Brood eten?!?!?!

hallo allemaal,
hier een vraagje, hoe hebben julie het brood eten aangeleerd? met beleg, zonder beleg, in de melk?
Emma wil nl echt geen brood. Toen ik het net probeerde lukte het nog wel, toen ging er een kwart tot een halve boterham in. Maar sinds een paar dagen eet ze helemaal geen brood meer. Ze houdt haar mond stijf dicht als de boterham in beeld komt! dat is niet omdat ze geen trek heeft, als ik meteen iets anders aanbied eet ze dat wel!
Heeft iemand nog wonder tips, komt dit vaker voor? het CB zegt dat ik moet blijven proberen… lijkt mij handig om het een paar dagen te laten rusten… misschien vergeet ze dan dat ze het eigenlijk niet wilt… of is dit suf gedacht?
wie heeft hier ervaring mee?

groetjes Gidget

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Met beleg, en zeker niet in de melk.
Nergens voor nodig.

Wat beleg betreft: lekker afwisselen.
Jam (suikervrij of halfa),
smeerkaas,
leverpastei,
appelstroop,

Hylke had ook van die periodes dat ie opeens geen brood meer wilde.
(Al aan een sprongetje gedacht?)
Gaat vanzelf weer over, inderdaad blijven proberen,
en eigenlijk moet je niets anders aanbieden.

M.

Eva at in het begin ook niet goed brood. Het cb zei dat je vooral NIET moet dwingen, omdat het dan zo tegen gaat staan dat het echt niet meer lukt. Ik kreeg de tip om even een paar dagen te wachten en het dan weer te proberen. En toch in de melk dopen. Alleen om Emma het te laten eten. Bij ons ging het toen opeens goed. Ze eet nu een heel boterhammetje. Ik doe het wel nog even in de melk, maar daar ga ik wel mee stoppen omdat het in principe niet hoeft. Bij Eva was dat alleen even de ‘trigger’ om het te gaan eten.

Ik doe meestal leverpastei en smeerkaas op het brood en wat halvarine. Toen ze niks wilde, probeerde ik eerst droog brood en dat in de melk en dat lukte. Toen langzaam weer wat beleg geprobeerd. Stroop gaat er hier niet in. Je kunt ook wat geprakt fruit proberen, of wat Frutapura van Olvarit. Is wat beter dan jam. Ik mocht van het cb ook een plakje kaas of vlees proberen, maar dat leek me wat te veel van het goede nog.

Gewoon blijven proberen Gidget. Eva lust nu wel brood, maar dat duurde ook even hoor! Emma gaat het straks vast gewoon eten!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Hier geen gesop in melk. Bij mamma lukte het niet en op het kdv wel (das met alles bij Morgan geloof ik) maar wij zijn blijven proberen. Wel met beleg meteen en dat naar beneden met de belegkant op der tong. Nu eet ze de 1.5 tot 2 boterhammen.

Groetjes,

Michèle

magicalkingdoms.com Ticker
Free Disney Tickers

Ze zit in het 8-maandensprongetje, daar kan het zeker ook door komen. Gewoon blijven aanbieden, margarine en beleg erop en niet in de melk dopen. Wordt het alleen maar plakkeriger van.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Moet er perse boter op dat deed ik eerst niet omdat ik smeerkaas en leverpastei gewoon al op de boterham blijft plakken nu heb ik het gister wel gedaan omdat ik lees dat jullie dat allemaal doen

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday PicLilypie Kids birthday Ticker

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

In boter zitten essenciele bouwstoffen dus wel lekker smeren dus.

Groetjes,

Michèle

Free Disney Tickers

oke ik ga het braaf doen brrrrrrr lust het zelf bijna niet op mijn brood alleen als ik er hagelslag ofzo opdoet want dan blijven de korreltjes plakken hahahaha

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday PicLilypie Kids birthday Ticker

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

Dank jullie wel voor de reacties.
Zat idd ook al aan de sprong te denken… Fles is nl ook wederom een drama! maar daar heeft ze wel vaker last van.
Vlogens mij vindt ze dat brood ook te lang duren voor ze wat binnen heeft.
Ga het over een paar dagen weer met wat melk proberen, (glijdt ie sneller door hihi)

groetjes Gidget

Lindsey zit inderdaad ook in d’r 8 maanden sprong en ook hier mag ik van geluk spreken als ze halve boterham naar binnen krijgt. meestal plukt ze de stukjes brood weer uit d’r mond en gaat er mee zitten spelen. Ik blijf het elke dag gewoon geven, het zal vanzelf wel weer goed gaan.

liefs,
Rinske

Lilypie 1st Birthday Ticker

??? Met melk plakt het echt niet aan haar gehemelte hoor! Juist niet, het sopt en glijdt er zo in! Lijkt me eigenlijk logisch, het wordt toch zompig? Eva eet het anders nog niet, dus ik blijf lekker soppen voorlopig!

Groetjes Rainbow, trotse mama

hoi

heb veel adviezen geprobeerd, maar tervergeefs.
Ben nu 2 dagen beschuit aan het geven dat wil ze nl wel…
Brood probeer ik over een paar dagen wel weer. Ze zit denk ik echt in haa sprong. Kan weer veel neiuw dingen, en is duidelijk nieuwe dingen aan het ontwikkelen. (ze danst nu!!!) ze wil ook geen melk drinken, en zelfs bij heet groente doet ze moeilijk (heeft ze nog nooit gedaan!)…

groetjes Gidget

Melk drinken is hier ook een ramp. Heb gister maar wat extra diksap gegeven. Want ze dronk wel heel weinig. Vanmorgen even laten zien dat ik de baas was, toen heeft ze 170 gedronken.

Groetjes,

Michèle

Free Disney Tickers

hoi
Hoe heb je laten zien dat jij de baas bent?
Hier krijg ik er echt niet meer dan 50cc in!! (ik ben blijkbaar nu al niet de baas ) leer mij eens hoe jij dat doet!

goetjes Gidget

@gidget: zal zeker met de sprong te maken hebben. wel leuk dat ze danst!!

tja hier ook nog wel lastig met eten hoor. met de fles weet ik ook niet echt hoe ik er meer in ga krijgen want lindsey duwt de fles gewoon keihard weg wanneer ze er geen zin in heeft of vol zit.
ik denk dat t hier komt omdat er een tandje aan zit te komen (heb begrepen dat ze dan ook moeilijke eters zijn). met de pap mag ik blij zijn als ik er 120 cc in krijg, brood gaat inmiddels wel weer iets beter, flessen zijn hier over het algemeen geen probleem en de avondpotjes zijn weer een drama maar daarvan vind ik dat ze minimaal de helft op moet hebben. fruit is weer niet echt een probleem. ach ze komt goed aan en groeit en ontwikkeld goed dus als dit niet al te lang duurt zal t wel goed zijn.

liefs,
Rinske

hoi

ja ik heb hier hetzelfde, zolang ze vrolijk en actief is, goed groeiten aankomt is het ok. Ik was vorige week op het CB Emma was in verhouding minder aangekomen (heel logich ze is ZO actief) zegt die vrouw, je hoeft je nu niet meteen zorgen te gaan maken hoor!! (Emma weegt nu bijna 8,5 kilo!) ik zeg kijk eens naarhaar, denk je cht dat ik me zorgen maak?!?!?

groetjes

precies, en zolang Emma het goed doet met beschuit zou ik dat inderdaad gewoon nog even aanhouden. ze komen zo toch wel aan hun bouwstoffen. wanneer ze echt lusteloos en passief wordt ga ik me pas zorgen maken maar zover zijn we nog lang niet. onze kleintjes doen het prima!!!

liefs,
Rinske

Wij doen met eten niet zo moeilijk als ze maar genoeg drinkt. Als ze honger heeft komt ze toch wel. Morgan heeft alleen nog wat moeite met het hanteren van haar tuitbeker dus ik leg nu een klein flesje diksap in haar buggy als we weggaan of als ze in de box speelt. Deze kan ze zelf pakken en van drinken zo krijgt ze over de dag toch genoeg binnen want met haar flessen rommelt ze ook.

Groetjes,

Michèle

Free Disney Tickers