Bril weer stuk


#1

Hallo.

Mijn zoontje van bijna 5 heeft sinds een maand een bril.
Nu laat hij deze wel op zijn neus staan maar vorige week heeft hij de sterkte van de bril uit geprobeerd door de pootjes even door te buigen , met als gevolg een kapotte bril.
Gelukkig konden de glazen over gezet worden in een ander montuurtje zonder verdere kosten nu heb ik maar een 2 e bril besteld zodat ik er altijd 1 achter de hand heb.
Nu kwam meneer vandaag uit school met een kras op zijn rechter brilglas (was er niet blij mee) en een verbogen pootje navraag bij de juf leerde me dat hij gevallen was an zijn stoel en zijn bril op de grond gevallen was.
Er zit een kraswerende laag op, maar ik ben niet van plan elke maand een nieuwe bril te moeten kopen.
We hebben de afspraak dat hij zelf zijn bril niet meer af mag zetten maar dat dat door een volwassene moet gebeuren. Dit gaat goed.
Heeft iemand tips om een bril langer dan 3 weken netjes te houden.

groetjes Bianca mama van Rick en Chris


#2

Het is niet handig om 2x precies hetzelfde topic in het forum te openen.

Groetekes, Sje


#3

Heb je niet van die brillen met een elastiek dat helemaal over het achterhoofd gaat? Misschien niet zo modieus, maar ja. Of gewoon een brille-touwtje, dan kan ie in ieder geval niet op de grond vallen, maar dan hangt ie om zn nek.

Liefs!

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers


#4

o meid ik ken het verhaal!!
mijn oudste zoon verslijt ook de ene na de andere en balen dat het maar 1 keer in de drie jaar word vergoed.
ik heb nu een montuur bij hans anders gevonden die onwijs buigbaar is dus niet snel breekt en ik heb er dure anti kras glazen in laten zetten hij heeft hem nu sinds de zomervakantie
misschien zou je daar eens naar moeten kijken.

wat mij ook zo irriteerd is dat zijn glazen altijd zo ontzettend vies zijn ik begrijp niet hoe hij daardoor kan kijken. ik heb zelf ook een bril die ik afwissel met lenzen maar als er 1 vlekje opzit dan merk ik dat gelijk
maar goed dat is een beetje offtopic

before you judge me, try hard to love me


#5

Ik heb zijn bril ook bij hans Anders vandaan maar heb dat model dat erg buigzaam is nog niet gevonden, misschien wel weer uitverkocht met alle kids(haha) die ze slopen.
De bril is vandaag weer rechtgebogen en de krassen blijven.
Helaas was zijn andere bril nog niet klaar.

groetjes Bianca mama van Rick en Chris