Brood erbij, fles weg

Hallo allemaal,

Ik ben vandaag begonnen om Thijs een boterham te geven. Ging er goed in! Ik gaf deze na zijn fruithapje op het advies van CB. Nu lees ik eigenlijk bijna overal om de boterham + fles te geven rond 12.00. Lijkt mij ook logischer als “lunch”. Geven jullie dan eerst een fles en dan een boterham of andersom? Of al melk in de tuit bij het brood? Ik laat nu de fles van 15.30 weg en geef dan om 17.00 zijn warme hapje en om 19.00 zijn laatste fles. Hoe groot zijn de stukjes die jullie geven, ik heb nu hele kleine stukjes gegeven om dat ik een beetje angstig ben dat er een te groot stuk in Thijs z’n keeltje schiet… (1e kindje, het is ff wennen he?)

Tips zijn welkom!
Groetjes, Madelinde & Thijs

Lilypie First Birthday tickers

Hoi

ik geef rond kwart voor 10 fruithap en dan rond 12.00 uur brood. eerst de boterham in kleine stukjes van ongeveer 1 bij 1 cm en dan melk in de tuitbeker erachteraan (maar daar drinkt hij maar weinig van als hij een hele boterham opeet). Andersom dus ook: als hij maar een halve boterham opeet (soms heeft hij van die dagen, haha) dan drinkt hij wel de hele beker melk leeg.

Succes. Bij mij is het ook de eerste en ik vond het ook heel eng. Maar sinds hij 2 tandjes heeft, kauwt hij echt op de stukjes, dat is wel fijn!

Groetjes!

de melk idd na het brood, dan kan hij zelf aangeven hoeveel melk hij nog lust. Ik vond het ook doodeng in het begin en heb ook lang gewacht ermee. Liet ze op het kdv wel brood geven, dan kon hij tenminste oefenen… Nu gaan er met gemak 2 sneetjes in. In het begin maakte ik ook hele kleine stukjes en nu zijn ze al wat groter. Hij krijgt er nu geen melk meer na. Die fles dronk hij op een gegeven moment ook weer helemaal leeg, maar dat vond ik iets teveel. Ik geef fruit om 11u en dan om 13u brood en om 17u warme hap. Hij krijgt thuis bijna nooit iets tussendoor.

succes

22-12-2009 colin geboren

H.ayley krijgt haar boterham ook om 12u. Soms wat eerder, soms wat later.
Na de fruithap lijkt mij ook een beetje onlogisch maar goed.

Voorheen kreeg ze de fles na de boterham maar dan wil ze `m niet meer.
Nu krijgt ze 100cc voor de boterham omdat ze nog geen ander drinken lust en ik wel wil dat ze voldoende vocht binnen krijgt.

Hier drinkt ze dan 100cc melk en eet ze nog anderhalve tot 2 en soms 3 boterhammen.

Onze dochter krijgt ook om 12.00 uur brood en melk. Zij krijgt eerst melk en dan brood andersom lukte bij haar niet. We proberen nu echter de melk bij het brood te geven in een bekertje omdat ze nu de melk uit de fles in zijn geheel weigert. Na het fruithapje vind ik persoonlijk ook wat vreemd. Wij gaven al vrij vlug grotere broodstukjes.

Groetjes Jeuly