Eva en Max gaan goed samen met elkaar. Ze zitten soms heel schattig hand in hand naast elkaar in de auto! Ze gaan ook samen in bad en dat vinden ze erg leuk. Nu ziet Eef natuurlijk dat Max anders is en ze weet ook dat hij een p.lassertje (doe er even een . tussen vanwege het onderwerp) heeft en zij niet. Ze moet er dan vaak om lachen. Nu vroeg ze laatst aan papa, in al haar onschuld, of ze Max zijn dingetje mocht aaien. Gewoon, omdat ze wilde weten hoe dat voelt ofzo? Papa vond het geen goed idee. Ik ook niet, al was ik niet bij de situatie. Ik vertelde dit op het werk en vroeg hoe mijn collega’s zouden reageren. Een paar vonden dat het onschuldig is en dat ze niet het idee moet krijgen dat het een raar iets is, dus zij zagen er geen kwaad in. Ik ook niet natuurlijk, maar ik vind het niet normaal als broertjes en zusjes elkaar daar aanraken. Ook al is het puur nieuwsgierigheid. Zij vonden onze reactie volgens mij overdreven en vonden dat Eva dat gewoon eens zou moeten doen, zodat ze het verschil zou leren tussen haar en Max. Natuurlijk wil ik dat Eva en Max leren dat het normale plekjes van je lichaam zijn, maar dit vond ik gevoelsmatig te ver gaan. Wat vinden jullie en hoe zou ik dit op een soepele manier naar een andere situatie kunnen draaien?
Groetjes Rainbow