Broodkorstjes

Hallo mamma’s!!

Volgens het CB mag ik gaan beginnen met broodkorstjes tussen de middag.
(ze is 7mnd en 2 weken ) Ik probeer het met bruinbrood van ongeveer 2 dagen oud.
Het wil alleen helemaal niet lukken! ze trekt een enorm vies gezicht en begint te kokhalzen.
Hebben jullie ervaring, tips of een eventuele goede vervanger voor het korstje?
Pap krijgt ze al. Ik wil zo graag dat ze van haar middagfles afkomt (dit met betrekking op het last krijgen van “maagzuur”.

Groetjes, Patricia en Eva

Lilypie First Birthday tickers

Misschien vindt ze de korstjes wel helemaal niet lekker. Gewoon proberen met het brood zelf; kleine blokjes snijden, beetje margarine erop en in haar wangzakje stoppen of ondersteboven op haar tong (zodat het niet blijft plakken).

Groetjes,
M

Lilypie Fourth Birthday tickers

Wat apart dat je met korstjes moest beginnen. Hier juist met brood zonder korst. En dat is wat ik eigenlijk altijd hoor. Eerst brood zonder beleg en als dat goed gaat beleg. Hier at Tim meteen een boterham weg, dus de volgende dag brood met margarine en smeerkaas gegeven. Heerlijk vond hij het. Brood met korst kreeg hij denk een maand later. Toen hij 8 maanden was.

Groetjes,
Sandra

Joël krijgt ook brood tussen de middag… maar zo tussen door geef ik hem een soepstengel in de hand, (een halve).
Misschien wil ze dat wel??

Liefs, Melanie

ikzelf vind het ook best apart dat ik daarmee mocht starten… Ze vertelde me dat als Eva die zou opkrijgen ik een hele boterham mocht proberen.?? als ik haar een koekje geef dan moet ik erbij blijven omdat ze gewoonweg niet kan kauwen. ze heeft twee tandjes maar daar kan ze weinig mee. ik ga het inderdaad maar gewoon met brood proberen!

Lilypie First Birthday tickers

Korsten eraf, en lekker het brood geven! Korsten zijn enge dingen als je eten nog moet leren.
Ons ventje van 10 maanden eet eerst de boterham, en de korsten los er achteraan

Manderijn

Vind het zelf ook altijd spannend. Maar gelukkig gaat hier het eten goed. Levi / Jurian hebben beide al snel hele boterhammen weggegeten. Wel eerst ook met brood+boter erop gedaan… en dit uitbreide op eigen gevoel.

Vorige week was ik in paniek toen levi een dik kwartier niet achter zijn adem kon komen… en ik wist niet wat er was. Belde in tranen mijn man… die riep bel de huisarts. Maar door hem nogmaals goed beet te pakken, kwam er een heel stuk korst uit. Daarna was hij slap… en spuugde mij vervolgens helemaal onder. Ik kon wel janken van geluk dat hij het kwijt was. Vervolgens een week lang hoge koorts gehad … + 3 tandjes … Was nl bang dat hij een longontsteking had opgelopen maar … dacht het kan ook van de tandjes zijn … Nu weer de oude LEVI…

Sylvie krijgt haar brood nog steeds zonder korstjes Hihi
Maar ook wij zijn begonnen met gewoon brood. De korstjes zijn een stuk taaier en ik vind ze zelf ook minder lekker als het brood zelf. Dus kan me goed voorstellen dat hij het niet zo lekker vind.

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Ik vond eerlijk gezegd alleen maar een broodkorstje geven om mee te beginnen levensgevaarlijk en heb dat dus ook niet gedaan.

Zo’n korstje is hartstikke taai, ze krijgen er geen stukjes af. En misschien is dat ook wel juist de bedoeling omdat ze alleen nog maar kennis moeten maken met het principe brood en dat sabbelen dus voldoende is, maar die sliert brood kan ook in het keeltje gaan zitten.

Dus lekker laten zitten dat broodkorstje als het zelfs al tot kokhalzen leidt. Gewoon kleine stukjes zacht brood (dus wat binnen de broodkorstjes zit) geven met een beetje smeerworst of smeerkaas erop.

Als je dat te droog vindt kun je zo’n stukje ook even in wat opvolgmelk dopen om het net wat weker te maken.

En zodra ze haar brood goed eet, lekker ook de korstjes mee in stukjes snijden en laten eten. Als je de korstjes eraf blijft snijden heb je straks een kleuter die geen broodkorstjes eet.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 17 Jun 2011 10:36:12

wij moesten ook beginnen met broodkorstjes, inderdaad om te wennen. Ik heb het 1 keer gedaan, maar als je maar lang genoeg op het korstje sabbelt, gaat er vanzelf een stuk af en krijgt je kindje dat in de keel. Hier dus ook met brood verder gegaan. Sinds kort eet onze zoon wel korstjes, maar dat heeft dus nog een hele tijd geduurd.

borstvoeden.info Tickers

borstvoeden.info Tickers