Iemand ervaring met flesjes van dr brown? Je kan ze in 2 varianten kopen. Brede hals of smalle hals. Heeft er nog iets een voordeel/voorkeur? Ivm krampjes oid? Ik kan het verschil nl niet goed plaatsen.
Brede hals of smalle hals
Geen idee. Wij hebben wel de dr. brown’s fles gebruikt, maar dan die met smalle hals. Beviel prima.
Groetjes,
M
Geen ervaring met dr brow, maar wel met het verschil tussen brede en smalle flessen. Ik vind breed fijner, baby kanhet sneller vasthouden, en mama kan het makelijker vullen met melkpoeder En beter schoonmaken…
Groetjes Anouk
Hoorde net dat het verschil is dat de smalle voor prematuur kindjes is. Maar dat de brede de overgang naar een ander fles weer moeilijk maakt. Dus … keuze blijft lastig
Heb de brede besteld …
Gewijzigd door - mini-boy op 17 Jun 2010 23:01:33
Loopt makkelijker toe, is minder vermoeiend blablabla… Ach we zien het wel, het is zo ie zo lastig om iets op voorhand te kopen omdat je niet weet hoe de kleine gaat drinken… (hoop van goed natuurlijk )
Ja, ik zou ook voor de brede gaan…
Wij hadden brede van Avent, en die zijn fijn schoon te maken, de poeder is er makkelijk in te doen, en hij kon ze makkelijk zelf vasthouden.
Liefs, Anne
Breed!!!
Ik gebruik zelf de flessen van difrax, die heb je ook in een smalle en brede hals variant.
Ik ben de smalle hals flessen gaan gebruiken omdat mij dit werd aangeraden op de couveuse afdeling. (wist niet dat het specifiek voor premature kindjes bedoeld was, maar die van mij is wel prematuur geboren dus wie weet…)
Ik ben er echter helemaal niet zo blij mee, als ik alles van te voren geweten had was ik meteen met de bredehalsflessen gestart.
Het probleem is dat een bredehalsspeen heel anders drinkt/andere zuigtechniek, waardoor ik Jasper er uiteindelijk niet meer aan kon laten wennen.
In het begin gaat het nog wel, als je niet zoveel voeding hoeft klaar te maken. Maar naar mate je meer water en schepjes voeding moet gaan aanmaken is het helemaal niet handig zo’n smalle hals!!! Ik heb nu een goedkope bredehalsfles met dop gekocht, daar maak ik de voeding in klaar zodat ik ook goed kan schudden en vervolgens giet ik het over in de smalle fles…
Ik denk dus dat je een goede keuze hebt gemaakt met de brede hals flessen!
Succes,
Groetjes Carolien.