Brood met bijna 6 maand wel of niet goed

hallo allemaal
ik heb even een vraag
mij dochtertje is nu ruim 5 en half maand geweest en wil smorgens haar fruitpotje amper leeg eten terwijl ze dat normaal altijd leeg eet
nou deed ik vanochtend weer een poging om een fruithapje te geven en weer het zelfde liedje ze wou er amper van eten
maar nu komt het ik had zelf een broodje en daar zat ze de hele tijd naar te kijken en kon het mij wel uit de handen grijpen toen heb ik haar een stukje gegeven waar niks op zat en dat vond ze heerlijk en smakte ervan toen ze dat stukje op had begon ze te zeure met andere woorden van geef mij nog eens een stukje
ik heb toen gewoon een boterham gepakt met niks erop en ja hoor madam at de hele boterham op ze vond het zelfs zo lekker dat ze pas haar eigen fles om 12 uur wou hebben ipv 11 uur
mag mij dochtertje afentoe een boterham hebben ik weet namelijk niet of dit al mag ivm gluten en alles
het cb heeft mij toen een keer gezegd dat ze pas met 7 maand brood mag hebben dus weet ik niet of ik nou een grote fout maak

Ik wacht met nieuwsgierigheid de berichten af, want dat wil ik eigenlijk ook wel weten of het nu met 6 of 7 maanden is.
Wat vergeet je een hoop zeg in 18 jaar pfffff. Zat net in het groeiboekje van mijn dochter te kijken en die kreeg het zo te zien ook pas met 7 maanden.

groetjes michelle

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

wij mogen het al geven, maar wil zelf wachten tot 7 maanden. Maar ze zeiden mij bij kindjes die geen allergie en zo hebben of het niet in de fam voorkomt je met 6 maanden mag beginnen, maar het zijn richtlijnen.

Groetjes,

Michèle

Tja, ik zou zeggen: als ze er niet raar op reageert en het zó lekker vindt, gewoon geven. Maar overleg anders ook even met je cb.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ik zou idd even overleggen met het CB. Bij ons CB geven ze altijd het advies bij 7 maanden te beginnen. Maar goed als ze nu al een hele boterham opgegeten heeft en ze heeft er goed op gereageert zie ik niet in waarom het niet kan. Maar ja ik weet niet of het verder kwaad kan ofzo.

Groetjes,
Sandra

Geen probleem, als er geen allergie-toestanden bekend zijn.
Gewoon doen wat de jonge dame aangeeft.

M.

allemaal bedankt voor de tips en zou voor de zekerheid nog ff googlen

Minke smikkelt ook al vanaf 6 maanden van brood hoor, volgens CB prima om langzaamaan mee beginnen te wennen… prima idee lijkt mij. Ze eet waarschijnlijk toch niet meteen een hele boterham . Ik gaf ook rond die leeftijd broodkorstjes om op te sabbelen dat vindt ze nog steeds heerlijk.
succes

Gewijzigd door - Linette1 op 19 Mar 2009 11:11:09

ja de jonge dame heeft denk ik last van een sprongetje wat mij heel onzeker maakt ik weet niet goed wat ik dan moet doen haha het is momenteel een beetje hopeloos
ik heb vanochtend nog het cb gebeld en kreeg meteen als antwoord
ABSOLUUT NOG NIET AAN BEGINNEN puuuuuuuuuu
dus ik weet niet goed wat ik moet doen maar ik heb haar nou vanochtend een potje weer gegeven ipv brood ik had eens een potje van 6 maand gekocht met perzik banaan bio en wat doet madam eet om 10 uur het hele potje leeg en wou om 11 uur naar bed terwijl ze normaal pas om 1 uur wil en om 11 uur de fles mag haha
dus ik denk dat ze flink aan het schuiven is en misschien over wil naar 3 flessen maarja ik weet het niet
neem aan dat ze tegen 1 uur wel wakker word en dan krijgt ze gewoon de fles en als ze een keer een boterham wil ga ik daar denk ik geen punt van maken het is gisteren ook goed gegaan met de boterham dus waarom zou ik haar dat afentoe niet moge geven ze loopt immers met alles zo ver voor

Ja zou ik ook doen, er mag zoveel niet van het cb. Alleen ik zou nog niet naar drie flessen gaan want ze heeft nog niks wat een fles vervangt. Morgan zit nu ook op 4 maar die eet elke avond een potje groente. Nu even een halve, maar das niet erg. Maar pas als ze echt goed brood eet gaat er weer 1 vanaf.

Groetjes,

Michèle

Ik zou inderdaad ook pas overgaan op 3 flessen als ze een boterham eet. Maar wat gaf het CB als reden op om nog geen boterham te geven?

Groetjes,
Sandra

ze zeiden dat ze het nog niet mocht hebben ivm met gluten allergie en dat ik haar dan maar moest late mopperen als ze geen fruit wou hebben maar dan geen brood geven nou ze kunnen me wat als ze een allergie misschien zou kunnen hebben mag ze toch ook geen soepstengel of vergis ik me daar in
ik weet het niet hoor haha zit beetje in een dipje

Nee volgens mij zitten daar ook gluten in. Ik weet wel als je echt te vroeg met brood zou beginnen dat ze een intollerantie kunnen krijgen voor gluten, maar niet met 5.5 maanden denk ik.

Groetjes,

Michèle

volgende week is ze 6maand en heb vamiddag eens even gekeken bij kruidvat bij de fruitpotjes van 6 maand en daar zag ik zelfs potjes met granen dus ik denk dat ik niet te moelijk moet doen over een boterham als ze dat afentoe wil ze moet het tenslotte wel een keer hebben haha

ZUCHT Die CB’s ook altijd…

Nogmaals: ook hier kun je rustig je gevoel volgen.
Zeker als er in de familie geen (gluten)allergie bekend is.

M.