Brandend maagzuur

Ik heb gisteren de hele nacht last gehad van brandend maagzuur. Ik heb veel te laat gegeten, dus volgens mij kwam het daar door, maar ik weet dat ik in de vorige zwangerschap vreselijk last heb gehad van brandend maagzuur. Dit vond ik de vervelendste kwaal. Ik heb toen ook wat gekregen ervoor van de dokter, maar ook dit hielp op een gegeven moment niet meer.

Hebben jullie nog effectieve tips, wat echt helpt, want ik zie er nu al weer tegenop. Had trouwens mijn bed al wat verhoogd aan de bovenkant.

Ik had er de vorige zwangerschap op het eind behoorlijk last van. Ik heb toen rennies genomen. Die kan je met een gerust hart tijdens de zwangerschap slikken. En je hebt ze ook nog in meerdere smaken
Bij mij hielpen ze goed.
Verder schijnt vanillevla ook te helpen. Heb ik zelf niet uitgeprobeerd, maar wie weet

Trouwens hoe lang ben je eigenlijk zwanger? Je hebt geen ticker ofzo

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Gewijzigd door - goudvisje20 op 22 Jun 2011 09:17:17

Hoi Delmira,
Ik ben nu 22 weken zwanger, en ook last van maagzur. Ik heb het name als ik erg moe ben.
Met melkproduchten en inderdaad vla kom ik de dag wel door. Ik heb snachts een beker melk naast mijn bed staan en dan neem ik gewoon een slok. Het helpt de ene keer beter dan de andere keer.
Ik hoop dat dit je helpt.
HOe lang ben je zwanger?

Greetz Cora

Pepermuntjes en anijsblokjes… helpt niet alleen tegen misselijkheid, maar ook tegen maagzuur. Wat ook KAN werken is zuur met zuur bestrijden, dus een augurk of zo eten. Cola drinken…
Succes,
Groetjes nancy

10 weken. De vorige keer begon het bij mij rond de 5 e maand. Nu heb ik wel gemerkt dat als ik op mijn buik ga slapen, ik er veel last van heb, maar op mijn rug kan ik niet goed in slaap komen. Ik zal de tips even onthouden van jullie. Verwacht dat het straks wel weer afneemt, maar weet bijna zeker dat het straks wel weer terug komt.

Ik heb idd. geen banner. Heb me nooit in verdiept hoe dat moest!

Een ticker maken kan je hier doen: www.lilypie.com

En ze zeggen dat het beste is om op je rechterzij te slapen als je zwanger bent. Dat eens proberen misschien? En als je op je zij niet lekker slaapt, kan je ook nog een speciaal kussen daarvoor kopen:

@Hanna, je bedoelt de linkerzij denk ik… ( zie http://www.gezondzwangerzijn.nl/{9e4ab3b6-bf27-435b-adb1-156914580db8}/{1ca5e77c-7aeb-4a57-aabb-9bbe57a0d1ed} )

Groetjes Nancy

Hihi okee kan ook

Wat bij mij goed hielp tegen het zuur waren volkorenbiscuitjes gewoon van die hele simpele dingen. En wat in bed goed hielp om niet helemaal plat te gaan liggen. Als je een verstelbare lattenbodem hebt kun je die wat omhoog zetten. En anders willen wat extra kussens ook nog wel helpen.
Wat bij mij ook goed werkte was om niet te veel tegelijk te eten. Liever meerdere keren per dag eten. Zo at ik dus 's avonds mijn avond eten ook gerust in 2 keer.

Groetjes Ramona

Ik heb mijn huisarts gebeld en kreeg een drankje voor geschreven en dat kun je ook zo bij de apotheek zonder recept halen. Even zeggen dat je zwanger bent en last hebt van veel maagzuur.

Ik heb er sinds dat drankje bijna geen last meer van en meen het drankje alleen bij een heftige aanval.

Veel succes ermee

Ik had een heerlijk wit drankje, maar geen idee meer hoe het heette.
Het had een beetje pepermunt smaak en het werkte voor mij als een tierelier dus ik ging nergens heen zonder m’n flesje magische drank! Ik heb het overigens zonder recept gekocht bij de apotheek, misschien kan je daar eens navragen.

Succes met je zwangerschap!
Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

Ik weet welk drankje je bedoeld. Ik heb de vorige keer dit drankje ook gehaald.
Het werkte in het begin heel goed, maar ik had er op een gegeven moment zo’n last van en toen hielp dat ook niet meer. Ik kon er toen echt niet van slapen.

Wel echt een vervelende zwangerschapskwaal…! En dat je er al zo vroeg last van hebt zal wel niet zoveel goeds betekenen voor deze klacht aan het eind van je zwangerschap… Misschien bestaat er wel een ander goed middel die je op recept van de huisarts kan krijgen, gewoon even overleggen (of met de apotheker)!

Oja, bij mij verergerde het brandendmaagzuur wanneer ik wat vet gegeten had, ik had b.v. patat of een snack viel er over het algemeen niet zo goed in. En mijn favoriet, een goulashkroket kon ik helemaal vergeten want daar werd ik echt enorm misselijk van! Een glas melk hielp soms een beetje om het misselijke gevoel weg te krijgen maar tegen het brandendmaagzuur gebruikte ik dus dat drankje.
Je hebt toch ook zoiets van de reclame, gaviscon ofzo? alleen weet ik niet of je dat tijdens een zwangerschap mag gebruiken.

Ondanks de kwaaltjes hoop ik dat je volop kan genieten van je zwangerschap!

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers