ej dames, ik kreeg van de week een brief van de belastingdienst… ik krijg een bedrag per maand, kindgebondenbudget heet dat ! (niks voor aangevraagd ofzo…) en eigenlijk heb ik geen idee wat het is ! :? jullie wel toevallig, heb gisteren meerdere malen de belastingstelefoon te bellen maar kreeg niemand te pakken (lkkr irritant…)
Brief kindgebonden budget
Das een tegemoed koming in de zorg voor je kind. Een extratje op de kinderbijslag alleen dan per maand. Het is inkomens gerelateerd dus waarschijnlijk was jullie inkomen vorig jaar laag genoeg om er voor in aanmerking te komen.
Groetjes,
Michèle
ja alleen is de berekening voor 2011 (dus next year) en dat is het rare eraan, 2010 heb ik voor het halve jaar in de ww gezeten, nou toen was me inkomen nihil zullen we maar zeggen, en daarvoor krijg ik dan niks !
die belastingdienst echt een instantie die ik niet kan volgen hoor!
ga ze straks nog maar eens proberen te bellen,maar thanks voor de uitleg !
wat michele zegt is helemaal waar, wij krijgen elke mnd 84 euro daarvan,
maar wist ik veel dat ik bij zorg/huurtoeslag het FISCALE loon moest doorgeven, dat is dus MEER dan als ik mijn bruto inkomen per mnd x 12 + vakantiegeld bereken. mooi KAA UU TEE dus
want nu moet ik van 2009 al rond de 250 voor zorgtoeslag terug betalen, voor de huur zal wel 3 x zoveel zijn vrees ik, en dan van 2010 waarsch8ijnlijk ook maar dat hoor ik volgend jaar pas. zegt ze nog: sorry dat wij het verkeerd hadden uitgelegd verleden jaar!
pffffff val kapot!
Wij krijgen ook 84 euro p/m…
Ik krijg nu 122euro omdat Joël erbij is gekomen…
Vindt het wel lekker hoor hahaha…
Daar doe ik weer boodschappen van…
Maar het is inderdaad een extraatje voor de zorg van je kind…
Liefs, Melanie
nou zolang ik het zonder red, zet ik het mooi appart, want ik vertrouw die belastingsdienst… voor geen meter… dadelijk ken ik inderdaad weer weet ik veel wat terugbetalen !
Ik zou er inderdaad even achter aan gaan of dit voor 2011 is voor voor 2010. En anders wegzetten want anders kun je terug betalen. Overigens stopzetten doet de belastingdienst niet helaas.
Groetjes,
Michèle
dat kwijgen wij ook, en hebben we ook niet aangevraagd. Onz werd verteld dat dat vanzelf gaat na de geboorteaangifte en het aanvragen van kinderbijslag.
Maar ehh het bedrag is gelijk gebleven sinds Jessey er kwam… klopt dat dan wel?
Groetjes Anouk
@ Anouk volgens mij niet of je moet veel meer zijn gaan verdienen. Dus dat zou ik zeker even navragen want als je er recht op hebt moet je het ook gewoon krijgen.
Groetjes,
Michèle
@ Goudvisje het is inkomensgerelateerd dus als je te veel verdiend zoals wij krijgen je niks of minder.
Groetjes,
Michèle
nou weet je wat het rare is,
ik wilde even gaan typen hoeveel wij krijgen aan loon haha doe maar niet niet dat het veel is alle 2 75% van het minimum inkomen, dat is dus bar weinig.
MAAR dat is wat wij netto krijgen. bruto is meer en daarbij staat op de jaaropgave fiscaal loon. wat daar staat dat krijgen wij echt niet netto, en ook niet bruto maar TOCH moeten we dat opgeven aan de belastingdienst.
het lullige is nu dat we ineens toch minder dan die 84 euro krijgen aan kindertoeslag.
en dan snap ik niets van wat je zei…
@Melanie: jij zei namelijk dat jullie ook 84 euro krijgen maar jou man werkt toch gewoon? jullie zitten toch niet maar op 75% van het minimum inkomen dan?
raar dat jullie dan wel het volle bedrag krijgen en wij INEENS niet meer pff! niet dat ik het jullie niet gun hoor haha maar meer een raar verhaal van de belastingdienst
Ik ga toch ook eens ff kijken want wij krijgen maar 11.-
Ga nu s ff berekenen of ik niet wat meer kan “vangen”!
Gr, Danielle
@ mamavanrico,nou dat is dus precies mijn probleem want ik krijg het dus niet vanaf haar geboorte, krijg het dus nu pas over 2011 ze is in 2009 geboren, en toen had ik de ww…ow wacht maar toen werkte mijn man nog voor zichzelf… (hmmm dat is het misschien ) maar dan nog … heb ik daar nooit bericht van gehad, nu pas dus …
zoals ik al zei die belastingsdienst is een beetje een loco instelling en ik zet het mooi appart, maar ga maandag inderdaad ff bellen hoor hoe het zit want ik snap er geen snars van !
pffhhh en elf euro, doe normaal man ! wat een sukkels…
nee stopzetten doen ze nie aan, da weet ik dat heb ik al een keer met zorgtoeslag geprobeerd, da was ookal zo’n vet drama !!!
Ik kreeg in 2009 toeslag voor Senne maar moest dat nu alweer terug betalen.
Waarom geven ze dat dan? Wij verdienen teveel voor die toeslag, dat was in 2009 ook al zo!
Paul krijgt al jaren zorgtoeslag (terwijl hij dat echt niet aangevraagd heeft) en moet het ieder jaar ook weer terug betalen. Ook al hebben we daarvoor al uren aan de telefoon gezeten met de belastingdienst dat we het niet willen en niet voor in aanmerking komen… hij krijgt het ieder jaar… zucht
Groetjes van Sascha en Senne