Brood?

Hallo allemaal

Nog even een vraagje!

Sven kreeg met 4 maand al fruit en groente hapje want daar was hij ook echt aan toe! hij is nu 5,5 maand en ben nu ook begonnen met de opvolg melk want hij heeft alweer meer nodig.

Wanneer mag je met brood beginnen? en hoe kan ik dat het beste doen?

Iemand ook tips??

evdveen

Brood mag vanaf 7 maanden.

Groetekes, Sje

Ik heb mijn zoontje met 6,5 maand brood gegeven. Ik begon met alleen een broodje en toen Marijn 7 maand was met beleg appelstroop, leverpastei, smeerkaas.
Ik snij de korsten er van af en geef ze met een vorkje (kruidvat). Marijn vindt het leuk om zelf te eten dus geef ik hem de vork met een stukje brood in de hand en ze weten zelf wel waar eten heen moet
Ben begonnen met 1 broodje en at al vrij snel 2 broodjes met thee na.

9 maanden banner

Oke moet ik nog even mee wachten dus

Altijd zo leuk om met nieuwe dingen te beginnen!!

Bedankt voor de antwoorden

evdveen

Toevallig had ik het op het cb daarover, Morgan is wat jonger nog, maar wij vroegen ook wanneer wat mocht. Heeft te maken met de gluten. Als je voor de 6 maanden daarmee begint kunnen ze daar een allergie voor krijgen. En dat komt vaker voor dan mensen denken. Dus wij wachten daar ook nog wel even mee, de rest kan ik niet op wachten. Wil dat gezichtje wel eens zien…

Groetjes,

Michèle

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Wij waren met Noa op het cb een week voordat ze 7 maanden werd en toen werd er gezegd dat ze vanaf dat moment brood mocht hebben.
Wij geven nu 1 boterham tussen de middag met beleg of boter en daarbij krijgt ze dan een bekertje drinken. We laten het haar gewoon met haar handjes eten. Wij leggen een stukje brood voor haar neer en zij pakt het op. Het wordt dan wel vaak een kliederboel maar ze vindt het zo leuk om het zelf te doen.