Brrr zenuwen

Nu ik morgen 38 week zwanger ben, komt het toch ineens wel heel snel dichterbij… Eerst riep ik steeds keihard met mn grote mond van mij mag ze nu komen en dat ik het allemaal zo zat ben…
Maar nu… brrrrr…
Bij elke kramp in mijn buik die even iets heftiger is dan de rest krijg ik meteen de zenuwen en durf ik niet meer!
Ik heb dan ook geen geweldige eerste ervaring met mn bevalling van 22 uur met niet vorderende ontsluiting, geen goede persweeën, dochter met handje naast het hoofd waardoor ik een knip kreeg en ze uiteindelijk met 2 dikke lepels naar buiten is getrokken… Toch zeggen ze allemaal dat de tweede minder erg zal zijn… Maar ja lees ook genoeg verhalen dat de 2e NOG erger is of even erg…
En als de 2e baby groter is als de eerste (wat bij ons dus zo is) hoor je ook vaak dat de 2e bevalling moeilijker is.
Ik weet dat ik het kan, ik heb het al eens gedaan en ik weet dat ik er doorheen moet. Ook weet ik dat als het eenmaal begint je er wel doorheen komt. Maar op dit moment: brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!!!

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Ik kan het me zo voorstellen dat het je ineens aanvliegt. Het vliegt mij al aan en ik ben niet eens zwanger Maar je zegt het al: het zal je lukken! En als je er eenmaal middenin zit, dan gaat het zoals het gaat en denk je er vast niet meer zo over na zoals je nu wel doet. JE KAN HET!

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Hoi Hannah,
Ik begrijp je zenuwen ook maar al te goed!
Maar toch even een hart onder de riem. Mijn zus hield aan haar 1e bevalling een totaal ruptuur over, kindje was net geen 6 pond (met 35wkn).
Bij haar tweede (zou ook een kleintje zijn volgens de groeiecho) 7 hechtingen en een droombevalling van een zoon van 4800gram!
Gaat allemaal goedkomen, hoop voor je dat het niet al te lang meer gaat duren!
Groetjes Nancy
ps nog wel zeker 5 dagen wachten ander mis je je eigen meldtopic nog !

Haha Mriek

@Nancy: Nou op het moment liever nog wat langer dan 5 dagen, ik heb er echt zoooooooooo geen zin in

Aan de andere kant zou het dus ook mooi zijn als je het er over 5 dagen al op hebt zitten

Vorige week had ik je gezegt ach komt wel goed joh. (en dat komt het ook )
Maar na vanmiddag…kwam 1 tegen en die zei jee wat een buik, dus had zoiets van valt wel wat mee niet!! kan gewoon me hakken aan en waggel (nog) niet.
Kom ik thuis dacht ik toch ff in de spiegel kijken, deze keer es goed en vanaf de zijkant, en dacht HALLO wat groei jij ineens snel, hoe moet dit strax in hebben.
dus mijn grote mond word ook steeds kleiner, terwijl ik juist van Ruben een bevalling heb gehad waar van veel vrouwen zouden willen ruilen.
Dus ook hier beginnen de zenuwen langzaam maar zeker.
En toch wil ik je zeggen het komt goed!

Groetjes Marianne mama van Ruben en ??

Hihi jij nu al zenuwen? Niet doen hoor!! Je mag nog even, dus nog even lekker genieten hoor
Ik krijg gelukkig nu pas zenuwen Maar ja het blijft spannend zo’n aankomende bevalling, hoe dan ook!

Mocht je je vervelen, zoek even terug en ik denk dat je heeeel veel soortgelijke topics vindt! Zo rond de 37/38 weken realiseer je dat het niet meer al te lang kan duren en je ziet natuurlijk nooit echt uit naar een bevalling. Ik weet dat er in ieder geval van mij ook een tussen staat. Na 41 weken slaat het wel weer om naar: Laat maar komen die baby!

Veel succes met de laatste loodjes ennuh… er is altijd nog de ruggenprik!

Je kan het!!!

Lfs

Ik kreeg vandaag ook de zenuwen. Niet voor de bevalling zelf, maar voor Danielle. We hebben alles goed geregeld, maar ik ben bang dat het in de praktijk anders loopt. Vooral in mijn dromen. Maar ik weet gelukkig ergens in mijn achterhoofd dat mijn man en rest van de famillie het echt wel goed oplossen als ik bezig ben. Ik wil Danielle namelijk niet om me heen hebben tijdens de bevalling.
Maar goed waar maak ik me nu druk over het is pas over 6 weken.