Broek plassen

hoi hoi,

mijn kleine/grote man begon deze zomer uit zich zelf op het potje te plassen en te poepen…maar alleen als hij niets aan heeft. Hij gaat dan netjes op tijd op het potje. Maar zodra ik hem maar een luierbroekje of alleen een boxer aan doe is hij te laat. Hij komt zich dan wel melden met een natte broek.Ik weet dat ik niet te klagen heb want hij is nog geen 2 maar nu het kouder word is het niet echt lekker om in je naakie rond te lopen…
Iemand tips ??

Groetjes Deborah

Als hij nog geen 2 is en gewoon in de broek plast zodra hij een luierbroekje of onderbroek aan heeft, is hij er blijkbaar minder aan toe dan je dacht.

Rond de leeftijd van 27 maanden is de beste periode om wat serieuzer met zindelijkheidstraining te beginnen. Dus ik zou gewoon weer even terug gaan naar de luierbroekjes. Lukt het hem om op tijd op het potje te plassen dan is dat mooi meegenomen. Lukt het niet, geen punt. Niet boos over worden. Gewoon aangeven dat het jammer is dat het niet gelukt is.

In elk geval niet gaan dwingen of moeilijk doen want dat werkt alleen maar averechts. Gewoon die kleine man zijn tempo aan laten geven. Blijkbaar zit hij niet op het tempo waarop jij dacht dat-ie zou zitten.

Ik denk ook eerlijk gezegd dat het weinig zin heeft om met een beloningssysteem te beginnen want dan ben je er alsnog te gericht mee bezig.

Groetekes, Sje

hey Sje,

ik word ook niet boos op hem als het niet lukt,vind het al heel goed van hem dat hij zonder luier wel op het potje plast en poept.
Ik denk inderdaad dat je gelijk hebt en dat het wel zal komen.
Hij heeft nu zijn luierbroekje aan en ik zie het wel,als het wel lukt geweldig en zo niet ook geen probleem,dan is het gewoon jammer.
ik dacht dat het misschien ergens door kwam maar het lijkt me inderdaad aannemelijker dat hij er nog niet aan toe is.

Dank je wel

Nee lijkt me niet dat het ergens door komt. Hij is nog zo jong. Blijkbaar heeft hij er wel interesse voor maar alleen maar als het hem uitkomt of als hij er weinig moeite voor hoeft te doen. En als hij in zijn blote billen loopt hoeft hij er minder moeite voor te doen dan wanneer hij een broekje aan heeft.

Tegen de tijd dat-ie 18 is, is-ie sowieso zindelijk!

Groetekes, Sje

haha dat hoop ik wel ja

Hallo Deborah,

Leuk dat je zoontje al zo vroeg interesse heeft voor het potje.
Mijn oudste had dat ook al best snel, rond 18 maanden. Ik was toen echter hoogzwanger van de tweede en heb er niet al te veel aandacht aan besteed omdat ik bang was dat ik er na de bevalling geen tijd en puf voor zou hebben om verder te gaan met de zindelijkheidstraining. Toch heeft hij zijn interesse gehouden en wilde vanaf die tijd zo nu en dan graag op het potje en later soms op het toilet. Omdat hij nog zo jong was heb ik niet bij stil gestaan om eens proberen hem de luier af te doen tot een buurvrouw mij daar op wees.
We zijn gestart met het aflaten op een zondagochtend. Gewoon onderbroekje aan. Voor het middaguur had ik al een volle wasmand met onderbroekjes die nat waren. Maar in de middag nog maar 1 en in die week erna was hij overdag helemaal zindelijk.
Ik denk dat je snel genoeg in de gaten hebt ofje zoontje er echt aan toe is.

Succes!!

Groetjes Rebecca

Gewijzigd door - Simzoe op 30 Oct 2009 14:32:30

hoi Rebecca,

ok ik zal het eens proberen,dan zie ik het idd snel genoeg.

Dank je wel

Groetjes Deborah