Broeds....bang

Wou!! Heb laatst een babytje vast gehad en had meteen het gevoel JAAAA!!!
ik wil een tweede!!

Zoals jullie weten heb ik een postnatale depressie gehad. Daar heb ik het piekeren aan over gehouden gelukkig gaat het hier weer BIJNA als vanouds. Maar ben er nog niet helemaal, de psycholoog is niet tegen een tweede! Maar dan begin ik weer te piekeren…

Door mijn verleden ban ik bang dat mensen mij in de steek laten… waardoor ik, als zelfbescherming, ik met een slechte dag (zoals iedereen heeft) mij afzonder van mijn mannetje. En dan begin ik te piekeren of wij wel aan een tweede moeten beginnen? Terwijl ik het ook vind dat het tijd is om verder te gaan, voor een tweede te gaan… en dan denk ik dat broeds gevoel is er toch ook niet voor niets?

Ik ben zo bang voor de hormonen…wat als ik weer op mijn kop gezet word…

Herkent iemand dit? Weet dat er andere ook een PND hebben gehad…hoe gingen jullie daar mee om? hebben jullie nog lang last gehad van de “naweeën” van de PND?

Groetjes Frauk

Hey meid,

Ik heb er geen ervaring mee, dus kan je hier niet verder mee helpen. Maar vind het wel goed om te lezen dat het een stuk beter met je gaat. Ik vind het een erg goed teken dat je aan een 2de kindje denkt. Ben je er toch langzamerhand weer aan toe. Dit had je een half jaar geleden waarschijnlijk ook niet verwacht.

Ik snap je twijfels heel goed. Er is natuurlijk best veel losgekomen na de komst van Jade. Wat wel het “voordeel” is is dat je nu weet wat er aan de hand is en waarom je bepaalde dingen voelt. Dit maakt het misschien makkelijker om er mee om te gaan??

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hoi hoi

hier ervaring met een pré- en postnatale depri.

Voordeel is dat je weet waar je op letten moet en dus eerder kan ingrijpen.
Nadeel is dat je bij elk dipdagje weer de schrik om het lijf hebt. Máárrrr: zolang het maar bij een dagje blijft… is er niks aan de hand.

Hormonen hebben de overhand in deze type depressies. Die kunnen in toom gehouden worden. Je kan tijdens (en natuurlijk na) de zwangerschap preventief medicatie gebruiken (in overleg met je ha en vk), maar er is ook de mogelijkheid van een grote dosis vitamine B6, maar dan wel in 100-voud, zeg maar. Die is gewoon te koop bij de drogist, maar moet ook wel in overleg met je vk gebruikt worden. Het wordt namelijk op dezelfde manier op- én afgebouwd als anti-depri medicatie.
B6 heeft trouwens ook het voordeel dat je lichaam beter hersteld na de zwangerschap .

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

Weet nu idd waar ik op moet letten, ook mijn mannetje en de vk (die wij dan op de hoogte zullen stellen). De vit B6 ga ik in mijn achterhoofd houden! Dat is altijd beter dan “echte medicijnen”.
Bedankt voor de tip!

Groetjes Frauk