Box of wipstoeltje

Hallo,

ik las laatst een artikel op internet (dat is het nadeel van internet) dat baby’s de eerste maanden zoveel mogelijk plat moeten liggen, in de box of in bed. Nu stond er niet bij hoeveel maanden dat werd aangeraden (de eerste maanden is natuurlijk een relatief begrip), maar ik vroeg me af hoe oud jullie kindjes zijn en of ze vaak in een wipstoeltje zitten.

Onze zoon is nu een half jaar en speelt meer in de box dan in het wipstoeltje, maar zit vaak wel 2 keer 15 min per dag ('s ochtends 15 en 's middags 15) in een wipstoeltje.

Niet helemaal rechtop, maar een beetje achterover geleund/zittend te spelen.

Zou dit teveel zijn of doen jullie dat ook?

Gewoon even om nieuwsgierig te zijn.

GRoetjes!

hoi
onze zoon is ook een half jaar en die zit wel wat langer in de wipstoel hoor. Ik wissel meestal af tussen de box, de wipstoel, en een kleed op de grond. Dat werd me door het cb ook zo aangeraden trouwens. Het is niet actief zitten he, in een wipstoel, ze worden goed ondersteund. Verder begreep ik ook dat het juist goed is kindjes “rechtop” (want dat is relatief natuurlijk) te zetten, kwestie van de wereld even op een andere manier te zien.
Stond er ook bij waarom het beter zou zijn om ze plat te laten liggen? Daar ben ik dan wel weer benieuwd naar.
Verder had onze zoon veel last van reflux dus was ook het plat liggen relatief. (altijd schuin).
Ik zou zeggen, zo lang je je gezond verstand gebruikt is er niks aan de hand, je moet ze er geen uren inzetten maar dat lijkt me logisch.
Groetjes

groetjes
Ineke

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://m1.lilypie.com/yNfAp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - ineke1980 op 14 Jul 2010 11:56:04

Ik wissel zelf ook af. De ene keer vindt hij de box leuk, de andere het wipstoeltje en soms inderdaad op een kleed op de grond.

Er stond bij dat de rug nog niet goed genoeg ontwikkeld zou zijn en dat ouders hun kindje te vaak te snel rechtop willen laten zitten.

Groetjes!

Rechtop ja, maar in de wipstoel is het toch ook half-liggend.
Sarah zat onder het half jaar al vaak in het wipstoeltje, en dan bijna liggend. Ook de maxi-cosi vond ze fijn.
Nu is ze bezig met leren zitten, eten doet ze in het stoeltje en dan zit ze eindelijk rechtop. Na het eten gaat ze weer op d’r kleed.
Maar ik denk echt niet dat dat kwaad kan hoor. Zijn hele rug is toch ondersteund en het gewicht ligt niet op de heupen.
Groetjes, Boukje

Lilypie First Birthday tickers

de mijne zit eerlijk gezegd bijna nooit in een wipstoel. heeeeeeeeeel soms als hij echt lastig word en ik denk dan mama en papa moeten eten dus even stil dan zet ik hem wel eens 5 min. in de wipstoel en doe ik de tv aan. we eten dan zo snel mogelijk zodat de tv weer uit kan en dan ligt hij al gauw genoeg weer op de grond te spelen of te kruipen…waarom zou dat nou weer slecht zijn? mis. omdat ze nog niet zelfstandig kunnen zitten ofzo? maar de eerste maanden ligt de wipstoel toch altijd in een schuine lighouding? of zetten jullie het gelijk rechtop? ze zeuren tegenwoordig ook om alles hoor…

Lilypie First Birthday tickers

Hij ligt inderdaad half in de wipstoel. Ik vind het ook geen probleem hoor, maar in was benieuwd hoe jullie het deden. Onze zoon vind het erg leuk erin, dus ik blijf het gewoon afwisselen.

Dat is natuurlijk ook het nadeel van internet, je ziet zoveel informatie (al dan niet de waarheid), dat je nog meer vragen krijgt dan je al hebt.

Wij geven eigenlijk alleen haar eten in de wipstoel. Dus haar fruit hapje en haar koekje en haar avond eten. Verder ligt ze bijna altijd op het kleed op de grond. Ze ligt bijna niet meer in de box. Muriel is bijna 8 maanden.

hier lag Colin in het begin best veel in de wipstoel omdat hij dat heel leuk vond en dan stil was. Het CB begon toen ook te zeiken daarover, dat het maar 2x een kwartier per dag mocht. Nu ligt hij er bijna nooit meer in. Hij ligt altijd op de grond of zit half in de buggy. Alleen met tv kijken maar dat is bijna nooit. Ik denk ook dat ze bedoelen de eerste 3/4 maanden dat je er voorzichtig mee moet zijn ivm spierontwikkeling.

22-12-2009 colin geboren

Ons meisje was echt nog een uk toen ze al in de wipstoel zat. Idd wel bijna helemaal ik de lig stand. Maar goed!
Ik gebruikte vooral de wipstoel als wij aan het eten waren. Mevrouw had dan haar huiluurtje. Wilde niet slapen en ik kon haar niet de hele tijd op de arm hebben. Dus dan in de wipstoel op de tafel. Ze vond het prachtig. Ik heb zelf nooit het wipstoeltje in de box gezet. Weet ook niet waarom niet. Niet bij me opgekomen denk ik.

Zorgde er trouwens altijd wel voor dat ze niet langer dan 15 min erin zat…toen ze nog zo klein was.

Lilypie Second Birthday tickers

Hoi hoi,

Dat advies is volgens mij vooral omdat ze op hun buikje leren hun hoofdje op te tillen. Het is voor een baby belangrijk veel zelf te kunnen bewegen en er is een tijd geweest dat babies alleen nog maar in de wipper zaten of in de maxicosi. Daardoor kregen deze een achterstand in de ontwikkeling zeg maar. Daarom is dit advies ontstaan maar als je het een paar keer per dag even doet en je kleintje verder lekker zelf kan bewegen en ontdekken dan is er niets aan de hand hoor!
groetjes,
Wendy