Brood

Hoi,

Ik mag nu beginnen met brood maar hoe doe ik dat… probeer steeds kleine stukjes maar het lijkt wel of ie er in stikt… Hoe zijn jullie hiemee begonnen en wat deden jullie er op…

Als de kleine mop moeite heeft met die droge stukjes brood, dan kun je ze ook even kort in wat opvolgmelk dopen.

Groetekes, Sje

begin met brood van 2 dagen oud geen vers brood dus.
want dat plak aan de geheemelte.
Lieke kokhalsde in het begin ook maar baby’s hebben nog een wurgreflex.
begin een aantal dagen met hetzelfde beleg zodat ze hieraan kunnen wennen.
En je zult merken dat het steeds beter zal gaan.

groetjes gytha

Je kan beginnen met een broodkorst te geven. Kunnen ze zelf op sabbelen. Ook is wat Gytha zegt een goed begin. Wat ouder brood is niet zo zacht.

Succes.

Loes

Anna kreeg ook wat ouder brood en vind dat erg lekker! Vooral met leverpastei of smeerkaas!

Moeder van een mooie dochter Anna, geboren 2 juli 2007.

Hoi Petra,

Wij proberen Anne ook aan het brood te laten wennen.
Anne ging kokhalsen.
We geven haar nu steeds een broodkorstje en dat gaat nu wel goed.
Morgen gaan we kleine stukjes brood proberen en dan een beetje smeerkaas
erop doen.
Kijken of ze dat lekker vindt.
Succes ermee!

Groetjes Heleen. mamma van elke en anne

Net weer een boterhammetje gegeven, het gaat er grif in!! Bijna een hele boterham met smeerkaas! Natuurlijk zonder korst maar ze vond het heel erg lekker!

Anna wil altijd kunnen kauwen, ook met het fruithapje en groentehapje. Een heel waterig fruithapje gaat er nu niet meer in. Zelf gemaakt met de staafmixer is zo op! Grappig is dat!

Moeder van een mooie dochter Anna, geboren 2 juli 2007.

Hoi,

Ik heb Anne na de fles van half 2 vanmiddag kleine stukjes brood gegeven
en dit ging heel goed.
Ze vond het heerlijk. Lekker smeerkaas erop gedaan.
Had een hele boterham (zonder korstjes) besmeerd, maar had aan een halve
genoeg.
Vergeten er een foto van te maken. Doen we morgen even.

Groetjes Heleen.

Hoi

ik ben begonnen met een broodkorst (kreeg ie wel al vaker) maar het ging nog niet van harte hij maakte van die rare bewegingen met zijn mond zo ziellig maar hij is ook ziek. Gister avond had ie een hoest aanval en heb hem er na 20 min maar ff uit gehaald en ging gelijk over zijn nek echt het is zo ziellig hopen dat het snel over is. Maar voorlopig nog maar broodkorstjes…

Hoi Petra,

Beterschap voor de kleine!
Zou nu hij ziek is maar niet te veel geven want dat komt er dan allemaal
uit.
Toen Anne ziek was zei onze dokter houd het alleen maar even bij de
flesjes, de rest (groente/fruit) komt later wel weer.
Anne heeft nog een antibiotica kuurtje voor de bronchitus.
Hoest amper meer.
Andere dochter ook weer beter dus wij weer helemaal blij!

Groetjes Heleen.

Ik vond beginnen met sabbelen op een broodkorstje eng. Voor hetzelfde geld trekken ze er een heel flink stuk af en weten ze zich daar geen raad mee. Voor je het weet zit het akelig in de weg in het keeltje.

Groetekes, Sje

ik vondt een broodkorst geven ook eng lieke kokhalste hier erg van en hapte inderdaad soms een te groot stuk eraf.
Als je een broodkorst geeft wel erbij blijven en allert zijn.
Soepstengels geven wij helemaal niet, ook zoiets wat ze achter in haar keeltje steekt.

groetjes gytha

waarom wel een broodkorst geven en dan vervolgens de korstjes eraf halen? Vooral als je het dan doopt in melk kunnen ze het prima aan. Je moet er inderdaad altijd bij blijven. Thije wil ook al heel graag brood eten, maar ik wacht nog maar even. Is net wat te klein volgens mij!

Hoe groot maken jullie ongeveer de stukjes…

hooguit 1,5x 1,5 cm
gewoon kijken wat het beste gaat.

groetjes gytha