Brood eten

Hallo

we hebben een dochtertje van 1 jaar
warm eten doet ze prima maar brood wil ze niet eten
dat word 1ne kliederboel

haar schema ziet er alsvolg uit

ochtend: brood
middag :warm eten
tegen 5 uur weer brood
en dan tegen een uur of 10 een flesje met avondpapje van de bambix

veder drinkt ze wel heel goed

kan iemand mij helpen ???

Het zou goed kunnen zijn dat die late papfles de boosdoener is. Waarom krijgt een kindje van 1 jaar nog zo’n late voeding. Normaal zijn ze met 4-5 maanden van die late voeding af!

Ik zou die pap eens naar de ochtend verschuiven (ik vind pap persoonlijk meer een ochtendding. Zelf ga je ook niet na een dik bord friet om 10 uur 's avonds naar bed. Ze hebben geen pap nodig om door te slapen.).

's Middags brood en 's avonds warm eten.

Hoe laat gaat ze naar bed? Ook pas rond 10 uur of wel eerder? Rond die leeftijd gaan de meeste kindjes zo tussen 7 en 8 naar bed, dus ik zou haar dan nog wat te drinken geven en dan tjoepa de nacht in tot de volgende ochtend!

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 11 Oct 2011 20:52:32

de kleine gaat tegen 8 uur naar bed met wat drinken
maar omdat het een te klein kindje is (altijd al geweest) moet ik van het cb langer doorgaan met de late fles
dat hebben wij dus ook gedaan
en tegen 10 uur half 11 komt ze weer en heeft ze honger
we hebben zo met het eten lopen schuiven dat ze in de middag warm krijgt zodat ze dan niet de helledag zonder eten zit want ze eet echt geen brood
veder geven we haar dan ook niks lekkers tussen door

Gr Anja

Ik mis het fruit? Ik begrijp dat het CB je kindje langer aan die late papfles wil houden, maar als dat inhoud dat ze dan 's ochtends voor het ontbijt geen honger heeft, dan heeft het niet veel nut denk ik?
Ik zou ook 's ochtends een bordje pap geven, en dan in de loop van de ochtend fruit, dan hoef je maar 1 keer per dag de ‘‘strijd’’ aan te gaan met de boterham (in de middag) Eet ze die niet op, dan helpt een koekje of nog een extra stuk fruit haar wel door de middag tot het avondeten. Daarna een lekker toetje, en dan eventueel voor het slapen gaan nog een beker warme melk.

Die late fles zou ik dan echt radicaal stoppen, of abouwen door steeds minder te geven.

Groetjes Anouk

bedankt voor de reaktie’s
ik zal er zeker wat aan hebben en ga het ook zeker proberen
ze heeft altijd brood gegeven tot nu een week dat ze niet meer wil
dus weet niet waar het mee te maken heeft
en in het voedingschema is niks veranderd

Oh wacht even, ze heeft dus wel brood gegeten tot nu toe? Ik dacht dat ze er altijd moeilijk over gedaan had.

Dan is het verklaarbaar: rond het jaar gaan bijna alle kindjes moeilijk doen met eten! Grote kans dat ze last heeft van een sprong (zie het Oei-ik-groei-boek).

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 11 Oct 2011 22:18:46

Ja. maar het kan wel een verklaring zijn voor het probleem, toch?!

Groetekes, Sje