Breath holding spells

Hallo allemaal,

Onze dochter viel vanmiddag van de stoel af op de grond. Na een tel gehuild te hebben, stopte ze plotseling met huilen en hield als het ware haar adem vast. Ze kon niet uitademen. Ze werd vervolgens slap, was niet aanspreekbaar en even buiten bewustzijn. Zo akelig. Gelukkig kwam ze ook na enkele seconden weer bij. Heeft toen wel nog lang nagehuild en was doodmoe. Ze was niet eens zo hard gevallen maar blijkbaar behoorlijk geschrokken. Nu heeft ze dit als baby van 9 maanden ook al eens gehad na een val. Gelukkig was mijn vriend in de buurt die behoorlijk kalm is, maar ik sta dan te trillen op mijn benen. Ik heb op internet gezocht en het lijkt erop dat dit breath holding spells zijn.

Heeft iemand hier ervaring mee.?

Groetjes Jeuly

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb2f.lilypie.com/Suckp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - jeuly op 05 Aug 2011 15:39:21

Poeh, heftig hoor! Hier geen ervaring mee, maar misschien ff contacten met huisarts of CB voor info?
Groetjes Nancy

Geen ervaring, maar lijkt me idd ook akelig. Geloof dat ik idd ook de huisarts zou raadplegen. Wil niks suggeren, maar mijn vader heeft epilepsie en moest op de een of andere manier daar aan denken…Sterkte.

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dat is inderdaad schrikken!
Ik heb er toevallig zelf ook net info over opgezocht omdat Jasper s’nachts gillend wakker werd, ontroostbaar en vervolgens vreemd met lange tussenpozen begon te stokken met z’n ademhaling, tussendoor helemaal niet leek te ademen en zich slap hield/niet reageerde. Ben er nog niet uit wat dat nu precies was, het duurde niet zo lang en hij heeft het tot dusver nog niet weer gehad (ik zal het meteen even afkloppen). Maar bij de info over breath holding spell kwam ik dit ook tegen: reflex anoxic seizure (white spell) op de site: www.kinderneurologie.eu
Omdat je dochter het nu twee keer na een val (en schrik) heeft gehad zou dit het wel eens kunnen zijn. Misschien toch even naar de huisarts ter geruststelling?

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

JA ik herken het!

Mijn neefje heeft tot zijn 7 jaar het holding breath syndroom gehad (schrijf je dat zo?)
Hij wilde huilde, begon met zijn eerste huiltje en als ie dan binnen 5 seconde niet doorhuilde dan viel ie als een plank stijf op de grond, kreeg blauwe lippen en draaide zijn ogen weg.
De eerste keer was ik er ook bij (toen 10 mnd) en we schrokken ons kapot.
Hij heeft het vaak gehad maar de dokter verzekerde mijn zus dat het niet levensbedreigend was en dat hij met 7 a 8 jaar erover heen zou groeien.
Dit is ook gebeurd.
Hij heeft het ook eens op school gehad, hij was van de rand van een bak gevallen en deed zich zeer, wilde gaan huilen maar viel dus weg.
Een juf zag hem liggen en zag dat ie weg was maar op school wisten ze ervan af.
Ze heeft hem meteen met water overgoten (op gezicht) en dan kwam hij altijd bij.
Hij is dan de gehele dag moe verder maar wist zich nooit iets te herrineren.
Nu is ie 10 en nooit meer last gehad.

Als het kan moet je je kind laten schrikken voor het weg wil vallen door iets te doen/zeggen of gezicht blazen, zo hebben wij hem geregeld "bij"kunnen houden maar als ie weg was moesten we water op zijn gezicht gooien.

Je schrikt jezelf een ongeluk…das waar…en het is elke keer weer schrikken als het gebeurd maar ze komen weer bij!

Hoop dat het niet te vaak gebeurd.
Wij waren op een gegeven moment heel beschermend naar hem toe, zo van : Matthijs niet rennen…pas op…kijk uit,…maar dat moet je eigenlijk ook weer niet doen want op een gegeven moment durfde hij minder dan andere kinderen.

Gr, Danielle

Nou als ik het zo lees heb ik dit gehad! Mijn moeder heeft het er vaak over gehad, ik ben er ook overheen gegroeid, overigens deed ik het als ik boos was en mijn zin niet kreeg!