komen bij zeer hoge temperaturen. In oa amerika mogen flessen met BPA (Bisphenol A) niet meer worden verkocht, in Nederland wel. Maar je ziet dat steeds meer leveranciers op BPA vrije flessen gaan overstappen.
Overigens voldoen alle flessen in Nederland gewoon aan de normen.