Braaksel opruimen

Gisteravond hoorde papa Eva een beetje diep in- en uitademen door de babyfoon. Even later begon ze heel zielig te huilen. Toen hij ging kijken, bleek ze in bed overgegeven te hebben. Ze heeft dit nog niet eerder gehad. Het eerste wat ze zei was: ‘Mama, is het springkussen weg?’ Er stond namelijk een springkussen gisteren in onze straat. Dat ze daar meteen aan dacht he?

Het braaksel was een beetje door de matras getrokken, ik heb er zo’n soort molton op en dus was haar laken, die molton en de matras nat. Ik heb het schoongemaakt met een sopje en wat soda erin. Het laken heb ik uitgeklopt (ieieieie - tagliatelli met ham ) in bad, maar die stukjes gingen niet door het putje. Bah, moest ik het er een beetje doorheen drukken…

Ze zat even later op de bank en gaf toen nog een keer over. Vervelend, want wij hebben geen wasbare hoezen die er af kunnen. Dus maar weer een sopje gemaakt en er een soort schoonmaakspray op gedaan. Hopelijk gaat het niet stinken. Het beddengoed heb ik meteen in de was gegooid en gewassen.

Nu heb ik wat (onsmakelijke hihi) vragen:

• hoe kun je het beste zo’n matras en een bank schoonmaken?
  • en ‘de stukjes’, waar laat je die? Ik kan alles moeilijk zo in de machine gooien?
  • wat geef je je kindje nadat het heeft overgegeven? Ze at vanochtend een cracotte (normaal pap), maar papa had daar HAGELSLAG op gedaan, want ‘als je hebt overgegeven moet je aansterken met zoet’ zei hij. Ik vond het niet slim…

Vannacht lag Eva tussen ons in en ik hoorde dat ze weer een beetje begon te kokken, dus gauw een bakje erbij, maar haar maagje was leeg en ze is nu gewoon naar het kdv. Ze zal wel iets hebben gegeten wat niet goed is gevallen…Maar aangezien we dit heus wel vaker mee zullen maken, ben ik toch benieuwd hoe jullie de ‘troep’ opruimen!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Dat schoonmaken blijft lastig he
Gelukkig hier niet vaak gehad dat ze moesten spugen dus wat dat betreft geen tips.

Als ik ‘iets met stukjes’ heb spoel ik dat meestal maar door de wc raakt je gooststeenputje of bad ook niet verstopt.

Beterschap met Eva!

Dank je Suzsje! Ik heb het gelukkig ook niet vaak gehad, eigenlijk was dit nu de eerste keer. Ik vond het wel zielig voor haar, want ze zag er net zo wit uit als haar pyjama. Maar kindjes hebben er meestal niet veel last van en daarna was ze weer gewoon vrolijk. Ze zat net te kletsen toen het weer omhoog kwam, zonder waarschuwing, dus we konden niet snel een bakje pakken en dus kwam het op de bank.

Maar er zullen hier toch vast wel mama’s zijn (Sje???) met ‘Linie en Marja-tips’ (Hoe Schoon Is Jouw Huis) voor braakongelukjes?

JOny heeft veel gespuugd ivm Reflux tot haar 2e leeftijd.
Ik spoelde het uit in bad en deed de was in de wasmachine.
En de bank ed schrobte ik schoon met Vanisch, ging prima.
Ooit wil ik een leren bank Lijkt me toch wat practischer denk ik.

Succes met Eva hopelijk blijft het hierbij.

Greetz Cora

Kan ook buikgriep zijn he, heeft bo 2 week teru ook gehad. Hij begon midden in de nacht rond een uur of drie, van zaterdag op zondag, precies zoals eva. de hele dag erna (op zodnag) wilde hij niks hebben, veel kwam er ook uit nadat hij toch wat probeerde, drinken ging ook heel slecht!! Maandag leek het beter te gaan, hij at en dronk nog steeds weinig, maar hetgen wat hij at en dronk, bleef er in. Tot 1800, toen kwam alles er weer uit, en niet 1 keer, nee meerdere keren!!

Uiteindelijk was hij pas op vrijdag weer een beetje de oude. En hij had mij en mijn moeder aangestoken, dus…was bij hem zeker buikgriep!!

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Het kan best een virusje zijn, want papa en ik voelden ons gisteren ook niet helemaal lekker: moe, een vol gevoel…we hebben ook niet gekookt, alleen voor Eva dus wat tagliatelle. Wij hadden er verder geen last van, maar ze leek ook wel weer opgeknapt.

Je hebt geloof ik ook van die speciale flesjes, Vlekkentovenaar ofzo?

nou pippy moest van de week ook voor de eerste keer overgeven, lekker recht in mama’s gezicht, heerlijk ! kan best veel hebben maar heb haar meteen aan papa gegeven want ik stond zelf ook op kotsuh bah bah !

ik heb haar beddengoed, en haar bovenmatrasje in de wasmachine gegooid… haar matras heb ik geschrobt met een soppie en omgedraaid, want ja ze moest wel naar bed… heb haar tandjes gepoetst en haar water laten drinken… daarna wilde ze wel haar pyamapappie, de volgende dag heb ik haar een beschuitje gegeven, beetje licht verteerbaar… zeg maar ! maar ja ze voelde zich weer happy de peppie…
de 'stukkies ; heb ik de kliko uitgeklopt… en daarna alles in de wasmachine… je kan ook ff de badkuip of een emmer vol laten lopen en ff erdoorhalen, dan vallen die stukkies er vast wel uit !

maar een lekker werkje blijft het bleehhhh
hoop dat ze zich snel weer beter voelt

Pippy is geboren 17.07.2009

Dag,

hier een mama waar de kinderen ook af en toe wel overgegeven hebben.

Ik zet ze vaak onder de douche ( in bad) en maak alles schoon.
Stukjes e.d. probeer ik ook door de WC te spoelen (sorry voor de benaming)
en niet door het putje van het bad.
Of een sopje in emmer maken, en dan alles in de wasmachine…
LANG LEVE DE WASMACHINE… (als we die niet hadden!!)

Beddegoed was ik dan altijd 's nachts (als ze 's nachts overgeven)
is het de volgende dag weer lekker fris…

dan doe ik vervolgens vaak een badlaken over het hoeslaken., voor het geval dat
het nog weer gebeurt. (wat vaak zo is he!) Emmer naast het bed, allemaal praktische tips.

Idd vaak in de vanish zetten, op de bank ook en met een frisse spray naspuiten.

(gelukkig hebben wij een oude bank maar een leren bank is idd een optie handig dan heb je het zo schoon)

Verder de kids wel laten drinken (in kleine porties) liefst beginnen met water
paar slokjes per keer, kijken hoe dat gaat.
Cracker., beschuit allemaal licht verteerbaar.

Als ze zin in iets hebben, gewoon geven (bijvoorbeeld boterham) kun je altijd kijken hoe gaat.
Natuurlijk niet zwaar op de maag liggend (zoals hagelslag)

Bouillon , allemaal dingen die lichtverteerbaar zijn, soepstengels. rijstewafel.

Hoorde laatst dat cola ook zo goed moest helpen tegen misselijkheid, etc…

Iemand dat vaker gehoord>?

succes gr. mama van 2 kids

Bedankt voor de tips! Hopelijk wordt er hier voorlopig niet meer overgegeven! Vanochtend was ze nog hangerig op het kdv, mar 's middags was ze weer het vrouwtje!

ja cola helpt bij maagklachten !!! raar maar waar !

Pippy is geboren 17.07.2009

Senne heeft van zondag op maandag ook overgegeven, het heerst geloof ik.
Bij Senne was het de eerste x nadat ze dat NORO virus had gehad dus ik dacht ook even, hoe pak ik dit aan?

Ik heb het matrasje omgegooid, was maar een klein nat plekje. Gauw een nieuwe molton en hoeslaken er omheen gedaan met een extra lakentje eronder. Want als ze weer moest spugen kon ik het matras niet weer omdraaien natuurlijk. Ze wilde vrij vlug wel weer slapen maar ik hoorde zoveel gekke geluiden uit haar kamertje komen dat ik het niet vertrouwde.

Ik ben er dus maar naast gaan slapen. Bij ons in de buurt is 2 jaar geleden een meisje van 3 in haar slaap gestikt in haar braaksel en als je dat eenmaal weet…

Hoe gaat het nu met Eva?

Groetjes van Sascha en Senne