Brrrrrrrrrr

Evianne wil niet meer slapen s`middags en dat trekt ze eigenlijk net niet nog. Maar leg ik dr toch erin dan brult ze gewoon of dat nou 5 min is of 45 min dat maakt niks uit. Sommige dagen gaan goed, maar andere weer niet. Dan is ze erg pieperig en ze wil niks ed. Zo heb ik dus nu voortdurend een strijd om dr luier te verschonen en zelfs het op de gang zetten werkt niet. Ze loopt de hele dag dus liever met een poepluier dan dat ik hem verschoon, mocht ik dr zover krijgen om die dan uit te doen, dan krijg ik weer geen nieuwe aangedaan. pfffff ze krijgt me er echt woest mee met die fratsen op het moment. Nu vind ik voor straf op de gang niet zo erg, maar ze maakt Jessin er steeds wakker mee met dat gebrul ( en heb ook geen andere wat minder gehorige plek in huis ) en daarbij helpt het denk ik niet omdat ze moe is of zo. Zo ineens heb ik ( en pappa ook ) dus vrij veel strijd met me meissie, dat hadden we voorheen nooit en ik vind er niks aan. Ze kan ook nog wel heel erg lief zijn hoor maar ik begrijp niet waar het zo ineens vandaan komt.

Balen is dat
Ik weet bijna zeker dat het een fase is (weet je nog, de gevreesde “peuterpuberteit” )
En zeker nu ze ook dr slaapje wil missen wat ze eigenlijk nog zo nodig heeft…
Ik weet helaas geen oplossing voor je, maar hoop dat deze fase gauw weer voorbij is!
Sterkte!

Groetjes Bianca, mamma van [url=“http://www.stephanveenhuizen.kleutersite.nl/”] Stephan /url en Kaya, die in nov. verwacht wordt.

Gewijzigd door - Bieb op 15 Oct 2005 20:41:44

Ze is trouwens sòchtends zelfs nog vroeger wakker dan normaal en dat terwijl ze dus s`middags ook al niet slaapt. Ik hoop zo dat dit inderdaad de peuterpubertijd is en dat het gauw weer overgaat. Maar ja, moet ik nou steeds die strijd aan gaan voor die stomme luier ?

Owwww het is dat er in je verhaal “ze” staat anders had het zo over Milan kunnen gaan
Echt hetzelfde hier, "Ik ben 2 dus ik zeg NEE"
Milan gaat hier niet op de gang, maar wij hebben een ‘stoutkist’ (dekenkist) ja wij kijken EHBO
het werkt wel hij moet daar dan 2 minuten op (omdat ie 2 jaar is) en hij komt er echt niet af als ik niet zeg dat het mag, doet ie het wel, dan zet ik hem zonder wat te zeggen weer terug.
ook hier niet willen slapen in de middag, alleen als ik toevallig een boodschap doe en hij dus in de buggy zit…
En vechten met Demi, echt om álles!! Ze zien elkaar 1 minuut en het is alweer raak Ze kunnen niks van elkaar hebben, en het is vooral Milan die de zaak aanstookt, Demi is op dit moment echt heel goed te hebben, een engeltje…maar Milan grgrgrgrgr!!
Het minste of geringste en hij verkoopt haar al een mep, en hij slaat echt hard hoor…
Ik probeer Demi te leren dat ze niet terug moet slaan maar het aan ons te zeggen zodat wij hem straf kunnen geven, want als ze terug slaat vangt ze daarop volgend dubbel zoveel klappen terug. Maar dat valt niet mee want natuurlijk is haar reactie een mep terug verkopen… ik ben dus politieagent hier

Zwaar slopend is het

Groetjes Nathalie & Co

Gewijzigd door - Nathalie op 15 Oct 2005 21:20:12

Gewijzigd door - Nathalie op 15 Oct 2005 21:22:39

Helaas voor jullie, ben ik daar wel blij om. Het is dus heel normaal blijkbaar en het moet dus weer over gaan in ieder geval. Nou daar kijk ik dan lekker naar uit dan. Hahaha maar het blijft een lekker ding hoor !

oja bekend verhaal Astrid
Heb er hier ook een lopen die geen schone luier wil
Denk inderdaad dat het de beruchte peuterpubertijd is
Succes ermee hoor

Groetjes van Heleen mama van Robin en het broertje van Robin die in okt geboren word

Het gaat inderdaad over.
Een paar weken geleden heb ik zulke ‘problemen’ gehad met Lisa dat ik naar een opvoeddeskundige ben geweest en sinds die tijd gaat het perfect.
En weet je wie er heeft moeten veranderen??? IKKE!!!
Na een gesprek met die dame heb ik ingezien dat ik het heel goed doe en dat gaf mij zoveel rust dat het nu al weken heel goed gaat.
Ik heb van haar geleerd om Lisa de keus te geven; doorgaan met huilen (of wat dan ook) of op de gang staan. Meestal kiest ze dan om te stoppen met haar gedrag en als ze toch doorgaat met haar gedrag dan gaat ze de gang op.

Wees heel duidelijk tegen je kindje wat je verlangt.
Soms ben ik 10 minuten bezig met uitleggen waarom iets is en dan lijkt ze het beter te begrijpen en gaat ze lief spelen. Terwijl ik een paar weken geleden misschien wel boos op haar was geworden en dan uitte zij dat weer in boos worden en huilen.

En wat betreft het zindelijk worden; laat het lekker even, misschien is ze gewoon onzeker, het komt vanzelf echt waar.

Sterkte, maar het gaat over.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04).

OOOOOOO met het zindelijk worden zijn we weer even echt niet bezig, de nieuwigheid is er vanaf bij dr. Ook ben ik ( nog ) niet onzeker over de manier van opvoeden. Ik ben me er bewust van ( en Daan ook ) dat we duidelijk moeten zijn en geven haar ook op voorhand de keuze om ermee op te houden. Doet ze dat niet dan gaat ze naar de gang ( o dat haat ik ).

Meiden, wat herkenbaar!! Puck is echt onuitstaanbaar. Maar ik vind het ook zo zielig. Ze heeft het zo druk met zichzelf. Ze is ook zo’n opgeownden standje en dat was tot nu leuk… In een ander topic schreef ik het ook al. Ze slaapt op het moment zo slecht en onrustig. Als we haar in bed leggen, gaat ze eerst huilen en heel hard gillen dat ik naar boven moet komen. Jan wil ze al helemaal niet zien (arme jongen…).

Je hoort haar steeds door de babyfoon huilend zeggen: “donker kijken” Hier is ze erg mee bezig, ik denk dat ze het een beetje griezelig vindt. Maar ook “1,2,3, ik kom!”, dat spelletje speelt ze sinds kort met Kika. Ze kan al sie dingen niet van haar af zetten.

Wat wel fijn is, is dat ze niet lang ergens in blijft hangen (behalve als ze in bed ligt dan…), jammer alleen is dat de redenen om uit haar dak te gaan zich in hoog tempo opvolgen. Ik besteed er maar niet teveel aandacht aan zolang ze maar niet over de grenzen heen gaat die we hebben. Dan gaat ze inderdaad naar de gang.

Ik kan me dit ook niet echt meer herinneren van Kika. Maar volgens mij had zij het niet zo exteem. We ploeteren door…

Groeten,
Nikki (bag lady)
mamma van Kika (9 april 2001) en Puck (3 oktober 2003)

Ik moet wel zeggen dat ik de indruk had dat Evianne iets onder dr leden had en jawel hoor, ze is echt mega mega verkouden. De zakdoekjes zijn ( niet overdreven ) gewoon niet aan te slepen.

Ach arm meisje
Hoop dat je snel van je verkoudheid af bent hoor
Dikke knuffel

Groetjes van Heleen mama van Robin en het broertje van Robin die in okt geboren word

Sneu hoor.
Beterschapsknuf voor je kleine meid!

Groetjes Bianca, mamma van [url=“http://www.stephanveenhuizen.kleutersite.nl/”] Stephan /url en Kaya, die in nov. verwacht wordt.

2 dagen lopen dweilen met de kraan open zowat, maar vanochtend ziet het er een heel stuk beter uit. Alleen dr huidje is helemaal stuk onder dr neusje, maar dat komt vanzelf wel weer in orde.

Sudocreme helpt waanzinnig goed als dr neusje kapot is! (het is wel witte creme zoals je waarschijnlijk al weet maar in huis maakt dat lekker niet uit)

Goeie tip Bieb!

Groeten,
Nikki (bag lady)
mamma van Kika (9 april 2001) en Puck (3 oktober 2003)