Broze / breekbare nageltjes

Wie herkent dit en wie heeft er tips?
Ons zoontje (2 j en 8 mnd) heeft hele broze nageltjes op zijn vingers. We proberen ze kort te houden want zodra ze langer worden, breken ze af en lijkt het net alsof hij aan de bovenkant van zijn nageltjes gaat ‘vervellen’. Ook de teennagels van zijn grote tenen zijn een ‘ramp’. Die breken om de haverklap af en dan klaagt hij over zere tenen. Die nagels groeien wat omhoog zodra ze iets langer worden, maar te kort knippen kan ook weer niet want dan zit ik in zijn teen te knippen…

Zijn schoenen zijn niet te klein dus daar kan het niet aan liggen

Graaaaaaaaag zien wij zijn nagels wat steviger aangezien hij er nu ook zelf last van begint te krijgen (de velletjes gaan hem irriteren) . Oh ja, we hebben al geprobeerd of te vijlen of te knippen, dit maakt helaas geen verschil.

Herkenbaar???

Ik weet niet precies wat je eraan kunt doen, maar ik heb er zelf ook erg last van (gehad). Nu gebruik ik vaak nagelverharder, en dat werkt aardig.

Liefs, Anne

Lilypie Third Birthday tickers

Hier nog zo een, en omdat ze ook nagels bijt, hebben wij nu speciale nagellak, die verstevigd, en heeft een vies smaakje met Vit E, maar komt uit Zuid Afrika dus denk ik niet verkrijgbaar. Ik geef haar wel een voedingssuplement voor sterke haren en nagels, weet niet of het help, is met zink, en kalcium, maar weet ook niet of ze die in NL hebben voor die kleintjes, die heb ik trouwens via een vriendin in Amerika!