Broeken met knoop en rits

Iemand zei tegen mij dat J (bijna 4 jaar) nu wel de leeftijd heeft om ‘normale’ broeken aan te kunnen. Ik koop nu altijd broeken met elastiek, dus die krijgt ie zelf makkelijk aan en uit, maar dat schijnt dus niet meer nodig te zijn. Terwijl ik ook weer ergens heb gelezen dat de juffen (of bij J zal het een meester zijn) het waarderen als je ze kleding aantrekt die ze zelf makkelijk aan en uit kunnen doen. Bovendien heeft J erge smalle heupjes, dus daarvoor zijn die broeken met elastiek ook weer erg handig voor.

Hoe doen jullie kleuters dat? Hebben die ook nog makkelijk sluitbare kleding of hebben jullie die al geleerd met rits en knoop om te gaan?

Gewijzigd door - SeeSeeEm op 12 Nov 2007 22:47:53

Lisa (bijna 2,5 jaar) begint nu met zichzelf aan- en uitkleden.

Zelluf doem, mamma!!!

Ik doe haar wel broeken met een rits en knopen aan. Meestal krijgt ze ze wel zelf los alleen vast lukt nog niet. Al moet ik zeggen dat ze de rits van haar jas wel zelf dicht kan doen.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04).

Knoop lukt Stephan nog niet.
Rits wel.
Maar hij is nog niet zindelijk dus voor nu maakt het niet zo heel veel uit.
Ik laat hem wel zoveel mogelijk zichzelf aan en uitkleden (helaas geen kind dat zegt: “zelluf doen” als het aankleden betreft haha!)

Groetjes, mamma van Stephan

Nou, ik zou het mezelf makkelijk maken. Gewoon elastiek. Ja en de juffen en meesters in de groepen 1 en 2. Is toch ook handig elastiek.
Enne ikke heb ook nog het probleem dat Daan erg smalle heupjes heeft. Hij moet meestal een riem om.

Groetjes,

Diana moeder van Daan

ik zou denken: als ie zo zijn broek makkelijk aan en uit kan krijgen? waarom dan moeilijk doen as het ook makkelijk kan?
en dan misschien eens oefenen, een broek kopen met rits en knoop, en kijken of ie dat onder de knie krijgt.
maar als het dat niet lukt, kan ie ineens niet meer zelf naar de wc, lijkt me voor hem ook niet zo leuk?

mo

marco heeft soms broeken met rits en knoop en gewoon met elastiek trekt hij zo uit en weer aan maar knoop dicht doen lukt nog niet echt

groetjes ingrid

Ja hoor ik heb er hier eentje thuis. Op het moment mogen we haar nergens mee helpen, alleen als het haar niet lukt mogen we helpen.
Ik maak me er niet meer druk om en ga gewoon iets anders doen.
Ik begin wel op tijd want ja met Lisa duurt het soms uren eer ze is aangekleed.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04).

denk dat bieb zegt dat helaas Stephan , geen kind is wat het zelf wil doen.

groetjes Kim, mama van

en

Juist, Kim vat hem.
Thanx!

Ik dacht trouwens dat het er erg duidelijk stond, toch (?)

Groetjes, mamma van Stephan

hier hebben ze 0ook gewoon broeken met knoop en rist,heb nooit elastek broeken gekocht,ze trekken beide hun broek gewoon naar beneden ook al hebben ze riem om hupsa trekken en hij zit op hun knieen die broek.

en dat terijl dylan makkelijk alles zelf los kan doen,maar hij vind dat makkelijk zo en kaitlyn doet dat ook trek die broek omlaag en trek hem net zo makkelijk weer omhoog.

Kaitlyn.beebiesite.nl