Box erin, Box eruit?

Hoi Allemaal… Joël is inmiddels 8maand alweer, en ik wou graag de boel hier beneden eens lekker omgooien.
We krijgen over 1.5week een nieuw bankstel… (naja 2).
En dan word alles een beetje krap met de box erbij.

We hebben Joël eigenlijk NOOIT in de box. Als ik boven bezig ga, neem ik de kids altijd mee.
En verder kruipt hij gewoon t hele huis door.

Zal ik de Box eruit halen, of is het verstandig om hem er toch in te laten?

Graag jullie mening!

Liefs, Melanie

Hier was de box ook al vroeg uit huis, wij woonden tijdelijk heel klein…dus ik kon de ruimte ook wel beter gebruiken.
Dus met een 8 a 9 maand was de box hier ook weg.
Ik heb er geen dag spijt van gehad. De box werd namelijk een opslagplek voor haar speelgoed.

Als je de box toch niet meer gebruikt zou ik hem er uit halen en ergens…indien mogelijk een leuk hoekje maken voor het speelgoed.

Ja de box is hier inmiddels ook een opslagplaats voor oa de loopauto/gitaar en in de la liggen allemaal xbox en playstation spellen etc. hahahaha

Thnx… Pjukje… Ik haal hem er lekker uit!!
Kan er weer een fatsoenlijk plekje gecreerd worden voor speelgoed…

Liefs, Melanie

we zijn al vroeg aan de slag… vriendlief slaapt nog, en ik heb de box alweer leeg, en in elkaar…nadat aan 1kant alle speiltjes eruit vielen,… die kan dus ook weg gegooit worden…

Liefs, Melanie

Ik wou hem er ook wel uit, maar toen ik dat luid op zei, werd ie weer volop gebruikt! Nu voor het optrekken, en staan, dus laat m nog maar lekker even staan!

Manderijn

Optrekken kan Joël straks ook wel aan de tafel, of bij de tv… hahahaha
Nee gekheid, dan is zo`n box inderdaad wel makkelijk… Kan hem later altijd nog weer neerzetten natuurlijk!

Liefs, Melanie

Hier heb ik m bij de jongste met 9 maanden buiten gezet
Binnen zat ze er ook eigenlijk nooit in, en buiten kroop ze steeds op de verkeerde plekjes in de tuin.
Daar heeft ze er ook maar een paar keer in gezeten trouwens.

Heb m geen moment gemist

Terwijl de oudste er tot ruim 2 jaar in gezeten heeft, haha wat een verschil! Bij oma zelfs nog wel toen ie 3 was! Wilde hij zelf graag…

Oh eruit??? Hier moest Jurian eruit omdat de volgende spruit kwam. En ook Levi is er elke dat minimaal 2 uur in. Gewoon omdat dit moet … en hij vind het eigenlijk wel lekker ook even zijn eigen speelgoed… en jurian die niet zijn eigen terrein hoeft te bewaken… Nee vind het ondingen die in de weg staan, maar wegdoen echt niet

Haha Miniboy, mijn dochter vraagt wel eens of ik haar broertje even in de box wil zetten, kan ze even ongestoord spelen! En dat is dan prima, ze moet zo nu en dan haar ruimte even hebben!
Het is trouwens ook goed voor de fijne motoriek om ze met dingen te laten priegelen in de box, kregen we als advies van het consultatiebureau!

Manderijn

Whauww mini-boy, dat ze dat graag willen!!
Nee hier niet hoor, Noah ook tot zn 1ste jaar… maar ook maar zelden…
en Joël zet t meteen op het brullen… want dan kan hij niet met Noah spelen hahahaha…

Liefs, Melanie

Ik ben er geen voorstander van om de box er zo vroeg uit te doen.

De box is een veilig plekje en een goede leerplek.
Hier is de box er uit gegaan na de vakantie. Toen was H. 15 maanden.

Hier zitten ze nu heerlijk rustig tv te kijken als ik aan t koken ben, en af en toe komt ie eens naar me toe gekropen.
Maar een veilig plekje heeft ie in zn bed…
Een box is voor ons nooit een veilig plekje geweest, dat is iets om in te spelen.
En dat deed Joël niet… Hij heeft er alleen toen ie net geboren was in gezeten, en ik ga hem er niet in zetten wanneer ie niet wil.

Ga dan maar lekker je lichaam ontdekken, en kijken hoever je komt op je handen en knieën op de grond!
Zo moet Noah ook leren omgaan met Joël door niet continu dingen van hem af te pakken… en zo kan hij ook leren, dat ze SAMEN op de grond kunnen spelen.

Liefs, Melanie

Dat blijven leuke discussie’s

Mijn dochter heeft haar lichaam ook goed kunnen ontdekken hoor.
En het grootste deel was ze er ook uit, maar in de winter vond ik het erg fijn als bijv. de bel ging ik haar veilig in de box kon zetten, zonder haar mee te hoeven nemen aan de koude deur of bang te hoeven zijn dat ze zich erg pijn deed of aan iets kwam wat niet mocht.

Het scheelt misschien omdat ze met zijn tweetjes zijn dat hij gewoon rondkruipt en lekker speelt. H kwam of heel de tijd achter mijn voeten liggen of ging dingen doen die niet mochten (logisch) maar als ik kook wilde ik wel dat ze veilig was/zat.

Moet er niet aan denken dat ik over haar heen zou struikelen met een pan kokend water o.i.d.

Juist mamaH… heerlijke discussies. En tuurlijk leert Levi ook zijn lichaam ontdekken, zowel in de box als daarbuiten … Maar Levi (en destijds Jurian) vinden het heerlijk (volgens mijn gevoel) om even time out te hebben. Ze spelen lief samen maar … Levi begrijpt het echt niet als Jurian een treinrails bouwt dat hij die niet kapot mag maken. Vind het zelf ook niet nodig dat Jurian dat altijd moet accepteren. Tuurlijk soms wel, dan zeg ik kom gaan we hem samen weer maken en maak ik er een spelletje van als Levi er ook bij zit. Maar dit gaat echt niet altijd zonder tranen…

Ook is Levi best prikkelbaar (wil zeggen: kan echt niet stil zitten en wil alles tegelijk doen) maar zodra hij in de box zit/ligt gaat hij met 1 ding spelen en zich daarop concentreren… heel goed lijkt mij. Die tijd geef ik hem dus ook…

Verder is het hier niet mogelijk om tv te kijken maar dat is discussie apart. De boys missen hem niet omdat ze niet beter weten … en ik ook niet

@MamaH: Zijn we bezig met een discussie dan?? Lijkt mij nog gewoon steeds antwoord op een reactie.
Maar zoals de meesten wel begrijpen, heb ik mn box inmiddels al niet meer.

Maar wat MamaH zegt over naar de voordeur lopen zonder kind, dat lukt hier ook wel als ik hem in zn wipstoel zet, of gewoon op de grond.
Zo snel zijn ze niet bij de deur, en wat dan nog?? Dan houdt ik hem wel vast hoor.

Liefs, Melanie

Onze meid werd kwaad in de box, denk dat ze haar beperkt voelde in haar bewegingen. Op het speelkleed op de grond kon je overal heen.

Gelukkig is iedereen verschillend zowel de mama’s als de kindjes.
Wij hebben vrienden, hun dochter heeft tot bijna 2 jaar in de box gezeten. Die vond het heerlijk.

Gewoon je gevoel volgen…daar komen we het verste mee

Inderdaad Pjukje… Die van ons voelde zich ook allebei beperkt in hun bewegingen.
Echt lekker door de box kon niet, want dan ligt er speelgoed in de weg, en daar is de box alweer te klein voor…

Liefs, Melanie