wat moet je precies doen als je kindje wat in haar keel krijgt? Ik wil haar graag brood geven maar ze moet telkens bijna overgeven en ik vind het zo eng.
Als ik haar een zacht broodje geef stopt ze de helft in haar mondje.
Brood
Hoi lennie,
Mijn dochter heeft inmiddels al twee keer wat in haar keel gehad. Uit reflex legde ik haar met haar buik op mijn schoot en klopte ik op haar rug zodat het eruit vloog. Je kan ook kleine stukjes aanbieden. Het brood wat langer laten liggen zodat het brood niet zo taai wordt om het door te slikken. Volgende week nog eens proberen als het nu niet lukt.groetjes chantal
Chantal

Kleinere stukjes maken.
En dan zorgen dat ze niet meerdere stukjes in haar mond stopt
Als het niet lukt, inderdaad een week wachten, en nog eens proberen.
M.

Op haar buik op je bovenbeen leggen, met haar hoofdje richting je knie. Ietsje schuin naar beneden dat bovenbeen.
En dan tussen de schouderbladen tikken.
In elk geval NOOIT iets wat vast lijkt te zitten met je vinger eruit proberen te peuteren want 9 van de 10 keer druk je het dan alleen maar vaster in het keeltje.
Andere tip: ga een cursus EHBO bij kinderongevallen doen. Die worden vaak via de thuiszorg of via het cb gegeven. Mijn man en ik hebben beiden die cursus gedaan en dat geeft je een stuk geruster gevoel.
En…omdat het een cursus is die ervoor zorgt dat je minder gebruikt maakt van je ziektekostenverzekering, krijg je een gedeelte vergoed door je ziektekostenverzekeraar.
Groetekes, Sje
Je kunt ook proberen het brood iets in de opvolgmelk te dopen zodat het iets vochtig is. En zoals eerder gezegd, niet te vers brood maar brood van een dag oud. Dit werkte bij Anna erg goed.