Broertje of zusje?

Hallo allemaal,ik heb me vandaag aangemeld op ikkeben omdat ik met de volgende twijfels zit en er maar niet uit kom… We hebben een dochter van 5,ze wordt 6 in juni, en nu is bij ons de twijfel toegeslagen,een broertje of zusje voor Caylee… Gaan we ervoor of laten we het zo, voor sommige van jullie misschien een domme vraag maar we hebben al lang op Caylee moeten wachten,nl twee en een half jaar, onderzoeken daar nog een onderzoekje hier maar gelukkig naar 2,5 jaar was het zover! We zijn ook erg dankbaar en dolgelukkig dat ze er is,gezond en wel! Maar nu dus die twijfels, zou het weer zolang duren eer we zwanger zijn…ik word dit jaar 35…gaat dat nog…is het leeftijdsverschil niet te groot… enz enz. Ik hoop dat er iemand is die hier ervaring mee heeft of voelt wat ik voel, ik kom er niet uit. We willen het zeker wel,en Caylee zou het ook leuk vinden maar om definitief die knoop door te hakken…wel of niet…misschien stom maar we vinden het best moeilijk…HELP!!!
GR Angelique

angelique

Hoi

Ik herken heel veel in jouw verhaal (alleen niet dat wij lang op onze kinderen hebben gewacht). Maar wel die twijfel van wel of geen 2de kindje. Ik vind dat je niet moet kijken of je een broertje of zusje voor je dochter wil maar je af vragen of jullie een 2de kindje willen.

Zelf heb ik geen broers of zussen en heb dat nooit als vervelend ervaren. Mijn oudste dochter was 7 toen haar zusje werd geboren. Ik was toen bijna 36 jaar. We zijn er heel blij mee en Dewi is een super trotse zus die helemaal weg is van haar zusje. Aan de andere kant begin je wel weer helemaal opnieuw. Wij vinden het een goed leeftijdsverschil.

Groet
Bianca

Gewijzigd door - mamma van Dewi en Nanik op 09 Mar 2008 12:46:21

Hoi Bianca,bedankt voor je snelle reactie!!!En erg fijn dat iemand weet hoe ik me voel…Je hebt erg leuke dochters! En dat helemaal opnieuw beginnen zou ik niet erg vinden,ze zijn zo mooi als ze zo klein zijn,maar ook weer meer een handenbindertje als nu dat begrijp ik heel goed maar dat zou ik er wel voor over hebben, zat eigenlijk meer met het leeftijdsverschil en mijn leeftijd en de hoop dat het dan deze keer niet zolang zou duren eer ik zwanger zou zijn. En ze kosten natuurlijk een hoop geld maar waar er 1 kan eten kunnen er ook 2 of 3 eten zeg ik dan maar, maar dat zijn natuurlijk allemaal wel dingen om over na te denken. Maar als ik jou dan zo hoor en dat de oudste zo trots is op d’r kleine zusje dat is toch wel heel erg leuk!!! Maar wat het ook wordt,ik laat het zeker weten.Bedankt voor je berichtje,het heeft zeker wel geholpen…
Groetjes Angelique

angelique