Hoi allemaal,
heb weer een vraagjens jongste zoontje is sinds een 6-8 weken zindelijk
(plassen) alleen het poepen wil niet zo.
Hij vindt het erg eng denken we, houdt het vaak 2 tot3 dagen op en dan poept hij vaak in zijn broek, Eerst deed hij het regelmatig op de WC (met mama erbij) maar vaak ook van hoef niet , (maar dan weet ik dat hij moet poepen) hup van de WC af en ja hoor 5 minuten later in zijn broek!
ERg vervelend, maar hoor dat hij niet de enige is, en dit vaak een voorkomend probleem is bij peuters.
WE zijn er al achtergekomen dat boos worden averechts werkt en totaal geen zin heeft om boos te worden.
Belonen met stickers helpen af en toe, ene keer wel en dan niet.
Vanmorgen heeft hij weer in zijn broek gepoept , en vanmiddag een klein beetje (waren op bezoek en hij was flink aan het springen op de trampoline, dus dit werkt wel goed hihi) Maar vanavond moest hij gewoon weer, en zat te krijsen en huilen van Poep moet niet meer terugkomen, nooit meer!
Ik kreeg hem echt niet meer stil, hij was helemaal over de rooie!
Heb hem uiteindelijk een luier omgedaan, en gezegd M. poep maar lekker in de luier, geeft niks. Dit heeft hij uiteindelijk gedaan en toen werd ie een beetje rustig/
Mijn vraag: heeft iemand dit van jullie ook wel eens meegemaakt, of in kennissenkring meegemaakt, zo ja, wat hebben jullie er aan gedaan?
Hij gaat over een kleine 2 maanden naar de basisschool, en we hopen toch echt dat het voor de tijd goed gaat.
Alle tips van harte welkom!
groeten mama van 2 kids