Brood niet weg krijgen

Ik heb Dion af en toe wel eens een stukje brood gegeven en die ging best redelijk maar nu wil ik tussen de middag beginnen met een broodje geven maar Dion krijgt het op een of andere manier niet makkelijk doorgeslikt. Hij spaart het in zijn mond op en spuugt het dan weer uit. Hij eet wel iets maar het meeste komt er weer uit. Ander eten gaat wel goed en heeft hij zo op. Ik geef niet heel vers brood omdat dat al meer plakt. Heeft iemand tips???

Wat geef je voor brood? Bruin of wit? Wit brood heeft namelijk sowieso ook de neiging tot meer plakken.

Groetekes, Sje

Bruin brood.

moppie deed dat ook. Ik geef alleen nog maar de korst van licht bruin brood en toen ben ik kleinere stukjes gaan geven en pas weer een nieuw stukje gaan geven als haar mondje weer leeg was en hier werkt dat heel goed!
groetjes,
Wendy

Ah, bruin brood, da’s al goed.

Mogelijk is de kleine man er nog niet zo aan toe. Dan zou je een paar weken geen brood kunnen geven en dan weer eens proberen of hij er dan beter raad mee weet.

Groetekes, Sje

Korstjes krijgt hij wel beter weg dan het binnenste.

Ik zat er trouwens ook aan te denken om een broodje te smeren en dat gedurende de hele dag af en toe een stukje te geven zodat hij er aan kan wennen en dan niet alles in een keer krijgt. En van af en toe een klein stukje worden ze niet echt vol (tenminste Dion kennende) en heeft dat ook geen invloed op zijn fruit of flessen. Dion vraagt eigenlijk nooit om eten maar als hij zijn fles/fruit of warme hap ziet is hij niet meer te houden.

Senne gaf altijd ieder stukje terug, echt kokhalzen.

OP een gegeven moment was ze er schijnbaar wel aan toe en at ze ineens een halve boterham op.

Ik zou dus, net als Sje nog even wachten. Op een gegeven moment zal de kleine man het ineens wel kunnen.

Succes!

Groetjes van Sascha en Senne

Ik wacht dan toch nog even een paar week en dan proberen we weer.
Moet zeggen dat ik vind dat ze tussen de middag veel krijgen als ze brood eten. Want na het brood krijgen ze dan ook nog een fles. Dion heeft nu genoeg aan zijn fles zou hij dan niet overvoed worden als hij er dan ook nog brood bij krijgt. Volgens mij kreeg Marijn geen fles meer na zijn brood maar weet het ook niet zeker. Noteer eigenlijk nooit iets van hun schema dus kan dat niet meer achterhalen.

Senne krijgt eerst een fles en dan een boterham. Ik vind vocht heel belangrijk en ze eet erna nog met smaak een boterham. Denk dat ze zelf ook wel aangeven wanneer ze genoeg hebben…

Groetjes van Sascha en Senne

Rens kreeg idd ook gewoon nog melk bij z’n brood maar dat was dan wel minder als toen hij nog geen brood had. Hij dronk dan 100 tot 150cc ongeveer. Maar zou idd gewoon nog even wachten met brood en het over een paar weken nog eens proberen.

groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers