Brood eten / verzamelen in de mond

Hier weer eens even een vraagje.
Onze zoon is sinds een week echt goed bezig met het eten van stukjes!
Zo zijn we nu elke dag een broodje aan het proberen.
Volgens het KDV verzameld Jasper de stukjes nog in zijn gehemelte en wangen, en zij controleren dit door met hun pink even te voelen.
Alles leuk en aardig, maar als ik dat doe dan bijt dat kleine manneke zowat m’n pink eraf met die 4 kleine tandjes van hem! Ik geef het nu maar op gevoel, en het gaat tot dusver goed. Ben wel benieuwd hoe andere moeders/vaders dit doen, misschien nog een tip hoe ik het (veilig) kan controleren?

Groetjes Carolien

Ik ken ook alleen die pink-truc. Ik haalde voordat ik de kleine mop voor een middagslaapje in bed legde altijd even mijn pink lang het verhemelte om er zeker van te zijn dat ze liggend niet zouden stikken in een achtergebleven stuk brood.

Je kunt wel een van de vingers van je andere hand aan de zijkant tussen de kaakjes zetten. Dus op de plek waar de kiezen moeten komen. Dan komt-ie als-ie bijt niet met zijn tandjes bij je pink terwijl je het verhemelte voelt.

Groetekes, Sje

Onze kleine spruit doet dat ook… ik geef haar nu een korstje brood om op de kauwen en dan komt het brood dat in haar verhemelte zit vanzelf los en slikt ze het door. Voor de zekerheid sluit ik de broodmaaltijd af met een paar slokken drinken, dan weet ik dat echt alles weg is.

Succes!

Bedankt meiden,
tot dusver gaat het aardig goed. Hij is al goed op weg om een heel broodje op te eten. Die pinktruc doe ik nog steeds, gaat een beetje onhandig en meneer is er ook niet echt blij maar goed, het gaat natuurlijk wel om zijn veiligheid.

Ik blijf het toch nog steeds wel griezelig vinden hoor!
Van liga bijt ie met z’n 4 tandjes een veel te groot stuk af, hij gaat er gewoon niet op sabbelen. Dus daar maak ik maar gewoon met wat water een papje van. En vandaag probeerde ik zo’n klein rijstwafeltje, maar die stukjes houdt ie ook gewoon in z’n mond en vervolgens bijt ie er weer een stukje af, tot dat ie wel 5 stukjes in z’n mond had, toen ben ik er maar mee gestopt en meteen wat drinken gegeven daarmee slikte hij het uiteindelijk wel door.

Nou ja, we blijven oefenen.
Met het brood gaat het in elk geval een stuk beter en heb er nu wel meer vertrouwen in dat ie dat goed kan wegkrijgen/doorslikken. Zal idd altijd afsluiten met een paar slokken drinken om er zeker van te zijn!

Groetjes Carolien.