Hoi,
Amy is een redelijke eter geworden. Ze eet eigenlijk alles wel. Geen grote hoeveelheden. Ze is nog steeds geen dikkerd, maar ze doet het goed.
Ze krijgt smorgens een boterham met een beker melk en tussen de middag eet ze er anderhalf. Maar nou komt het…als ik haar brood beleg met smeerbaar beleg dan eet ze haar brood ook op, maar zodra ik er een plakje kaas of vleeswaren op doe, blijft haar brood achter op haar bord en vertikt ze het op te eten. Ik dek haar broodje al af zodat ze niet ziet dat er nog meer ligt te wachten en ze alleen dat ene stukje heeft.
Het punt is dat ik nu wat inspiratieloos ben qua beleg; jam, smeerpaté, smeerkaas, appelstroop, honing. en dus meer zoet en al dat zoete dat vind ik eigenlijk niet zo nodig. Iemand tips?
liefs Annelies
Broodbeleg
Ik denk eerlijk gezegd, gezien haar leeftijd, dat ze wel degelijk ander beleg lust maar dat ze die andere dingen gewoon lekkerder vindt. Dus ik zou geen alternatieven aanbieden en het gewoon blijven proberen met die gewone belegsoorten.
Groetekes, Sje
Hoi Sje, oh jawel zeker lust ze alles, maar ze vind de kaas zonder het brood gewoon heerlijk. Ik heb het zelf mss wel verpest, want ze krijgt soms een plakje kaas of worst in haar hand. Niet tijdens een maaltijd maar gewoon tussendoor, maar ja ik kan haar toch moeilijk alleen kaas en vleeswaren beleg laten eten en haar brood dan maar laten liggen. Straks likt ze de jam en smeerkaas ook van haar brood…
liefs Annelies
quote:
Ik heb het zelf mss wel verpest, want ze krijgt soms een plakje kaas of worst in haar hand. Niet tijdens een maaltijd maar gewoon tussendoor
Dat zou inderdaad weleens de boosdoener kunnen zijn. Ze weet dat ze die dingen ook zonder brood kan krijgen.
Groetekes, Sje
Hier krijgen ze af en toe ook wel een los plakje kaas (meestal van papa int weekend).
Als ze hier kaas op brood krijgen, plukken ze t er inderdaad ook af. Ik stop dan soms snel een stukje brood mee naar binnen en zeg dat ze de broodjes ook op moet eten.
Eind van t verhaal is dat vaak wel alle kaas op is, en de broodjes eet ze dan zonder beleg maar verder op (op een paar stukjes na). Vaak genoeg gezegd dat ze dus ook d’r brood op moet eten. En nu snapt ze t echt wel!
Hier varieren we met voornamelijk: kaas-appelstroop-pindakaas-jam-smeerkaas.
En soms: vleeswaren-pasta-vlokken/hagelslag-stroop-kokosbrood.
Niet alle soorten zijn in huis overigens… we varieren ook met wat we kopen.
Je kan evt banaan prakken en op brood doen (hier lusten ze t niet… maar ik vind t zelf wel lekker bijvoorbeeld).