Bovenste tandjes goed poetsen

Gisteren moest Max weer naar het CB. Alles was prima, hij was weer goed gegroeid (inmiddels 10,9 kilo en 83 cm) en ze waren tevreden. Wat de arts wel zag, was dat Max een heel klein beetje aanslag op zijn twee voortandjes had. Net boven bij de tandhalsjes. Nou poetsen we wel elke dag, maar hij heeft er een hekel aan en ik moet zeggen dat we misschien inderdaad niet goed genoeg echt dat bovenste gedeelte van de tandjes (waar het lipje voor zit) mee kunnen nemen. Gisteren probeerden we zijn lipje wat weg te duwen, zodat we er goed bij konden, maar hij moest echt in de houdgreep! Ik vind het wel goed dat het CB me er op wees, want tandjes zijn wel belangrijk. Hoe komen jullie bij het bovenste deel van de tandjes?

Groetjes Rainbow

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Tandjes op elkaar en poetsen maar, desnoods in de houdgreep wat weleens is gebeurd anders kun je er gewoonweg niet bij. Nu vind ik de voorkant vele malen makkelijker als de zijkanten van kiezen! Of het tanden poetsen eerst zelf laten doen en het dan overnemen, doen alsof je mee poetst en dan met nadruk op de voortanden, je trekt gewoon zelf je lip op, staat lekker gek

Wij deden het voor; gekke bek trekken en dan deed Erik het na en konden we poetsen. Nu hij ouder is, zeggen we ‘cheese’ en maakt 'ie dan zo’n foute grimas waardoor we er goed bij kunnen.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Ik vind de voortanden (en dan met name boven) ook het lastigst. Onze zoon vindt tandenpoetsen sowieso niet geweldig, maar nu zet ik hem in de kinderstoel en ga zelf achter hem staan> Dan noem ik iedereen op die ook tanden gaat poetse voor het slapen gaan (Bumba, Woezel en Pip, Teletubbies, K3, Piet piraat enz) en ondertussen poets ik zijn tanden. Vooralsnog gaat dat redelijk goed zonder èchte houtgreep, maar de voortanden blijven een probleem.

Lilypie First Birthday tickers

Mijn boefie vindt tandenpoetsen gelukkig geen probleem. Hij ligt op het aankleedkussen terwijl ik poets. Zn boventanden poets ik door iets achter hem te gaan staan, en met mn vrije hand zn lipjes omhoog te duwen. Vooralsnog, prima te doen!
Succes!!

hier ist ook lastig met tandjespoetsen. Wij zetten de oudste bij papa op schoot (in lighouding). Maken er spelletje van 'baby spelen. Eerst wiegt papa de oudste… tja heeft ze dezelfde aandacht als haar jongere zusje hè . Tijd lang had hij haar in de houtgreep en nu doen we t nog steeds zo. Maar hij houdt echter gewoon heel losjes met zijn ene hand haar handjes/mouwtjes vast en met de andere arm haar beentjes tegen. ik ga ernaast staan en poets haar tandjes. Met mijn andere hand duw ik haar lipjes aan de kant. Inmiddels vindt ze t prima. Ze geeft nu zelf aan dat papa haar moet vasthouden… hij hoeft nu echt niet meer stevig vast te houden. maar inderdaad… we doen t met z’n tweeen, is niet altijd handig, maar wel voor ons de beste optie.

ik poets vanaf het tandvlees naar onder, dat is ook de manier van poetsen eerst poetste ik gewoon van links naar rechts, nu poets ik van links naar rechts maar wel van boven naar onder zeg maar. of ik maak masserende bewegingen. maar ja rico en tandenpoetsen… haha…lol NOT!

Wij poetsen de tandjes van onze zoon ook als ie op t aankleedkussen ligt, en omdat ie t niet leuk vind mag hij dan een tandenborstel vasthouden waarmee hij papa’s of mama’s tanden mag poetsen. Sinds we dit zo doen gaat t erg goed en natuurlijk samen naar de badkamer om de tandenborstels af te spoelen en een slokje water
Succes ermee

Hier was het ook altijd drama totdat we er een spelletje van maakte.
Nu zeg ik: zeg eens iiieeeeeee!
En dan zegt hij: aaaaaaahhhh!

Hij ligt dan helemaal dubbel want hij denkt dat hij mama flink voor de gek houd. Maar ondertussen houd mama hem voor de gek en krijgt ze alle tandjes schoon!

Maar ja, jullie zoontje is daar nog net te jong voor denk ik.
Ik zou zeggen…in de houdgreep en poetsen maar!

Sterkte!

Groetjes,
ILoveMyBoy