Ik word stapelgek hier in huis! Joey en Jessey maken continu ruzie met elkaar! Joey doet niks anders dan Jessey plagen, en Jessey is de hele dag aan het zeuren en huilen! Zo erg, dat ik me eigenlijk de hele dag aan ze loop te ergeren En dat wil ik niet, want ze zijn allebei zo leuk en lief! Maar zodra ze saemn zijn is het misse boel…
Dit probleem is sinds ik de box naar de zolder heb gebracht. Jessey si nu de hele dag aan het kruipen op de grond, en pakt dan ook het speelgoed. Dat wil Joey absoluut niet hebben en dan gaat hij haar duwen, haren trekken, slaan… Gevolg is dat Jessey weer gaat huilen, en dan wil ze mijn aandacht. dat is logisch als ze zich pijn heeft gedaan, maar ze doet dat nu ook als Joey alleen maar langs haar heen loopt… Bij elk huiltje van Jessey waarschuw ik automatisch Joey, terwijl dit de helft van de tijd helemaal niet zijn schuld is!
Ze willen soms ook wel heel lief met elkaar spelen, maar Joey is dan zo hardhandig, en hij lijkt maar niet te begrijpen dat Jessey nog klein is en dat hij voorzichtig moet doen! Hij neemt zo een aanloop om keihard boven op haar te springen!
Ik dacht dat jaloersheid ons bespaard zou blijven omdat ze zo dicht op elkaar zitten (15 maanden er tussen) maar dat komt nu gewoon alsnog! Jessey speelt op Joey’s grond, en dat pikt hij niet!
Wat moet ik hier nu mee? Hoe krijg ik het weer gezellig in huis? Hellup!
Groetjes Anouk