Broertje heeft een huisje NOT

Het heeft bloed zweet en tranen gekost en een hoop gescheld en het contract moet nog getekend worden maar mijn broertje is van de straat.

Ik had al gemeld dat hij zo wispelturig als de pest was en meestal geen land met hem te bezeilen was, maar vooral mijn moeder heeft volgehouden en doorgezet en voor haar ben ik ook doorgegaan en had voor hem voor vandaag een bezichtiging geregeld. Ze wilde hem helpen ondanks zijn uitkering, maar het hokje, want het was heel klein volgens mijn ma, kon par er 12-5 betrokken worden. En daar konden we niet op wachten. Mijn ma verblijft best veel in den haag zodat ze hem 1 kan helpen en 2 hij in het huis van mijn opa kan slapen. Maar mijn stiefvader wil haar ook wel een keer thuis hebben natuurlijk. Alleen in opa’s huis mag en kan niet (lang verhaal) maar de bemiddelaar had wel wat anders nog voor hem.

Precies wat hij wilde, twee kamers met een plaatsje en recht op huursubsidie wat dus betekend alles voor hem alleen en met niemand delen. Mamma wilde alweer heen en weer gaan rijden naar noord holland voor der papieren want zij en mijn stiefvader staan borg, maar ik heb, want ik denk dan even sneller op administratief gebied, gezegd dat ze haar baas morgen even moet bellen en dat die het gewoon rechtstreeks moet faxen en mijn stiefvader kan zijn papieren ook faxen dan. Dus ook weer opgelost.

Dus er zijn dus wel wondertjes mogelijk alleen soms moet je er even naar zoeken.
Wij, en dan vooral ik, zijn nu erg moe en emotioneel want oh men ben ik tekeer gegaan tegen hem vanmiddag, maar met resultaat want hij heeft een huisje. Niet netjes van mij maar toen hij weer alleen maar begon te schelden op onze moeder die zoveel doet voor hem knapte er iets bij me. Maar ik ben wel vergeven want hij belde me zelf om te vertellen dat ie het huisje had. Dus die zorg is ook weg.

Groetjes,

Michèle

Gewijzigd door - Michèle op 03 May 2011 20:02:55

Wat fijn zeg, heerlijk dat het gelukt is!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Wat een geweldig nieuws!!
En goed van hem dat hij zijn excuus nog heeft aan geboden.

Ik hoop dat het goed blijft gaan.

Liefs Shirley

he wat goed zeg!
kan me voorstellen dat je emotioneel effe op bent hoor en zeker als je broertje dan weer zo tekeer gaat. toch weer een zorg minder.

liefs,
Rinske

Wat super dat het gelukt is, ben echt blij voor jullie.

Voor jou ook weer een hele zorg minder.

Groetjes,
Sandra

Gefeliciteerd!
Super dat het eindelijk gelukt is!
Wel jammer dat het zoveel moeite moet kosten…

Lilypie First Birthday tickers

Ik heb de hele nacht over twee kamerwoninkjes liggen dromen en mijn broertje. Het heeft dus zeker best wel inpact gehad, Maar nu kan ik me concentreren op mijn sollicitaties want ja ik heb er weer 1 bij. Morgen Samsung waar ik heel veel zin in heb en donderdag heb ik er 1 bij BAM voor een secretariele functie, alleen is dat voorlopig tijdelijk wegens arbeidsongeschiktheid van een dame. Ook leuk, maar niet vast dus als Samsung ja zegt ga ik wel daarvoor.

Groetjes,

Michèle

Ik kan me voorstellen dat het heel veel impact heeft!
Toen mijn broer ziek was heb ik ook nachten wakker gelegen of idd gedroomd erover…
Succes met je sollicitaties!

Dank je, ben alleen net dom geweest heb een aanval gedaan op een snoepzak… Dacht eentje na alle inspannende dagen… NOT halve zak leeg dus nu zijn mijn suikers te hoog. Nou ja veel drinken maar vandaag.

Groetjes,

Michèle

Tja, hoge suikers zijn niet goed natuurlijk…
Maar eet je alle dagen zo’n zak snoep leeg? Als het een keertje is…
Dan idd maar flink drinken!
Lijkt me sowieso moeilijk, om steeds maar af te moeten wegen wat je wel en niet mag hebben. Respect hoor meid!

ha ha ha nee hoor dan lag ik al in het ziekenhuis denk ik. En ja ach echt afwegen het is meer dat ik vaak nee zeg tegen de zoete dingen en dan hartige alternatieve zoek. Je went er aan.

Groetjes,

Michèle

Echt ik doe die jongen nog wat. Staan ze daar vanmorgen om het contract op te maken, mijn moeder krijgt een telefoontje (van mij overigens) ze komt terug broertje weg. Hij wilde niet tussen de hren en messentrekkers wonen. Er heeft heel vroeger een hrenstraat gezeten, maar ie is al jaren weg. Ik ben zelf opgegroeid in die buurt en mijn vader woont er nog steeds.

Mijn moeder heeft hem nu tot donderdagochtend gegeven anders rijd ze naar huis en komt tot augustus niet terug. Ja wel voor mij en zo maar niet meer om hem in opa’s huis te laten slapen. Ook vervalt dan de garantiestelling van haar en mijn stiefvader en dan is ie opzichzelf aangewezen. Ze laat hem los en dan zien we wel waar het schip strand. Heel hard misschien maar zowel bij mij (ietst eerder) als bij mijn moeder is de energie een keer op en met dit laatste hebben we echt alles gedaan wat we konden en het enige dat hij nu nog doet is provoceren en tegenwerken. Hij heeft overigens wel twee bezichtingen zelf geregeld nog en de woning die hij eerst wel wilde blijft tot donderdag in de wacht, maar daarna is hij on his own. Oh mijn ma heeft nog wel ‘aangeboden’ om naar Utrecht te rijden met hem voor een second opinion maar hij snapt wel dat dat weer een opname is alleen niet via parnassia maar dat ziet ie niet zitten. Dus of hij kiest eieren voor zijn geld en heeft een dak boven zijn hoofd en kans dat het beter gaat of het is wachten op de volgende opname.

Groetjes,

Michèle

Jeetje wat naar om eerst te horen dat het goed gaat komen, om vervolgens weer teneergeslagen te worden!!! Ik kan verder even niet op opbeurende woorden komen, maar wil je wel heel veel sterkte wensen!

Jemig zeg, wat een s*kkel. Sorry zeg, maar jullie doen zo je best en dan doet hij dit?! Sterkte meis, wat een toestand.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

He meid, wat een gedoe weer!
Ik kan me voorstellen dat jullie energie op is hoor, zo te horen zijn jullie al heel lang bezig voor hem en het houd een keer op…
Sterkte!

Wat ik van je verhalen begrepen heb, vind ik het niet heel vreemd, dat hij dit doet. Ik heb veel met mensen gewerkt met dat soort problematiek, en het is echt een rondje voor ze, en het is heel moeilijk door die cirkel heen te breken. Moeilijker nog vaak voor de familie, want soms raakt je gedult gewoon op. Ik snap h’m hoor, en gewoon op z’n gezonde gedrag aanspreken. Ik heb namelijk de jongste broer van mijn man; psychotisch etc. (wij denken schizofrenie, maar bewijs dat maar in een land dat geloofd dat het heksenrij is!) Maar soms neemt hij er ook flink een loopje mee, door “zielig” te doen. Ja kan wel zijn dat je ziek bent, maar soms word er wel degelijk misbruik gemaakt van de situatie. Ik hoop dat het niet zo is bij jullie, want ze kunnen flinkt manipuleren! Succes

Mijn broertje zegt zelf dat het angst en onzekerheid is dat hij zo doet, maar zijn gezonde verstand werkt voor geen meter meer om het te doorbreken. Mijn moeder heeft nu ook gezegd hij moet even flink onderuit voor het tot hem door zal dringen helaas. Het liefst zet ze hem in utrecht af voor een second opinion, maar ja hij is 23 he.

Maar goed hij heeft tot morgen ochtend en anders is ze weg en moet hij het echt zelf uitzoeken en dat weet hij. Voor ons is het even klaar nu. Ik heb weer een dikke keel en dichte holtes dus alle tekenen dat mijn energie op is nu.

Groetjes,

Michèle