Bozer op mama dan op papa?

Ik zit nu een beetje met mijn handen in mijn haar.

Senne is de laatste dagen zo opstandig (zie topic over 15 maanden sprong)
Maar WAAROM is dat toch zo op mij gericht en veel minder op papa?

Ze is tegen mij zo boos, verdrietig, sacherijnig… en tegen papa is ze dat ook wel, maar in veel mindere mate… ze is ook weleens ineens heel erg lief hoor, maar die driftbuien hebben op dit moment de overhand.

In het begin dacht ik dat dat wel bij zou trekken maar het wordt alleen maar meer. Waarom is dat zo, kan iemand mij dat vertellen?

Groetjes van Sascha en Senne

Die buien zijn juist gericht op degene die haar het meest verzorgd. Omdat diegene haar ook kan troosten, op de regels wijzen, e.d. Ik wil niet zeggen omdat ze het meest van jou houdt, maar komt denk ik wel in de buurt

Omdat ze zich bij jou het meest veilig voelt. Ondanks haar buien zal jij haar niet afwijzen en blijf je van haar houden. Daarom. Dus eigenlijk een compliment, hoe naar ook misschien

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Oh ja: ze is niet boos op jou, ze zit met zichzelf in de knoop en uit zich richting jou. Dat helpt vast, als je het op die manier kan bekijken.

Groetjes,
M

Nou, ik kan er op zich wel goed mee omgaan, richting haar zeg maar maar merk
toch dat het me soms onzeker maakt.

Juist omdat pap en opa en oma zich gevleid voelen omdat ze dat bij hun “nooit doet” ! Dat zijn mijn schoonouders en dat loopt niet altijd even soepel…

waarschijnlijk omdat ze jou vaker ziet dan papa, ze zich veiliger bij jou voelt en dat is niet omdat papa minder leuk is, maar omdat jij nu eenmaal dr moeder bent en dat weet ze. dat is een hele andere soort band dan wat je als kind met je vader hebt. ze uiten zich meestal het ergste tegenover de mama, ook hier is dat zo hoor, maar als ie lief is ie is ook altijd liever tegen mij. dus; het ene en het andere uiterste. snapje?
rico is echt een mama’s kindje, tuurlijk houdt ie net zoveel van papa, en papa speelt ook heel veel met rico, en hij ziet ons bijna evenveel (papa ietsje minder maar scheelt niet veel omdat hij deels is afgekeurd en niet zoveel mag werken) en papa heeft net zoveel aandacht voor rico als ik… maar ja dat heb je met ouders. ik heb ook meer met mn moeder dan met mn vader

quote:
Nou, ik kan er op zich wel goed mee omgaan, richting haar zeg maar maar merk toch dat het me soms onzeker maakt.

Juist omdat pap en opa en oma zich gevleid voelen omdat ze dat bij hun “nooit doet” ! Dat zijn mijn schoonouders en dat loopt niet altijd even soepel…

Dan kan jij dus zeggen dat juist JIJ je gevleid moet voelen, omdat ze zich bij jou het veiligst voelt en het daarom doet. Punt voor jou!

Groetjes,
M

hey sasha, troost je, weer hetzelfde schuitje, ook pippy is bozer op mij dan op papa! ik ben er het meeste … en van mij krijgt ze meer op haar donder omdat ze natuurlijk meer bij mij is, vandaag was papa thuis, en ja hoor mevrouw doet braaf een middag dutje, zoals je weet heb ze dat bij mama 2 dgn gewijgerd…

voel je maar ‘bevoorrecht’ dan onzeker , ookal weet ik dat dat niet zo voelt… maar jij bent haar vertrouwenspersoon, en de mensen die het dichtste bij je staan kan je altijd het harste op uit je plaat gaan, da’s bij die kleintjes ook !!

Baby geboren

Zal ik me dan maar gevleid voelen?

Op het kdv was het ook zoiets. Ze is gaan wennen bij de dreumesgroep en daar speelde ze heel rustig. Komt ze vanmiddag terug op de babygroep, gaat ze daar de boel op stelten zetten. Ook vast omdat ze daar zichzelf kan zijn omdat ze zich daar meer op haar gemak voelt…

Toch wel bijzonder, de band tussen moeder en kind… soms bijzonder vermoeiend, meestal bijzonder bijzonder

ja doe dat maar hoor meissie ! (echt ik bedoel je bent haar ‘vertrouwenspersoon’, dit zeg ik ook maar 120duizend keer tegen me als madam weer ff uit haar pan gaat hier thuis hahaha)

ze worden groot, en sprongetjes vallen nie mee voor moeder en kind hahaha

Baby geboren

Heel herkenbaar! Soms lijkt het hier ook alsof alles ‘papa papa’ is, maar eigenlijk is Eva bij mij makkelijker dan bij papa. Als ik haar in bed leg 's avonds, gaat alles rustig en is ze lief. Ik ga met haar op de stoel bij haar bed zitten, praat met haar, soms zingen we samen een liedje en ik geef haar een knuffel. Bij mij slaapt ze zonder morren. Papa gaat met haar op bed springen en doen en maakt haar eigenlijk drukker, terwijl ze moet slapen. Als hij het spelletje stopt, is het krijsen! Heel typisch, dat verschil. Ik geef Eva sneller op haar donder, maar ze weet bij mij waar ze aan toe is. Toch is ze soms heel boos op me en slaat ze me soms zelfs. Bij papa doet ze dat niet. Het is niet leuk, maar ik denk ook maar dat ze zich dan bij mij veilig voelt en zie het ook maar als compliment!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie First Birthday tickers

Soms als Noah heel erg boos op me is, dat ie wil slaan of boos doen… dan pak ik zn handen vast en ga hem knuffelen… dan kan hij even geen kant op, omdat ik hem zo stevig vast heb… en dat vindt ie heeeeeeeeeeeerlijk!

En af en toe word ik ook wel boos op hem hoor als hij weer heel boos op mij is… Om NIETS… en dan moet je maar even afkoelen…Maar ik weet dat ze het niet doen om je te kwetsen…
Ze houden van je…

Liefs, Melanie