Brood eten

hallo allemaal

mijn vraag is kenji is net 9maanden geweest en krijgt nu 4 tanden teglijk heeft hij gelukkig weinig last van maar heb hem al een paar keer geprobeerdt om hem brood en eten met stukjes te geven maar bij brood daar stikt hij bijna in ook als we het nat maken en stukjes in zijn eten daar krijgt hij braak neigingen van het lijkt wel of hij niet kouwd? hoe is dat met jullie gegaan?

groetjes kim

Hylke krijgt al een maand ongeveer brood.
Gewoon in kleine stukjes snijden.
Dan gaat het goed.

Daarvoor hebben we hem regelmatig een stuk broodkorst gegeven,
waarop hij dan lekker ging sabbelen.
Zo kan hij wennen aan de smaak en struktuur enzo.
Misschien werkt dat bij Kenji ook wel.

misschien even soppen in de melk dat scheeld ook.
En niet al te vers brood geven want dit plakt te erg waardoor ze gaan kokhalzen.
En wat marcel al zei kleine stukjes geven en af en toe een broodkorstje geven.
Potjes met stukjes heeft hier ook lang geduurd hoor ze kokhalsde er ook van pas toen ze met de pot mee ging eten ging het beter.
Als ik nu nog een iets wat groter stuk geef tuft ze het uit of kokhalst ze en lieke is bijna 14 maanden.
Komt vanzelf hoor hier werd het ineens beter en nu eet ze smiddag’s 2 boterhammen.

groetjes Gytha

hoi
Damian is 7,5 maand en eet twee boterhammen per dag. In het begin had hij ook braakneigingen (ook bij eten met stukjes) maar dit is normaal (braakreflex wat baby’s nog hebben) ik ben het gewoon blijven proberen en ineens ging het prima. Wel doe ik wat boter en appelstroop op erop dat vind hij heerlijk…nu eet hij inmiddels zelfs brood met kaas etc.

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Stukjes brood dopen in opvolgmelk wil nog weleens helpen. En als het echt niet gaat, gewoon een weekje overslaan en dan nog eens proberen.

Groetekes, Sje

Gisteren bij de fysio gehoord.
Stukjes eten in de wangzak stoppen dan wordt namelijk de kauwreflex geactiveerd.
Fysio had het weer van de logopedist.

Liefs maaike