Brood blijft plakken aan gehemelte

Ja ja ik ben eindelijk met brood begonnen. Maar nu plakt het heel erg aan het gehemelte. Ik gebruik al expres supermarktbrood en ook nog uit de vriezer dus minder vers kan bijna niet Ik doe er zonnatura jam op maar alles blijft aan het gehemelte plakken. Iemand tips??

22-12-2009 colin geboren

In de wang duwen en het beleg naar de onderkant.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

idd niet rechtstreeks in de mond stoppen maar gewoon in de wangzak duwen.

Ja mijn tip is niet te vers brood, dat plakt namelijk het meest. Ik doe brood van een dag oud en dan geen gewoon beleg maar alleen heel dun wat boter.
Het is ook een kwestie van leren eten hoor, Minke had dit ook toen ze net brood at en wordt vanzelf beter.
groetjes

het gat al wat beter al blijft het nog wel af en toe plakken. En er is ook al een paar keer wat blijven steken in zijn keel, maar tot nu toe nog niet gestikt gelukkig…

22-12-2009 colin geboren

Hoi mamacolin, ik heb in het begin het boterhammetje altijd even kort geroosterd in het broodrooster, plakt `t niet meer en is heel lekker!
En dat kokhalzen / stikken is normaal volgensmij omdat dat kokhals reflex bij een baby veel meer vooraan in de keel zit dan bij volwassenen niet van schrikken dus, het gaat vanzelf over. Lekker rustig aan lunchen ik deed er toen met Joaquin minimaal een half uur over! Succes

Gewijzigd door - Ghis- hartje -Joaquin op 06 Sep 2010 13:18:02

hier bleef het de eerste dagen ook plakken maar binnen een week ging het goed. Hij beet altijd in m’n vinger als ik het van z’n gehemelte wilde halen. Ben ik mee gestopt omdat die tandjes zo scherp zijn en hierdoor duurde de eerste dagen ff wat langer maar nu zit die zingend z’n boterham eten dus gaat goed. De ene x appelstroop, banaan, roomkaas etc. Hij vindt alles heerlijk.

Lilypie First Birthday tickers