Brood eten pfff / slapen

Hoi,

2 vraagjes!
Ten eerste brood eten. We zijn 2 weken geleden begonnen met een broodkorst. Twan weet niet wat hij hiermee moet, sabbelt wat en speelt ermee. Als we dit in zijn mondje stoppen gekke bekken trekken. Nu sinds 3 dagen begonnen met kleine stukjes brood met smeerkaas. Nou, phoe, wat kan zoonlief boos worden. Hij vind het maar niks! Op zich de smaak vlgs mij wel, maar hij begrijpt niet wat er op zijn tong zit en slikt niet door.
Iemand tips?

Ten tweede, hoelang sliep jullie kindjes met ongeveer 7 maanden?
Ik heb het gevoel dat Twan nog erg veel slaapt. Max. 1.5 uur wakker. Dit betekent dus nog 3/4 slaapjes per dag, lijkt mij wat veel nog. Hij doet en ontdekt natuurlijk wel veel, maar toch.

Groetjes tamara

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Je kunt proberen het brood in de wang te stoppen dat werkte bij dylano perfect, tip van inge Een broodkorst werkte hier ook niet. je kunt leverpastei proberen plakt iets minder als de smeerkaas vindt ik

Dylano heeft nooit veel geslapen dus daar kan ik je niet mee helpen

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Lilypie - Personal pictureLilypie

Vraag 1: het is heel normaal dat Twan even moet wennen aan de structuur van brood. Veel kindjes beginnen zelfs te kokhalzen. Wat heel goed werkt, is het broodje in het wangzakje stoppen, niet op zijn tong leggen. Dan krijg je vaak ook de braak-/kokhalsreflex. Zo in het wangetje kan het brood wat zompig worden en dat eet makkelijker. Wij sopten het brood in het begin in een beetje melk, zodat ze goed kon wennen. Ging prima toen. Je kunt ook proberen om eerst droog brood of met een beetje boter te geven, want smeerkaas plakt best. Gaat dat goed, dan kun je er iets op doen. Ik denk dat Twan vooral een kokhalsgevoel krijgt als hij merkt dat het broodje op zijn tong ligt, dus ik denk dat je het best kunt proberen met het wangzakje.

Vraag 2: het is inderdaad wel veel, 3 tot 4 slaapjes per dag. Ik weet niet meer hoeveel Eva sliep eigenlijk, dat vergeet je snel. Maar wat is té veel? Als Twan volop tijd over houdt om te spelen en als hij 's nachts prima doorslaapt? Als hij aangeeft moe te zijn, zou ik hem lekker laten slapen. Je zult merken dat het vanzelf kortere slaapjes worden of dat hij minder vaak wil slapen. Ik denk dat er wel meer kindjes van 7 maanden zijn die nog veel slaap nodig hebben!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Het brood in de wang stoppen werkte hier in het begin ook goed, en zeker de belegkant altijd op de tong, dan plakt het niet aan het gehemelte.
Het duurt even voor zo’n kleintje weet wat hij er mee moet doen hoor, maar mocht het erg lang duren, dan kun je de stukjes brood in opvolmelk dopen.

Slapen kan ik je ook niet mee helpen. Joey slaapt twee keer per dag 1,5 uur, en snchats 13 uur, en dit is heel lang zo.

Lilypie

Lilypie

Nou, mijn kindje is nu 7,5 maand en eet nog geen brood, dus daar kan ik je niet mee helpen.
Maar slapen, doet hij nnu ook 3 keer per dag. Ik vind zelf ook dat hij heel snel weer moe is, maar ja, ik doe hem wel aar bed, want hij wordt er anders niet gezelliger op.
En zolang hij daarnaast vrolijk is, is het toch prima! denk ik dan maar.
Liefs, Anne

Lilypie

Als ze net beginnen met brood eten willen ze ook nogal eens brood verzamelen in het verhemelte. Dan denk je dat ze goed eten maar ondertussen zit de halve boterham in het verhemelte. Ik ontdekte dat ooit bij toeval toen de oudste tijdens de boterham ging zitten gapen.

Ik haalde dus altijd na elke boterham mijn pink langs het verhemelte om er zeker van te zijn dat daar geen stukjes meer zaten. Stel dat daar een en ander blijft zitten en het komt los als ze in bed liggen, kunnen ze stikken.

Groetekes, Sje

Tim is altijd een enorme slaapkop geweest. Tot 6 maanden maakte we hem nog iedere ochtend wakker om 7 uur voor zijn 1e voeding. Daarna sliep hij door tot zijn 2e voeding van 11 uur en dan kwam hij pas zijn bed uit. Toen hij iets ouder dan 6 maanden was moesten we hem ook nog wakker maken om 7 uur voor zijn 1e voeding, maar werd hij steeds iets eerder dan 11 uur wakker. Pas met 7 maanden maakte we hem niet meer wakker, omdat hij pap kreeg als ontbijt. Toen werd hij zelf rond 8 uur wakker. Maar deed nog wel 3 lange slaapjes op een dag. Hij gaat altijd om 20.00 uur naar bed. Dan horen we hem niet meer tot de volgende ochtend. Nu is hij ouder en doet hij sinds kort nog maar 1 slaap van 2,5 a 3 uur. Gewoon naar bed doen als hij moe is, ze hebben vanzelf minder slaap nodig.

Met brood kan ik je niet helpen. Wij zijn met 7 maanden begonnen en dat ging meteen goed. Het idee van andere om het in de wangzak te stoppen vind ik wel een goede.

Groetjes,
Sandra

Lilypie

O brood was hier no problemo, dus daar kan ik je niet mee helpen.

Wat slapen betreft… ik zou 't bijna weinig vinden … Het is een luxe hoor, als je kindje zoveel slaapt. Jens zat toen ook op zo’n 18u per dag. Was dus ook zo’n 1,5u per keer wakker.
Met 10 mnd was het ook nog 3 slaapjes (dacht ik, ja, 's ochtends 1 x, 's middags 2x), en met 13 mnd werden het er 2. Zo rond 1,5jr werd het (moeizaam) 1 en dat heeft ie nog.

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker