Broeken probleem ... grrrrr

Ik kan maar geen goede broeken vinden voor Fabienne … in navolging op laarzen kopen, wat nu gelukt is … was een rip uit mijn lijf maar goed.

Ik kocht vaak Name it broekjes maar die zitten nu niet goed rond haar buik, daar heeft ze best veel spekkies … dan is de lengte wel goed. Neem ik een maat groter dan zit de broek te ruim ondanks verstelbaar elastiek ??? Vooral rond haar billen … en de pijpen veeeel te lang. De H&M broekjes gingen tot voor kort redelijk, bepaalde modellen konden goed maar nu ??? Te krap op de buik of veel te groot, te ruim … grrrrr ik krijg er wat van!

Het lijkt bij sommige modellen of ze echt tussen een 98-104 zit of tussen en 104-110 en die bestaan niet?!

Heeft iemand nog een broeken tip? merk??

Shirtjes zijn ook lastig maar dan is een maatje groter makkelijk op te lossen … daar zit ze op 110-116-122 … ook weer afhankelijk van de stof samenstelling, merk …

Wat een zoektocht …

Hier dus precies hetzelfde probleem, lees met je mee.
Het “probleem” hier tijdelijk opgelost door het laten dragen van jurkjes met een maillot eronder. Maar dat moet je stijl ook maar zijn zeg maar.
Verder heb ik onlangs via marktplaats 2 Vingino broekjes gekocht die hoog aansluiten. Deze zitten perfect maar in mijn ogen nieuw niet te betalen helaas…

Ik heb helaas geen tip, maar wil wel even zeggen; wat heb jij een grote meid zeg! Jeemig (122 voor shirtjes en ze is 2,5 toch?) Ik verbaas me er steeds weer over!

Zwelgje74 … Gelukkig heb ik voor fabienne ook jurkjes en genoeg maillots anders zou ik nu echt een tekort aan broeken hebben. Dit staat haar erg leuk … ze draagt het ook zonder problemen …
Vingino vind ik ook heeel erg duur maar misschien ook eens 2e hands kijken. Valt het gewoon op maat of eerder kleiner, groter?

malawimamajada … ze heeft van de Hema maat 122-128 … dat zijn de shirtjes waar wat stretch in zit. Ze heeft het echt nodig anders is ze een worstje.

Ze was vorige week bij het CB 101 cm en 18,8 kilo.

@Esther, Reza heeft maat 3 aan van Vingino en normaal confectiemaat 92/98 van broekjes. Maat 4 zou dan 104 moeten zijn. Ze vallen dan normaal. Ik heb eerst een vingino gepast in de winkel zodat ik de maat wist. En qua lengte goed, omrollen staat bij deze broekjes ook erg leuk.
Enne, Fabienne is flink, maar de verhouding tussen lengte en gewicht is toch goed? Mijn dochter is net 2 jaar, 15,2 kilo en 94 cm. Allebei hoog in de curve maar redelijk goed in verhouding. Probleemgebied ( hihi nu al is haar dikkere buikje.

Dan heb je een lange meid!!!
Bo is nu 106 /107 cm en 18,3 kg, ook een lange dus, maar hij draagt nog 110/116, maar das dan de jongens variant van diezelfde stretch trui bij de hema, ik heb eens een keer een meisjes variant gekocht, omdat alleen die een bepaalde kleur had, maar toen had bo ook 122 nodig, anders was het hem veel te klein. Dus meisjes kleren vallen ook kleiner uit dan jongens kleren!!

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Zwelgje74 … klopt … fabienne zit ook hoog in de curve maar op het CB vonden ze dit geen probleem omdat alles in verhouding is. Ze heeft een wat forse bouw, net als haar mama. Ik heb ook vaak moeite met kleding kopen door mijn bouw. Van boven wat forser, opgeslagen spek op de buik, weinig heup/bil en nu eindelijk meer taille door de zwangerschap! Gewone benen en armen … Straks kunnen we samen winkelen

Grappig, ik heb net het omgekeerde probleem.
Alle broeken zakken van haar billen/heupen, ga ik voor name it zit de broek te wijd en de pijpen ok. Ga ik voor een kleinere maat zit hij bij de heupen/billen goed maar de pijpen te kort.
Dit geldt ook voor Vingino/Retour wat overigens ook volgens mij een italiaans merk is beetje hetzelfde idee als Vingino ook qua prijs helaas
Zelfs de slim fit van name it wat een heel strak variant is, zit niet mooi om haar heupen heen.
Hier dus ook rokjes/jurkjes aan, met een leuke mailot/legging aan.

Greetz Cora

Hier ook andersom, kind heeft geen kont en met een luier ging het nog wel maar nu hij zindelijk is, drama. En ik kan niet uitwijken naar rokjes met maillots

Liefs Michelle