Broek plassen

hallo,
Heb een dochter van drie jaar en sinds ze een zusje heb is ze zindelijk geworden, dat ging een paar maanden goed maar nu heeft ze vaak een natte broek. Ze heeft vaak geen tijd om naar de wc te gaan. Ze is dan druk aan het spelen en vergeet het dan ook vaak. Ik zet ze vaak op de wc maar dan doet ze niks en dan een paar tellen later heeft ze een natte broek. Als we op een verjaardagzijn en er zijn veel kinderen dan gaat het ook mis.
Maar heel raar als we naar de stad gaan ofzo dan gaat het vaak goed, want dan kan ze het wel ophouden.
Ik denk ook dat ze net goed uitplas want het zijn hele kleine beetjes die ze plas nu heb ik gelezen dat je dan moet blasen met bellenblaas zodat de blaas dan wel leeg is. Dat gaat nu wel beter. Maar hebben jullie misschien tips wat ik kan doen? Een luier wil ze niet en ben bang dat je dan helemaal weer terug bij af ben. S’nachts heeft ze wel een luier.
liefs patricia

Hallo,

ik maak hieruit op dat je kind het dus te druk heeft en vaak vergeet ze in het leven ook nog moet plassen. Een tip is om regelmatig te herhalen: moet je naar het toilet? Hier in het kinderdagverblijf doen ze dit ook.

Volgende kan je ook proberen: zelf heel druk bezig zijn met jou kind en je zegt zelf: ik moet naar het toilet. En je gaat daadwerklijk ook naar het toilet. Herhaal dit vaak, na enige tijd doet het kind dit ook. Het is een tip, maar hij kan helpen!

Clouseau !

Is dat je eigen site Leonie? Dan valt dit namelijk onder reclame.

Groetekes, Sje

hallo,
Even nogwat vragen,
Heb nu weer een luier om gedaan bij amber, ik kan ze 5 keer op een dag andere kleren aan doen.
Heb hier geen zin meer in. Ze is nu 3 jaar (16-09-2004)
Hoe oud zijn kinderen als ze zindelijk worden?
Het is denk twee maanden goed gegaan en er zijn dagen dat ze helemaal droog blijf maar de laaste weken is het helmaal mis.
Heb nu met haar afgesproken als de luier droog blijf dat ze dan weer een onderbroek aaan mag.
Hoe hebben jullie dit aangepakt?
liefs patricia

Ik weet niet of dat wel een goed idee is om haar weer een luier aan te doen. Ik begrijp dat het vervelend is om haar continu droge kleding aan te doen maar met een luier aan voelt ze niet dat ze nat is als ze plast. Je vervalt dan echt weer helemaal terug in de training. Ik heb altijd gehoor dat het normaal is dat kindjes een terugval kunnen krijgen, en ik denk dat je gewoon stug door moet gaan met haar aangeven dat het niet prettig is om helemaal nat aan e voelen als ze in haar broek plast en haar elke keer zeggen dat ze een plasje op de pot of wc moet doen. En vooral niet boos worden bij al die ‘ongelukjes’, hoe moeilijk dat soms ook is.
Het continu op de wc zetten, ook als het kind er niet om vraagt ben ik niet echt voor, het kind wordt er op een gegeven moment gek van elke keer die wc. Bij ons hielp het om haar af en toe te zeggen: plasje op de pot, hè? en dat ging heel goed. Na een paar keer in de broek geplast te hebben en dit niet als prettig te ervaren gaat ze keurig nu naar de wc.

hoi,
ja wij waren er ook achter dat het geen goed idee is een luier want gisteren is helemaal niet naar de wcgeweest, want ze vind het wel makkelijk zo.
We hebben nu afgesproken of een luier of een onderbroek en ze wil heel graag een onderbroek aan. Vanmorgen is ze naar de wc geweest en dat ging goed. Nu is ze naar de psz en heb tegen de juf gezegd dat ze haar wat meer moeten laten gaan, kijken of het werk.
Bedankt in ieder geval voor je berichtje.
liefs patricia