Brood ipv pap?

net al gepost onder pap geven maar daar gaat nu zoveel door elkaar haha.

ik vroeg me af of het erg is als we damian brood geven in de middag ipv zijn pap. brood hebben we al een paar keer gegeven en dat vind hij heerlijk maar krijgt hij dan niet te weinig melk binnen? hij krijgt dan namelijk alleen 's ochtends en 's avonds een fles. en dat is dus maar 2x 180 cc(meer eet hij niet).

Lilypie First Birthday tickers

kan je dan niet een halve brood geven en dan een halve fles melk? ik weet wel dat brood ook een fles verangt, maar dat zou je toch kunnen proberen? en ik zou als ik jou was de cb ook even raadplegen want wij geven nog geen brood dus weet niet hoe het verder in zijn werk gaat…en ja 2x keer fles is wel weinig maar weet niet of het verplicht is zoveel keer per dag fles te geven. ik denk dat het om voldoende vocht gaat en dat kan dus ook diksap ofzo zijn of water…

Volgens mij kreeg Merel met 7 mnd ook een boterham en 150cc melk. Dat gaat prima samen.

Groetjes Natasja

ok dus jullie combineren de boterham met een fles. gaan we dat maar eens proberen. hoop wel dat het lukt want hij wil liever geen fles meer. die wordt echt uit mijn handen geslagen haha

Misschien zou je de melk uit ene tuitbeker kunnen geven. Kan best zijn dat hij de fles beu is.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

hij is de fles inderdaad beu maar een tuitbeker snapt hij absoluut niet. hij drinkt wel water of diksap uit een gewone beker (paar slokjes per keer) maar die tuitbeker is een ramp. als ik het anti lek systeem eruit haal dan lukt het wel want dan komt het vanzelf maar dan zit ook echt alles onder

Hai!
Misschien de Nuby-tuitbeker, die heeft een zachte tuit, maar voelt niet als een fles. Zo kreeg Phine het snel door en dronk daarna zo uit de antilekbeker/

Phine lust geen pap. Zij krijgt 's oachtens 180 melk en een halve boterham. 's middags 180 melk (in 2 fases) en een hele boterham. Verder krijgt ze na haar avond eten een groot danoontje en nog 10 druppels vitD. Volgens hetCB krijgt ze zo voldoende melkprodukten en vit D.

Succes hoor.

Groetjes,
Anne-Marie

Senne heeft ook periodes dat ze niet drinkt en ineens wil ze niets anders meer
Misschien bij jou ook een fase?

Ik gaf Senne met 7 mnd eerst brood en daarna een fles, later heb ik dat omgegooid omdat ze anders helemaal niets meer dronk…

Nu drinkt ze eerst een fles van 180 en daarna nog een boterham. De melk die ze niet opgedronken heeft krijgt ze erna nog in een oefenbekertje van Difrax.

Groetjes van Sascha en Senne

Dit was Rens z’n schema met 7 maanden

Ontbijt 2 boterhammen(veelvraatje) en bv
10.00 fruit en roosvicee
11.30 2 boterhammen en bv
15.00 roosvicee en rijstwafel
16.30 warm eten en een toetje
19.30 bv

Ik zou dus tussen de middag gewoon brood en een flesje proberen of hem uit een gewone beker laten drinken. Rens was 11 maanden toen hij pas fatsoenlijk uit een tuit kon drinken(volgens mij hebben we wel 10 verschillende geprobeerd) maar uit een gewone beker dronk hij met 7 maanden al goed. Zou daar gewoon lekker mee gaan oefenen, beter voor de tanden ook en goed voor de ontwikkeling van de mondspieren. Ik had de oefenbeker van difrax, die vond ik erg handig om hem uit een gewone beker te leren drinken. Nu is hij voor Rens nog handig want nu leert hij om er zonder hulp uit te drinken. Er zit een neusuitsparing in en de rand is wat gebogen zodat het drinken makkelijker gaat.
Ik weet niet of damian al een toetje krijgt? Dat zou je kunnen overwegen zodat hij aan z’n zuivel komt. Overigens hebben ze ook niet zo heel veel melk meer nodig als ze volwaardig gaan eten dus daar zou ik me niet te druk over maken.

groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers