Gisteravond hoorde papa Eva een beetje diep in- en uitademen door de babyfoon. Even later begon ze heel zielig te huilen. Toen hij ging kijken, bleek ze in bed overgegeven te hebben. Ze heeft dit nog niet eerder gehad. Het eerste wat ze zei was: ‘Mama, is het springkussen weg?’ Er stond namelijk een springkussen gisteren in onze straat. Dat ze daar meteen aan dacht he?
Het braaksel was een beetje door de matras getrokken, ik heb er zo’n soort molton op en dus was haar laken, die molton en de matras nat. Ik heb het schoongemaakt met een sopje en wat soda erin. Het laken heb ik uitgeklopt (ieieieie - tagliatelli met ham ) in bad, maar die stukjes gingen niet door het putje. Bah, moest ik het er een beetje doorheen drukken…
Ze zat even later op de bank en gaf toen nog een keer over. Vervelend, want wij hebben geen wasbare hoezen die er af kunnen. Dus maar weer een sopje gemaakt en er een soort schoonmaakspray op gedaan. Hopelijk gaat het niet stinken. Het beddengoed heb ik meteen in de was gegooid en gewassen.
Nu heb ik wat (onsmakelijke hihi) vragen:
- hoe kun je het beste zo’n matras en een bank schoonmaken?
- en ‘de stukjes’, waar laat je die?
Ik kan alles moeilijk zo in de machine gooien?
- wat geef je je kindje nadat het heeft overgegeven? Ze at vanochtend een cracotte (normaal pap), maar papa had daar HAGELSLAG op gedaan, want ‘als je hebt overgegeven moet je aansterken met zoet’ zei hij. Ik vond het niet slim…
Vannacht lag Eva tussen ons in en ik hoorde dat ze weer een beetje begon te kokken, dus gauw een bakje erbij, maar haar maagje was leeg en ze is nu gewoon naar het kdv. Ze zal wel iets hebben gegeten wat niet goed is gevallen…Maar aangezien we dit heus wel vaker mee zullen maken, ben ik toch benieuwd hoe jullie de ‘troep’ opruimen!
Groetjes Rainbow, trotse mama